Hulp bij Dr. Bohm Digital Drums

Ik ga het hem even vragen. Maar ik meende van hem te horen dat hij het schema van de originele Böhm midi kit had en die had nagebouwd. Die FSK trigger-in heeft dus maar 1 DIN aansluiting?

Ik ga het hem even vragen. Maar ik meende van hem te horen dat hij het schema van de originele Böhm midi kit had en die had nagebouwd. Die FSK trigger-in heeft dus maar 1 DIN aansluiting?

yep...net zoals de mijne. Staat ook netjes trigger bij dat ie kan syncen op FSK triggers.
Hij kan die schema's wel hebben. Ik heb die schema's ook. Maar daar word toch echt gemeld dat je die MI 80 292 + MI 80 286 + MI 80 285 printplaten moet hebben om de MIDI IN-OUT-THRU te maken.
Alle printplaten heten allemaal DD 80 xxx en de MIDI printplaten heten allemaal MI 80 xxx.

Zou vet zijn als ie die printplaten zou kunnen maken.

Dat is erg jammer.
Heb die van mij opgehaald bij Dender en die was nog niet zover dat er midi in op gebouwd kan worden.

Ik heb geen cass-interface en kan dus ook niet met SFK syncen. Is er iemand die ondanks dit mijn "dokter" kan laten syncen?

grtzels

Ik weet even zo snel niet hoe het zit met de DD, maar bij andere Böhm bouwpakketten die ik onder handen gehad heb was er al ruimte op de print voor de cassette-interface en was het een kwestie van de onderdelen erop zetten. Als het goed is heb ik nog wel e.e.a. liggen voor zo'n Böhm interface (in ieder geval wat 6850's, denk ik). Ik zou even moeten kijken.

misschien heb ik hier eentje met midi?

hiero heb ik de gewone trigger input

5mmy3k.jpg

maar aan de andere kant heb ik een in/thru

wjgj0z.jpg

ik wist nooit hoe midi werkte op de ding....:(

trouwens werkt de accompaniement gedeelte zonder de keyboard?

Wooot, eentje met midi.
Standaard staat hij op channel 2.
Met midi werkt het accompanie gedeelte, zonder midi heb je een keyboard nodig om hem te starten als ik de manuals goed begrepen heb.

Ik wil de interne sequencer houden...
Lijkt mij dat ergens de klok zit en dat deze pulsen stuurt naar de sequencer, deze pulsen wil ik zelf invoeren.
Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?

Hatsum, je zou denk ik een hoop mensen blij maken als je je Böhm tijdelijk ter beschikking zou willen stellen zodat er dumps van de eeproms kunnen worden gemaakt en copiën van de printplaten.

ik weet niet of mijn midi kaart uberhaubt werkt....tot nu toe geen suc6...als ik op clear memory druk dan schijnt 'CH 2' maar voor de rest weet ik het niet

maar ja, als iemand het wil komen ophalen is dat geen probleem...zo lang ik geen gezeik heb met maanden wachten :peukie:

Ik weet even zo snel niet hoe het zit met de DD, maar bij andere Böhm bouwpakketten die ik onder handen gehad heb was er al ruimte op de print voor de cassette-interface en was het een kwestie van de onderdelen erop zetten. Als het goed is heb ik nog wel e.e.a. liggen voor zo'n Böhm interface (in ieder geval wat 6850's, denk ik). Ik zou even moeten kijken.

Zie deze reply net staan....in de DD zit er een extra printplaat voor de trigger/sync/cass input.
Als je de mijne kan syncificeren dan breng ik hem graag bij je langs..
Hij klinkt zo lekker dat ik hem echt in de studio wil inzetten.

r20xfd.jpg

mi-80277 l______l 35 böhm

de kabel is gekoppeld aan een bord die niet zichtbaar is, hoogwaarschijlijk waar de eproms zijn

De eproms in de midi versie vervangen degene die op het main board zitten volgens mij, op de midi boards zitten in ieder geval geen eproms, alleen wat eenvoudige elektronica. In ieder geval staat in de bouwhandleiding dat Bohm graag de oude terugkrijgt om geld te besparen :D

Ik kan eventueel de eproms wel uitlezen (en dan kopieren) als dat nodig is. Printplaten zijn waarschijnlijk dubbelzijdig. Zal sowieso het beste zijn om die naar aanleiding van de originelen over te tekenen in een pcb ontwerp programma. Etsen vanaf een foto o.i.d. zal niet gaan.

Hey Stije,

BEDANKT VOOR DE MANUAL FILES! :)

Maar wat een hoop zeg! Dat wordt wel een weekendje uitzoeken. In ieder geval is de kwaliteit uitstekend. Daar kan ik mooie PDFjes van maken.

Hopelijk zie je het allemaal snel op Synfo. Op dit moment ben ik nog even bezig aan een ander projekt: de originele Moog en Arp patenten van de analoge ontwerpen aan het begin van de synthesizer ontwikeling. Een interessante blik in the technische historie. Moog patenten staan er nu op en de Arp patenten komen binnenkort. Daarna is de Böhm aan de beurt.

Groetjes,
Senso

Laatst gewijzigd:
no problem man :) ......en rielekst :)

ik weet niet of mijn midi kaart uberhaubt werkt....tot nu toe geen suc6...als ik op clear memory druk dan schijnt 'CH 2' maar voor de rest weet ik het niet

maar ja, als iemand het wil komen ophalen is dat geen probleem...zo lang ik geen gezeik heb met maanden wachten :peukie:

Je woont in de buurt.(Amstelveen) Ik kan mijn Dr.Bohm half/eind november naar een goede dokter brengen.
Als ik dan even jouw Dr.Bohm zou kunnen meenemen zodat we de EPROMS kunnen overbranden zou dat echt perfect zijn. Zo help je een bult mensen :)

Duurt dus geen maanden. Ik weet niet hoe lang EPROMS branden duurt maar na overbranden is je Dr.Bohm weer terug. Ik neem aan dat dat binnen een dag gebeurt kan zijn.

Zou sowieso tof zijn als iemand de EPROMS kan overbranden zodat er EPROMS gemaakt kunnen worden. Wat Hilltree aanbied bijvoorbeeld :)

Anders klinkt dit ook voorspoedig:
http://synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1434291&postcount=7

Back