Strings/Pads uit Crockett's Theme?

BigDplayboy

Ouwe rot
Het gaat om de achtergrondstrings (dus niet de xylofoon-achtige lead)...
Hoe en waaruit kan ik deze strings/pads halen!?!?
Ik vind ze zoooooooo mooi!!! Aangezien het nummer zo oud is, mag ik toch aannemen dat een soortgelijke string/pad tegenwoordig toch wel uit een "simpele" (soft)synth te halen valt of niet?
Iemand ideeen?... Alvast bedankt!

Pffffff, DA'S lang geleden!! ('k heb nog ergens de MaxiSingle liggen! Ja, vinyl, ja!)
Ik neem aan dat het uit de Juno/Jupiter-reeks van Roland komt, maar opzich kan je tegenwoordig zulke pads ook wel uit de Virus en de (Super)nova (etc.etc.) halen. Software?: VariOS (o.a.)??

OK niet dat je het moet weten maar dit is toch iets wat iedereen weet?

Dat Jan Hammer een Fairlight heeft gebruikt.

Dat hij oorspronkelijk uit het oostblok komt en geschoold pianist is die met een minimoog is begonnen qua synths is misschien wat niet iedereen weet maar van die Fairlight.
Hij gebruikte trouwens toendertijd ook een Kawai K1 (zeker gesponsored door....) en toen had ik ook zo'n ding. Maar nooit zulke strings uit gehaald hoor. ;)

:o: niet iedereen wist dat...

Get album Escape from television door Jam Hammer, was het album waar vele themes uit Miami Vice opstaan.
De instrumenten die hij gebruikte voor dat album zijn:

Fairlight CM III en IIX, Memorymoog, Minimoog, Kawai K3m, K5m en R100, Yamaha DX7, Texture II sequenser, Linndrum, Gretsch drums en div acc. en elec. gitaren.

Img023.jpg

Studio foto 1988

mmm er zit zelfs een preset in de K1 die crocket's theme heet.... *erg* veel geluiden uit die miami vice tracks komen uit de K1..... daar kun je daadwerkelijk ook hele mooie strings uithalen..... dus verkijk je er niet op...

IK weet dat deze strings ook in een Roland D70 zitten als preset..

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ten tijden van Crockett's theme was er nog geen D70 :)
Dus het zal wel geen preset uit een D70 zijn.

Jawel. In de D70 zit er dus wél een preset met dat typische padgeluid van Jan Hammer, dat ie gesampled is van een Jan Hammer sample snap ik ook wel, maar als iemand hem dus zoekt kan ie hem onder andere dáár uithalen.
Ik weet het toch ... ik was er toch bij toen ik op een D70 speelde en die sound had. hihi :) Dus ..

Ja.. nou dan weet ik ook niet hoe het kan, een vriend van mij had in 1989 ook een D70, ik kwam wekelijks bij hem over de vloer en heb altijd effe met die sound zitten pielen, misschien had ie er een kaartje zin zitten waar het op zat, maar ik denk het niet aangezien hij niet zo heel veel geld had.
Dus, we kunnen er lang over door gaan, ik weet zeker dat ik dat 'blazerig-string-pad-geluidje" daar uit heb horen komen, en dat JH dat soundje eerder had dan dat het in die D70 zat lijkt me logisch, je kan nu toch ook een sample van een 909 afspelen, ik zie niet in waarom Roland dat dus niet een sample van JH in hun D70 kunnen hebben stoppen.
Er zitten een hoop samples in, maar ik zeg al, misschien zat er een kaartje in maar dat weet ik niet zeker. Maar dat die sound er in zat weet ik HEEL zeker. Ook al is dat ding uit 1989... dat zegt niks...Alleen, als iemand dus die sound zoekt .....................kan .... die hem daar uit halen....!

Origineel geplaatst door bambamstudio
ik denk dat je mij verkeerd begrijpt of ik jou.

Jij zegt dat die pad uit een D70 kotm, en ik weerleg dat.
Het kan best dat er sampler in de d70 zitten van vriend Jan.....

aarghh! dextron zegt alleen dat er in de D70 precies zo'n geluid zit, niet dat het origineel uit de D70 komt..

Ach ja toendertijd was Jan Hammer een synthgod en werden veel sounddesigners door hem geinspireerd.
En waren er plenty soundjes die min of meer op JH geluiden leken.

Maar die strings zijn ook maar samples uit de Fairlight en die samples moeten ook ergens vandaan komen. Alleen was de sound van de Fairlight zo specifiek dat die dat beetje extra aan die strings hebben gegeven. Zo'n mooi 'korrelig' 12 bit achtig extra wat het geluid wat synthetischer maakt maar wel gerafineerder op een of andere manier.

Ik ben inderdaad wel nieuwschierig naar de oorsprong van dat geluid, dat ie sound al eerder uit een fairlight kwam dat wist ik, maar dat is ook maar een sampler (sorry voor 'maar een') hoe het geluid gedesigned is vind ik zekers heel knap, ik zou niet weten hoe ik dat moest doen, misschien leuk om een imitatie-contest te houden ?

volgens mij komen die sounds gewoon uit de (8bits) Kawai K1 :D

Back