Marsman - Fly By

Hier je #1 fan: lekker lounge, het enige puntje zou zeggen misschien is de high-beat "te clean", je kunt best de frequentie variëren maar dan is het een heel klein detail. Verder vind ik in het algemeen je muziek vernieuwend en leuk om naar te luisteren.

Zo je hebt genoeg materiaal voor een release zie ik :)

stiekem genoeg voor 4. :)

bedankt! ga zeker nog even kijken naar de mix van percussie onderdelen, kan altijd fijner, want mijn prioriteit voor mixage gaat vaak uit naar de andere sounds.

Je kunt ook zo laten, maar die high-beats komen ietsje pietsje droog naar boven, misschien iets lagere volume (vooral in het begin, de rest is ok). Maar dat is een hoop werk, als ik jou was zou ik per bar "handmatig" aanpassen (de ene sectie met galm en de andere met "velocity" variaties). Uit ervaring weet hoe lastig het is, maar verder kun je ook zo laten.

respect. leuke subtiele nuances. alleen probeer je volgens mij de vocal 'stoffig' te krijgen? komt net niet helemaal over. maar dat deert niet. erg fijn om naar te luisteren.

Leuk, weer eens naar een Marsman luisteren.

Ik vind em creatief en erg artistiek. Het minpunt vind ik echt je vocals. Die heb je té bewerkt. Het komt niet over en het doet me niets. Klinkt me zelfs meer als vaag gebrabbel. Het stemgeluid is tevens ook niet om kippenvel van te krijgen. Verder vind ik dat je soms te losjes op je ritme speelt maar dat is allicht persoonlijk.

Desondanks heeft het een zeer zuivere heldere sound met een arrangement dat je doet nadenken. Gewoon eens wat anders!

marvin_the_martian_jackets.jpg

Knap nummer; veel variatie en mooie geluiden/melodien/effecten en structuur!
Desalniettemin ook wel een paar dingen die me "ergerden" bij beluisteren: het erg aanwezige blipje, de "weggemoffelde" (en voor mijn absoluut niet absolute gehoor bijna valse) vocalen, zeker de achtergrond v/a 2:30 en af en toe het "ruizige" alsof je naar een oude LP luistert (maar dat is waarschijnlijk net het effect wat je wilde bereiken... ik vind het ook wel passen maar soms was het net iets te veel van het goede voor mij)

Al met al heb ik 'm 2 keer na elkaar beluisterd wat ik zo goed als nooit doe en vind ik het een erg goede track.

Groeten
Paul

Mooi nummer....

Je tracks vind ik echt verassend... aparte beats enzo, erg origineel..

Erg fijn om naar te luisteren, het klinkt heel levendig en fris. Ook luistert het makkelijk weg terwijl er toch een hele hoop gebeurt. De vocalen maken het helemaal af, dit is release waardig materiaal.

@PaulB: Bedankt voor het uitgebreide commentaar! Vocalen zijn toch stiekem echt niet vals, maar ik snap wat je bedoelt, mijn nootkeuze is soms nogal dissonant, maar dus wel met opzet..

Hamme en Furious5 ook bedankt! Wordt gewaardeerd.

Ik vind hem... ijslands! Maar ik weet niet waarom.
Misschien is het een beetje Björkig?
Anyway, hij luistert lekker weg. Complimenten dus!

Back