Na het beluisteren van het onderstaande liedje, begon ik (als synth-newbie) ook wat te proberen/jammen met 'noise sweeps'. Al snel stelde ik vast dat ofwel de noise te opvallend werd en daardoor irritant, ofwel niet irritant maar dan niet opvallend genoeg.
Dus mijn vraag is: hoe krijg ik een aangenaam en tegelijkertijd opvallend noise geluid? Tips? Tricks?
(of vergis ik mij en is het helemaal geen noise dat ik hoor)
Mijn huidige werkwijze:
hardware:
mc 303 voor wat bass en percussie
korg r3 voor noise
en beide door een alesis multimix fx
instellingen:
osc 1=noisegenerator
een hoge attack, geen decay, beetje sustain, semi-hoge release
en dan wat prutsen met modulation sequences op de cutoff om er wat dynamiek in te steken
Desondanks dat de dynamiek van het geluid dat ik krijg niet super is, ligt het probleem denk ik gewoon bij het basisgeluid vanwaar ik start. Het heeft niet genoeg cohones! En misschien wordt er daarbovenop nog veel tenietgedaan door de bassen van de mc 303. (denk ik)
Ik neem zo snel mogelijk eens iets op, maar hier alvast mijn uitleg
Dus mijn vraag is: hoe krijg ik een aangenaam en tegelijkertijd opvallend noise geluid? Tips? Tricks?
(of vergis ik mij en is het helemaal geen noise dat ik hoor)
Mijn huidige werkwijze:
hardware:
mc 303 voor wat bass en percussie
korg r3 voor noise
en beide door een alesis multimix fx
instellingen:
osc 1=noisegenerator
een hoge attack, geen decay, beetje sustain, semi-hoge release
en dan wat prutsen met modulation sequences op de cutoff om er wat dynamiek in te steken
Desondanks dat de dynamiek van het geluid dat ik krijg niet super is, ligt het probleem denk ik gewoon bij het basisgeluid vanwaar ik start. Het heeft niet genoeg cohones! En misschien wordt er daarbovenop nog veel tenietgedaan door de bassen van de mc 303. (denk ik)
Ik neem zo snel mogelijk eens iets op, maar hier alvast mijn uitleg

.