Strings/Pads uit Crockett's Theme?

Dit is iets wat de meeste mensen dus niet weten, maar de Fairlights zijn ook uitstekende synthesizers (additieve synthese). Sorry dat moest er effe uit :)

Origineel geplaatst door dextron
Ik ben inderdaad wel nieuwschierig naar de oorsprong van dat geluid, dat ie sound al eerder uit een fairlight kwam dat wist ik, maar dat is ook maar een sampler (sorry voor 'maar een') hoe het geluid gedesigned is vind ik zekers heel knap, ik zou niet weten hoe ik dat moest doen, misschien leuk om een imitatie-contest te houden ?

Groetjes
Eric

Jan woont hier vlak bij met zijn familie (Putnam county) en de laatste keer dat ik van hem hoorde zei ie dat hij nog nauwelijks meer de Fairlights aanzet tegenwoordig. Grappig hoe klein de wereld soms is....

Origineel geplaatst door bambamstudio
Get album Escape from television door Jam Hammer, was het album waar vele themes uit Miami Vice opstaan.
De instrumenten die hij gebruikte voor dat album zijn:

Fairlight CM III en IIX, Memorymoog, Minimoog, Kawai K3m, K5m en R100, Yamaha DX7, Texture II sequenser, Linndrum, Gretsch drums en div acc. en elec. gitaren.

Img023.jpg

Studio foto 1988

Heb ff zitten pielen met JH's CT op de achtergrond, en krijg die soundjes ook wel uit m'n RS-5 geperst.
(en dat voor 'n rompler!!!)

Origineel geplaatst door Fairlight
Count me in :D

(Ik win waarschijnlijk)

Dat moet haast wel als jij een Fairlight hebt ! :)

BTW: Ik vraag me toch wel af waar sommige dudes in de jaren 70 en 80 het geld vandaan haalde om al die heftige shit te hebben en te kunnen bespelen ... Ik bedoel het is toch niet normaal wat Jarre had staan toen ie aan oxygene en latere albums werkte. Als ik lees wat Jan Hammer had kan ik alleen maar denken ... die gasten hebben gewoon heel veel geluk gehad!

Yeap ik denk het ook. HEEL veel mazzel. Jan had eigenlijk geluk omdat ze hem vroegen om muziek voor de Miami Vice serie te maken. De serie werdt een succes dus hij werdt automatisch ook een succes. Maar hij is ook een talent. Dat had er ook wel degelijk mee te maken.

Wat betreft de Fairlights: hij heeft demonstraties gedaan voor Fairlight op beurzen en zo. Hij was nogal een grote fan van Fairlight en hij had er veel aan te danken. Zoals al eerder werdt gezegd: hij had zowel een Series II als een Series III.

Op de foto van zijn studio die eerder werdt geplaatst kun je de Series III monitor zien helemaal links (de witte monitor op de tafel).

Groetjes
Eric

Origineel geplaatst door dextron
Dat moet haast wel als jij een Fairlight hebt ! :)

BTW: Ik vraag me toch wel af waar sommige dudes in de jaren 70 en 80 het geld vandaan haalde om al die heftige shit te hebben en te kunnen bespelen ... Ik bedoel het is toch niet normaal wat Jarre had staan toen ie aan oxygene en latere albums werkte. Als ik lees wat Jan Hammer had kan ik alleen maar denken ... die gasten hebben gewoon heel veel geluk gehad!

Jan Hammer - Crockett's Theme

Jan Hammer - Crockett's Theme

Ik zou graag willen weten welke synth hij gebruikte bij het maken van dit nummer.
Het gaat me voornamelijk om de strings in het begin stuk.:frons:
Begint trouwens bij 11 seconden.

Ik heb geen flauw idee wat Jan Hammer er zèlf voor gebruikt heeft, maar ik heb deze sound ooit exact uit een alpha juno gepeuterd.

Gezien op een interview op het programma 'Rockschool' van een dikke 15 jaar geleden: De lead was DX7 gelayerd met een fairlight (sarrar sample), de strings kwamen uit een Jupiter 8, de bas boven op de sequence was een OBx of OB8, de sequence weet ik niet en daar gaat m'n volgende vraag over ....

Wat ik me al jaren afvraag is hoe die sequence gemaakt is. Per noot heb je een andere klankkleur en soms lijkt het zelfs of het een andere toonhoogte is. Ik dacht eerst aan een variabele PWM per noot of zo, maar ben daar niet zeker van. Iemand een idee?

:doei:

Back