Mac of PC

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Svart Rose
ssst, dat moet ook ;)

Inderdaad;)

Zonder discussie is een forum eigenlijk ook niet leuk.
En uiteindelijk wordt iedereen er beter van, je hoort weer wat nieuwe dingen en andere ideeën!:okdan:

En zeker zoiets als het vergelijken van 2 computersystemen, met fervente aanhangers aan de ene zijde en ..?.. aan de andere zijde...:)

Origineel geplaatst door RVooh
Wat wil je kopen? Een goedkope auto waar je 250 km/h haalt, maar verschrikkelijk onveilig is. Of een iets duurdere auto, die vooral veiliger is, maar iets trager rijd (en dit is geen volvo reclame)

RVooh nog nooit van een bmw gehoord? Degelijk en sportief. :duivels:

Even heel erg on topic, ik snap niet wat er zo onlogisch is aan WinXP. Tot en met Windows 98se werd ik ook kotsmisselijk van het OS. Maar sinds XP verkrijgbaar is draai ik het OS zonder ook maar een vastloper gehad te hebben. Verder zit XP voor mijn gevoel erg logisch in elkaar. Ik heb er geen problemen mee iig.

Wil niet zeggen dat ik geen Mac wil proberen. Want ook ik begrijp dat ik niet zomaar kan oordelen zonder er echt mee gewerkt te hebben. Maar wat muziek betreft, maakt het imho niet uit of je nu een Mac of PC wil. Cubase zal echt niet logischer of minder logisch te bedienen zijn op een van beide OS'en. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld Reason, Reaktor, noem maar op. Gebruik je software specifiek bedoeld voor een OS (denk aan Logic vandaag de dag) dan heb je gewoon geen andere keus.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Maar wat muziek betreft, maakt het imho niet uit of je nu een Mac of PC wil. Cubase zal echt niet logischer of minder logisch te bedienen zijn op een van beide OS'en. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld Reason, Reaktor, noem maar op. Gebruik je software specifiek bedoeld voor een OS (denk aan Logic vandaag de dag) dan heb je gewoon geen andere keus.

De software is ook vaak allemaal hetzelfde op zowel Wintel als op een Mac. Ook hardware als geluidskaarten en midi interfaces zijn meestel geschikt voor zowel PC als Mac. Waar de discussie het meest over gaat is het besturingssysteem. Hierin is Apple nu eenmaal altijd voorloper geweest qua stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid met een goede user interface. Maar ik geloof dat Windows met XP een inhaalslag aan het maken is. We zullen zien wat de toekomst gaat bieden...

Dat windows niet super in elkaar zit qwa logica, dat zie ik zelf ook. Al heb ik er zelf geen last van, omdat ik een dorgewinterde computer gebruiker ben. Maar als ik mijn vader met de PC bezig zie, dan zie ik wel dat het toch best lastig is allemaal. De mogelijkheden zijn te groot en je kan dingen op teveel verschillende manieren doen. Maar waar het om gaat is dat je audio-software goed draait, toch?

Later zal ik reageren op andere posts.

Ach, en dat OS X logischer zou zijn dan XP is ook een kwestie van wat je gewend ben. Ik ben een ervaren all-time PC gebruiker, en was niet eens in staat om een browser te openen op OS X. Daarmee zeg ik niet dat OS X minder gebruikersvriendelijk is, maar als je XP gewend bent wel. En omgekeerd geldt het natuurlijk ook.

Grtz,
Jeroen

Ikzelf heb nog niet uitvoerig met XP gewerkt. Ik hoor enkel getuigenissen van doorgewinterde gebruikers die er volledig mee in ruzie komen. En spijtig genoeg is voor velen de enige oplossing voor een probleem formateren.

Wat Jeroen zegt houd ook steek. Als je niet weet dat de standaard browser van apple Safari heet, kan je wel eeuwen blijven zoeken. (meestal staat internet explorer wel in the program folder, maar die is echt vreselijk traag op mac)
Ook is het als nieuwe gebruiker moeilijk om de weg te vinden op het systeem van een doorgewinterde gebruiker. Dat is logisch.

Om nu nog even terug te komen op mijn vader, die ondertussen een fervent computer gebruiker geworden is (tot mijn ergernis, want nu kan ik er niet meer op). Soms toond is hij bij een vriend, of komt een vriend naar hier, en dan wisselen ze wat muziek uit enzo. Telkens opnieuw staan zijn vrienden te kijken hoe makkelijk en snel dit gebeurd op de mac. Terwijl zij thuis maar zitten te sukkelen met hun software.

Het feit blijft: Apple maakt het de mensen makkelijker, zonder de mogelijkheden te beknotten.
Svart Rose spreekt van de vele mogelijkheden, die het daarom moeilijker maken in gebruik... Ik durf er op wedden dat apple diezelfde mogelijkheden bied. Mischien zelfs meer.

Weet iemand meer over de drag& drop integratie in winxp?

Origineel geplaatst door RVooh
Apple innoveert, Microsoft monopoliseerd. dat is het verschil.

:halleluja

windows is een slap aftreksenl van Mac OS
Wie wil daar nou mee werken
Als ik mensen vraag waarom ze nou een PC gekocht hebben ipv. een mac is vaak de enige reden:
"omdat iedereen er mee werkt"
dat kuddegedrag heeft mij nooit aangesproken
niet dat ik persee iets anders wil dan wat iedereen doet
maar ik gebruik mijn hersens tenminste en loop niet blind achter de meute aan

en de vergelijking met schoenen gaat helemaal niet op want ik ben geen merkenfreak

soms vraag ik me af waarom ik iedere keer weer inga op die mac/pc flames
je bent het soort mens dat met apple werkt of je bent het niet

Origineel geplaatst door bounce
je bent het soort mens dat met apple werkt of je bent het niet

Als je serieus professioneel creatief met een computer wil werken is er maar 1 systeem:halleluja

Toch...?;)

En dat is nu eenmaal een bepaald soort mens...
Creatief, handig, slim etc. etc. :z

Net als die andere groep mensen van dat andere systeem vaak saaie grijze muizen zijn die een of andere saaie job op een saai kantoor hebben. Zij hebben voldoende aan een saai zakelijk computersysteem met een tekstverwerker en een spreadsheat. Ja, ieder z'n ding, hè?;)

een mac gebruiker werkt omdat hij wil
een pc gebruiker werkt omdat hij moet

welk van de 2 ben jij?

Kan me haast niet voorstellen dat het de zelfde winkel is maargoed
ik heb alleen goede ervaring met deze winkel zeer professioneel
en kunnen je goed wegwijs maken in het grote bos van de mogelijkheden.
Je moet ook een Mac niet met een PC vergelijken als je een pc user
achter een Mac zet dan is hij haastig opzoek naar de START KNOP en
vloekt meteen wat een K*T ding.
Ik gebruik al vanaf de jaren 80 een Mac omdat je toen geen
keuze had tussen een Mac of PC omdat Mac de computers voor muziek was,
nu is het natuurlijk anders zowel een PC als een Mac kun je goed
gebruiken voor Audio en Midi. trouwens voor internet gebruik ik wel een
PC maar voor muziek blijf ik bij een mac die heeft al die jaren een
goede dienst bewezen.

Attachments

• kurzweilk250.gif
    kurzweilk250.gif
    39,3 KB · Bekeken: 115
Origineel geplaatst door Roel
Apple met IBM chips??? Dat zegt wel weer genoeg :P
Maar om even on topic te blijven, dan zou ik als Mac-purist toch echt geen IBM processor willen...

ja dacht het echt wel
echt 64 bit als ik me niet vergis
dus geen 32 bit apps op een 64 bit proc.
(of ik heb de klepel .. ja je weet wel) naja zoiets :D

jammer alleen dat mac en pc mensen vaak zo dogmatisch zijn .. maarja

ik heb alle twee en 1 groot voordeel van de mac is zijn investeringswaarde
heb hier naast 4 pc's ook g4 powebook en die is over 2 jaar nog redelijk wat waard
nou dat kan je echt shaken met pc's in wat voor vorm dan ook

daarnaast krijg ik alles plat .. en heeft bounce helemaal gelijk met dat het uitmaakt wie er achter zit

Origineel geplaatst door bounce
een mac gebruiker werkt omdat hij wil
een pc gebruiker werkt omdat hij moet

welk van de 2 ben jij?

Ik werk voor mezelf (eigen reclame-ontwerpbureau).
Dus dat lijkt me wel duidelijk:)

lol

leuke discussie :)

als ik een mac zou hebben, dan zou ik met mac werken,
ik heb nu een pc omdat ik mezelf geen mac kon veroorloven. maar een kwestie van Moeten is het niet.

Verder ik ben eigenwijs genoeg, creatief, slim en handig genoeg om niet op te vallen tussen apple gebruikers :P
en sluit het ook niet uit straks toch op mac te gaan werken.

Besides, als je een XP computer vlekkeloos hebt draaien dan is bovenstaande toch helemaal waar? (het passen in de profielschets van de apple gebruiker) :dubbel:

(wat ik me net nog bedacht :) je wordt toch extra creatief door Beperkte mogelijkheden?)(sorry kon het niet laten, hehe)

raar maar ik heb de apple mac altijd een muzikale computer
gevonden,ook mede door het software dat zeer doordacht was
( Trax,Mastertacks,Vision,Metro.)

ik heb het op pc moeten leren... en ben nog steeds aan het leren...
ik weet (misschien gelukkig) niet beter, anders moest ik waarschijnlijk mijn bankrekening weer aantasten.

Een way of life. Doe es effe normaal zeg. Dat praat je jezelf alleen maar aan. Het is maar gewoon een computer hoor. Het is eigenlijk een beetje zielig als je je zo verwand voelt aan een apparaat.

En telkens maar weer van die denigrerende opmerkingen over PC's. Die opmerkingen zijn al zoooo oud.
Heel veel Macfanatics zijn gewoon een stelletje snobs. En ook al zijn PC's 10x sneller zullen ze dat nooit toegeven.

Feit is gewoon dat Apple net zulke irritante monopolistische trekjes vertoond als Microsoft dat doet. Bijv het tegenhouden van klonenbouwers die voor veel minder geld Apple's op de markt kunnen brengen dan Apple zelf worden gewoon kei- en keihard aangepakt.
Of het smerige spelletje dat Apple haar eigen winkels voortrekt en winkels van anderen gewoon de markt uit probeert te drukken terwijl zijn er toendertijd voor hebben gezorgd dat Apple niet kopje onder ging.
Of dat je voor je menige upgrades moet betalen zal menig mac gebruiker ook niet blij geworden van zijn.

Feit is gewoon als je naar de Apple store voor het beste gaat je voor 5700€ nog niet eens klaar bent en bijv bij Dell het beste van het beste voor 3100€ ook al hebt incluis alle software. En zelf was ook al aangegeven dat ze in de test elkaar niet ontliepen.

En zowel Apple als Microsoft hebben verhaaltjes van mensen op hun site over hoe goed de overstap naar het andere platform wel beviel. Maar idd is OSX gewoon het meest ideale OS voor mensen die niet al te veel 'gedoe' willen hebben.
Maar daar staat keihard weer tegenover dat de meeste mensen toch met Windows werken en daar dan ook veel meer software voor te krijgen is. En dan is die software over het algemeen nog goedkoper ook.

En dan nog is de keuze welke van de twee je kiest een persoonlijke en dan moet je je gewoon niet van de wijs laten bregen door snobs van beide zijden die je voor rotte vis uitmaken als je voor het andere kamp kiest. Gewoon de argumenten die aangedragen zijn afwegen voor jezelf en dan maak je gewoon de keuze die het beste bij jouw past.

En er is trouwens ook nog een groep die denkt dat je helemaal geen muziek met een computer moet maken. Gewoon een hardware sequencer en multitrack recorder is ook wat voor te zeggen. ;)

Ik vind mac fijn. OSX vind ik zelfs heel fijn.

PC's vind ik niet zo fijn. Ik snap PC's niet zo goed. Dat komt omdat ik nooit met PC's werk.

Andere mensen werken met PC's. Die mensen vinden PC's fijn.

....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back