Circuit bending ZOOM effect pedaal (veiligheid?)

Hey,

ik denk erover mijn crappy old ZOOM 505 gitaareffect eens te proberen circuit benden. Ik heb op youtube enkele coole filmpjes gezien van mensen die hetzelfde gedaan hebben...

Ik heb nog nooit iets gebend, ik weet dat het allerbelangrijkste is dat je werkt met iets dat NIET in het stopcontact zit. Het pedaal kan gelukkig op batterijen...

Nu denk ik meteen aan de volgende zaken:
- Als ik er een synth op aansluit tijdens het benden, dan zit die synth natuurlijk wél in het stopcontact. De output van het pedaal gaat naar een versterker of geluidskaart - die ook op het stroomnet zitten... is dit een probleem - of moet ik ook de geluidsbron tijdens het modden op baatterijen laten werken vr de veiligheid...
- tijdens het benden ga ik natuurlijk niet werken op netstroom, maar nadien, als de pedaal gebend is, zou het toch leuk zijn om het in het stopcontact te kunnen steken... is dat not-done, of kan het dàn wel veilig?

Better safe than sorry...

Laatst gewijzigd:
Batterijen erin, koptelefoon op en de geluiden gewoon via de drummert triggeren. Waarom zou je het anders doen? Ik moet zeggen dat ik bij mijn tr505 wel gewoon netstroom gebruikte. Als je een schema erbij hebt kun je wel een beetje zien waar je veilig kunt kortsluiten. En daarnaast ben ik gewoon een leipo...

Batterijen erin, koptelefoon op en de geluiden gewoon via de drummert triggeren. Waarom zou je het anders doen? Ik moet zeggen dat ik bij mijn tr505 wel gewoon netstroom gebruikte. Als je een schema erbij hebt kun je wel een beetje zien waar je veilig kunt kortsluiten. En daarnaast ben ik gewoon een leipo...

ZOOM 505 gitaareffect...

Oja, dat gaat niet lukken dan he... Maar je kan gewoon een synth op netstroom gebruiken toch, de uitgang zal wel geen 230 volt zijn lijkt me. Hetzelfde geld voor de ingang van je versterker. Misschien is het wel van belang geaaarde stopcontacten te gebruiken, maar die zal je wel hebben lijkt me zo. Staat een dikke gebende op youtube inderdaad.:okdan: succes!

... en ook al doe je er alleen batterijen in, altijd uit de buurt van de voeding blijven uiteraard.

Ik heb hier dus géén aarding... Ik voel vaak de lekstroom als ik op kousen sta en aan mn computer, synth, micro, gitaar, effect, knop, geluidskaart, ... kom! Schoenen en op de mat (tapijt) blijven helpt.

Ik denk voor de zekerheid toch maar de laptop gebruiken - geluid uit laptop in zoom, en via interface terug naar binnen om te monitoren... da's misschien nog veiligst...

ja maar als de voeding 9 vult is wil nog niet zeggen dat er geen hogere voltages in voor kunnen komen.

Back