Mac of PC

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
... ik snap macs niet zo goed ...
... misschien omdat ik alleen pc ken ... pc werkt bij mij fijn ...
... ik denk dat ik in eerste beginsel mijn weg op het mac platform ook behoorlijk aan het zoeken zou zijjn ...

:)

En er zijn ook mensen die gebruiken nog een Atari ST of
een Amiga.

Er is ook zoiets als tweedehands dus daar ben je ook
voor 3000 euro klaar geen probleem.

Trouwens de vormgeving spreekt mij ook aan bij apple beter dan
een grijze bak op je bureau.

Hierbij nodig ik de PC user uit om eens naar de appldag te komen
http://www.klokhuis.nl/appledagen/appledag.html

Origineel geplaatst door fuse
Het is maar gewoon een computer hoor.

als je er zo over denkt kan je maar beter met een pc blijven werken

Het is eigenlijk een beetje zielig als je je zo verwand voelt aan een apparaat.

nee, je BENT verwand aan het systeem waarmee je werkt, het is een beetje zielig als je dat niet in kan zien

Als ik een paar honderd euro meer moet uitgeven en voor snob uitgemaakt moet worden om niet met windows te hoeven werken dan moet dat maar

natuurlijk vertoont Apple ook monopolistische trekjes, vind je het gek als je het moet opnemen tegen zo'n gigantische monopolist als Microsoft.

met Microsoft werken is gewoon geen optie als je dat niet wilt ... vind ik. Of je nou wel-of-geen muziek met je computer maakt... er mee werken zullen we toch allemaal en dan kies ik voor een systeem waar ik achter kan staan... ookal moet ik daarvoor wat dieper in de pocket.

Origineel geplaatst door RVooh
Ikzelf heb nog niet uitvoerig met XP gewerkt. Ik hoor enkel getuigenissen van doorgewinterde gebruikers die er volledig mee in ruzie komen. En spijtig genoeg is voor velen de enige oplossing voor een probleem formateren.

In het begin vond ik XP ook maar niks. Het lastige is, is dat het juist steeds gebruiksvriendelijker wordt. voorbeeld: een directory heet opeens folder.(oke, dat was al veel eerder dan XP, maar je begrijpt wat ik bedoel) Daar kan een doorgewinterde computergebruiker niet zo goed tegen. Als je bepaalde instellingen doet, dan is het opeens weer wel te begrijpen.

Om nu nog even terug te komen op mijn vader, die ondertussen een fervent computer gebruiker geworden is (tot mijn ergernis, want nu kan ik er niet meer op). Soms toond is hij bij een vriend, of komt een vriend naar hier, en dan wisselen ze wat muziek uit enzo. Telkens opnieuw staan zijn vrienden te kijken hoe makkelijk en snel dit gebeurd op de mac. Terwijl zij thuis maar zitten te sukkelen met hun software.
Dat geloof ik meteen. Maar Logic Audio voor de Mac is niet makkelijker dan voor de PC. Het heeft dus te maken met welke software je koopt/gebruikt en hoe je computer ordent.

Het feit blijft: Apple maakt het de mensen makkelijker, zonder de mogelijkheden te beknotten.
Svart Rose spreekt van de vele mogelijkheden, die het daarom moeilijker maken in gebruik... Ik durf er op wedden dat apple diezelfde mogelijkheden bied. Mischien zelfs meer.

Weet iemand meer over de drag& drop integratie in winxp?

Wat wil je meer over weten? Het kan gewoon... maar zelf maak ik er zelden gebruik van.
Helaas spreken we allebei niet echt uit ervaring heb ik het idee.
Maar wat ik zeker weet is dat je uiteindelijk met een PC beter af bent, als je het maar wilt leren.

Origineel geplaatst door bounce
a

met Microsoft werken is gewoon geen optie als je dat niet wilt ... vind ik. Of je nou wel-of-geen muziek met je computer maakt... er mee werken zullen we toch allemaal en dan kies ik voor een systeem waar ik achter kan staan... ookal moet ik daarvoor wat dieper in de pocket.

Dan is het helemaal een gevoelskwestie... tja, daar kan niks tegenop natuurlijk.

Origineel geplaatst door Svart Rose
Maar wat ik zeker weet is dat je uiteindelijk met een PC beter af bent, als je het maar wilt leren.

blijf maar lekker dromen :z

Wat mij wel opvalt is dat de laatste tijd veel Pro-studio's (Hans Zimmer o.a.) een PC'tje met Gigastudio erop hebben staan, en dan via adat naar Pro tools op de mac gaan.

Bounce, je bent vreselijk irritant. Je staat niet open voor argumenten.
Als je zelf niet met Windows wilt werken alla.Maar laat ajb de PC gebruikers in hun waarde. Asjeblieft zeg. Met je 'ik weet het toch lekker beter' instelling schiet niemand hier iets op. Er zijn zat mensen die heel erg gelukkig met hun PC zijn en er mee kunnen doen wat ze willen. Dat lijkt me nog het allerbelangrijkst.
Haal gewoon eens die oogkleppen af en kijk eens objectief naar de argumenten van iedereen. Want ik vind niet dat jij het recht hebt om anderen iets te misgunnen omdat jij het daar toevallig niet mee eens bent.

En de uiteindelijke keuze kun je niet 100% op je gevoel doen want dat is gewoon niet praktisch. Want computers werken helemaal niet op gevoel. Dat zijn gewoon domme machines die heel snel met 0'en en 1'en kunnen goochelen. Niets meer en niets minder.
Het betekend ook niet dat je het gevoel weg moet laten maar eerder een balans tussen logica en gevoel zodat je voor jouw het optimum uit je uiteindelijke beslissing kunt halen. En dan nog kun je uiteindelijk spijt krijgen dat je niet iets anders had gekozen, maar dat hoort er allemaal bij.

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
Hoe kom je aan die info over Adobe?????? Zij zijn juist Macprogrammamakers van het eerste uur en samen met Apple zijn zij de creatieve standaard van de wereld geworden (professioneel grafisch, video, webdesign etc). Hoe kunnen zij dan zeggen dat je beter een PC kan kopen? Of is dit weer zo'n waardeloos statement van een eewige Microschoftaanhanger die met loze kreten zijn systeem probeert aan te prijzen.

Op http://www.tweakers.net/nieuws/26142/?highlight=adobe vind je een korte samenvatting van dit bericht. Een link naar het originele artikel op de Adobe-site was er ook: http://www.adobe.com/motion/pcpreferred.html. Die pagina bestaat opvallend genoeg niet meer, maar was er een maand geleden nog wel, want ik heb toen nog het hele artikel gezien en gelezen. De resultaten logen er niet om, want de snelste Mac kon het op ongeveer alle fronten inderdaad niet trekken tegen de snelste en veel goedkopere PC. Een tijdje terug maakte een professionele digitale fotograaf ook al gehakt van de mythe dat de Mac zo snel was.

** Ter aanvulling: dit zou wel de reden kunnen zijn waarom Adobe niet zo Apple-minded meer is: http://www.theinquirer.net/?article=8542 Apple begeeft zich nu met Iphoto en Final Cut Pro in marktsegmenten waar Adobe heer en meester was. **

IMHO moet je een Mac kopen omdat je het een gelikt uitziend apparaat vindt, je Apple een sympathieke firma vindt, je het leuk vindt om anders dan de massa te zijn, je absoluut Logic 6 wil draaien of zo. Je moet in ieder geval niet een Mac kopen omdat je denkt dat die inherent stabieler is, of sneller, of betere programma's heeft, want een goede (dus geen naamloze goedkoopste van het goedkoopste) PC met Windows XP is net zo stabiel, heeft meer software en biedt uiteindelijk meer waar voor veel minder geld. Bedenk ook dat veel muzieksoftware op een PC of Mac identiek is. Cubase en op OSX werkt precies hetzelfde als op Win XP, dus waarom zou je moeilijk gaan doen en een Mac kopen als het enige verschil uiteindelijk de manier waarop je de programma's opstart is?

Laatst gewijzigd:
Bounce, je bent vreselijk irritant. Je staat niet open voor argumenten.

klopt als iemand mij probeert te overtuigen dat stront lekker smaakt sta ik daar niet voor open inderdaad

Als je zelf niet met Windows wilt werken alla.Maar laat ajb de PC gebruikers in hun waarde. Asjeblieft zeg. Met je 'ik weet het toch lekker beter' instelling schiet niemand hier iets op. Er zijn zat mensen die heel erg gelukkig met hun PC zijn en er mee kunnen doen wat ze willen. Dat lijkt me nog het allerbelangrijkst.

ok, daar scoor je een punt... ik zal me proberen wat in te houden

Haal gewoon eens die oogkleppen af en kijk eens objectief naar de argumenten van iedereen. Want ik vind niet dat jij het recht hebt om anderen iets te misgunnen omdat jij het daar toevallig niet mee eens bent.

ik gun iedereen het beste ;)

Origineel geplaatst door bounce
klopt als iemand mij probeert te overtuigen dat stront lekker smaakt sta ik daar niet voor open inderdaad
Wat sommige mensen allemaal lekker vinden wil je soms niet weten, maar ik denk dat je nu zelf al je houding aangeeft. Dat zegt mij in ieder geval genoeg.

ok, daar scoor je een punt... ik zal me proberen wat in te houden
Hehe. :)

ik gun iedereen het beste ;)
Behalve Steve Balmer natuurlijk. ;)

Grappig toch, altijd die strijd maar weer:D
Ik werk met beide, voor mijn werk met een pc en mac (dikke quicksilver)
Thuis alleen mac, mijn laatste aanwinst is een Powerbook 12".

Het is allebei gereedschap, hebben allebei hun nukken,
kunnen allebei crashen etc.

Ik geef de voorkeur aan een Mac, niet omdat het beter is,
maar omdat het systeem mij meer aanspreekt (OS-X, unix georienteerd, lees stabiel
met de door de concurrent gecopieerde interface, kan je als een compliment zien),
oftewel van twee werelden het beste gecombineerd.

Ik ben gek van Mac, en inderdaad ik ben een creatief, dus wil je ook een mooie
computer, en gelukkig kan het ook wat.

Keerzijde is dat ik steeds meer Microsoftachtige praktijken bespeur (zoveelste patch)
bij een firma die me in het verleden liet weten, niet met die praktijken zich bezig wilde
houden.
Tja, en dan het processor probleem van vaste leverancier Motorola, zag iedereen
ook al een poos aankomen (begon eigenlijk al bij het eerste G-4 moederbord).

Desalniettemin, geef mij toch maar Mac, voor wat ik doe, grafische toepassingen (top)
en andere creatieve doeleinden (muziek) blijft het toch een heerlijk stuk gereedschap.

Michael.

Nee even serieus jongens. Ik dacht dat er een soort regel bestond op forums dat we GEEN Mac-PC wars zouden doen (vandaar mijn vorige post in Nijntje-stijl). Laat iedereen lekker gebruiken waar ie zin in heeft. De voor-en nadelen van beide platforms mogen we bij iedereen als bekend veronderstellen.

Een way of life. Doe es effe normaal zeg. Dat praat je jezelf alleen maar aan. Het is maar gewoon een computer hoor. Het is eigenlijk een beetje zielig als je je zo verwand voelt aan een apparaat.

Kom kom Fuse,

voor een onderwerp die er niet toe doet lopen de gemoederen toch wel wat hoog op!
Ik vind het ook wat kort door de bocht om iemand die voor een Mac kiest "arrogant" te noemen.
En ik ben het zeker niet helemaal eens met Bounce, maar feit is wel dat een pc een stuk gereedschap
is en blijft, en Mac een way of life wordt.

Mijn vriendin heeft een Dell laptop met XP van haar werk, ik maak ook wel eens gebruik van deze computer,
ik kan niet anders concluderen dat dit systeem wel heeeeeeeeel erg op Mac OS lijkt.
Enerzijds handig, ik was zo op weg, anderzijds ook wel tekenent.
Ik moet ook aantekenen dat deze laptop toch regelmatig onverklaarbaar crashed.
ook daarbij moet ik eerlijkheidshalf zeggen dat dat ook een combinatie is van applicaties etc etc.

Moraal van het verhaal:
Er zijn geen slimme of domme mensen (wat betreft keuze computer)
er zijn geen goede of slechte computers, het is wat je er mee doet....en wat je aanspreekt.

Michael.

Origineel geplaatst door Saskija
Op http://www.tweakers.net/nieuws/26142/?highlight=adobe vind je een korte samenvatting van dit bericht. Een link naar het originele artikel op de Adobe-site was er ook: http://www.adobe.com/motion/pcpreferred.html. Die pagina bestaat opvallend genoeg niet meer, maar was er een maand geleden nog wel, want ik heb toen nog het hele artikel gezien en gelezen. De resultaten logen er niet om, want de snelste Mac kon het op ongeveer alle fronten inderdaad niet trekken tegen de snelste en veel goedkopere PC. Een tijdje terug maakte een professionele digitale fotograaf ook al gehakt van de mythe dat de Mac zo snel was.

** Ter aanvulling: dit zou wel de reden kunnen zijn waarom Adobe niet zo Apple-minded meer is: http://www.theinquirer.net/?article=8542 Apple begeeft zich nu met Iphoto en Final Cut Pro in marktsegmenten waar Adobe heer en meester was. **

Toch wel een apart verhaal ja, dat ze bij Adobe zo'n advies geven. Bedankt voor de link Saskija, zo blijven we goed op de hoogte. Maar de conclusie die ik uit het hele verhaal trek is dat Adobe het niet leuk vindt dat Apple zich ook op de markt van grafische en video software gaat begeven. En natuurlijk met Logic op de muziekmarkt. Wellicht dat Adobe daarom ook CoolEdit heeft ingelijfd. Wat in deze vergelijking vooral naar boven komt is de snelheid van de computers als je iets gaat renderen (bijvoorbeeld video). Volgens mij is het al jaren zo dat er PC's zijn die dit veel sneller kunnen dan de snelste Macs. Maar dit is dan ook maar slechts 1 ding waar de vergelijking mee wordt gemaakt. Niet echt overall representatief dus. Maar ja, wat dus ideaal zou zijn is een goede mac om alles te maken/monteren, en dan een snelle PC om het hele verhaal te renderen. Zo heeft elk systeem z'n voor- en nadelen.

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
Toch wel een apart verhaal ja, dat ze bij Adobe zo'n advies geven. Bedankt voor de link Saskija, zo blijven we goed op de hoogte. Maar de conclusie die ik uit het hele verhaal trek is dat Adobe het niet leuk vindt dat Apple zich ook op de markt van grafische en video software gaat begeven. En natuurlijk met Logic op de muziekmarkt. Wellicht dat Adobe daarom ook CoolEdit heeft ingelijfd. Wat in deze vergelijking vooral naar boven komt is de snelheid van de computers als je iets gaat renderen (bijvoorbeeld video). Volgens mij is het al jaren zo dat er PC's zijn die dit veel sneller kunnen dan de snelste Macs. Maar dit is dan ook maar slechts 1 ding waar de vergelijking mee wordt gemaakt. Niet echt overall representatief dus. Maar ja, wat dus ideaal zou zijn is een goede mac om alles te maken/monteren, en dan een snelle PC om het hele verhaal te renderen. Zo heeft elk systeem z'n voor- en nadelen.

Klopt renderen moet je op een pc doen, helemaal mee eens.

michael.

Origineel geplaatst door mikemix
Een way of life. Doe es effe normaal zeg. Dat praat je jezelf alleen maar aan. Het is maar gewoon een computer hoor. Het is eigenlijk een beetje zielig als je je zo verwand voelt aan een apparaat.

Mijn vriendin heeft een Dell laptop met XP van haar werk, ik maak ook wel eens gebruik van deze computer,
ik kan niet anders concluderen dat dit systeem wel heeeeeeeeel erg op Mac OS lijkt.

Michael.

en het mac os systeem / desktop ontwerp is toch ook weer van Xerox overgenomen die het liet liggen omdat ze zich toch liever op de kopieermachines markt richtte ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back