RME ADI-8 pro of Multiface?

Aaron

Stamgast
Kan/wil iemand mij helpen wat "beter" is?
Een ADI-8 of Multiface.

Wat is eigenlijk het verschil?
De een is een stand alone converter? De ander geluidskaart?
Maar heeft die ook dezelfde kwaliteitsconverters?
De ADI wordt vergeleken met Apogee AD8000!

Ik zit te twijfelen welke van de 2 te kopen, ik begrijp dat het afhankelijk is van je setup.
Maar ik heb graag het optimale. :) Ik gebruik zelf een PC met Nuendo met nog steeds een SB :( soundcard....

Hopelijk zit ik niet te vaag te doen nu....

Re: RME ADI-8 pro of Multiface?

Origineel geplaatst door Aaron
Kan/wil iemand mij helpen wat "beter" is?
Een ADI-8 of Multiface.

Wat is eigenlijk het verschil?
De een is een stand alone converter? De ander geluidskaart?
Maar heeft die ook dezelfde kwaliteitsconverters?
De ADI wordt vergeleken met Apogee AD8000!

Ik zit te twijfelen welke van de 2 te kopen, ik begrijp dat het afhankelijk is van je setup.
Maar ik heb graag het optimale. :) Ik gebruik zelf een PC met Nuendo met nog steeds een SB :( soundcard....

Hopelijk zit ik niet te vaag te doen nu....

voornaamste verschil zijn de in en uitgangen geloof niet dat er verschil is in klank en drivers(laatste wordt natuurlijk wel geschreven voor de betreffende bak maar latency en zo is het zelfde)

Je draait Nuendo met een soundblaster ?

Leg me dat eens uit ??

Als we ervan uitgaan dat je een audio interface zoekt kun je beter naar de Multiface kijken want bij de ADI zul je nog een pci kaart met ADAT nodig hebben.

Ok, ik snap het.
Euh, tja, SoundBlaster is een RAMP ik heb pas een PC (pc prive:)) die ik voor audio gebruik..

Maar is de converter kwaliteit hetzelfde?
Ik weet verder ook niets van Adat. Maar in ieder geval lijkt de Multiface handiger zo dus!
Anders moet ik mijn setup veranderen naar Adat?

Ik begrijp je heel goed, het is ook vreemd maar de PC heb ik pas, via PC prive kunnen regelen met software! :)
Helaas geen RME kaart erbij kunnen regelen. :(

Vandaar mijn vraag welk type beter is, maar het hangt dus van je setup af.
En als ik nu een Adat PCI + ADI-8 PRO combinatie neem ipv Multiface?

Eigenlijk is het antwoord heel simpel.

Je begint met een multiface. En als je kanalen tekort komt dan scoor je die ADI-8 pro erbij.
Als je een Soundblaster gewend ben hoor je echt niet het verschil tussen een Multiface AD converter en een ADI-8 pro AD converter. ;)

Het leuke is dat die Multiface ook Adat heeft plus zeer strakke midi (en ook wel handig is die spdif IO).

COOL!

Je hebt zelf ook een Hammerfall...?

Ik was al info aan het opzoeken over Adat ik weet niet eens precies wat dat is...

Zoek dat dan maar eens op zou ik zeggen.

Want als je dat weet kun je moeilijk verschil tussen beide uitmaken IMHO.

Functioneler

Functioneler

De multiface is denk ik wat breder inzetbaar dan de 8pro, hoewel de converters op de 8pro beter zijn, de vraag is inderdaad in hoeverre je dat zult horen en nodig hebben. Als het geld je niet veel scheelt zou ik zeggen bouw lekker met de 8-pro een mooie set ;)

Ja, daar zat ik al aan te denken, de setup aan de ADI-8 aan te passen! :)
Kan iemand hier praktische tips voor geven?
Altijd inspirerender(makkelijker) om van gebruikers te horen! ;)

Via266a

Via266a

Hoi,

Wie heeft de Multiface (met PCI card) goed lopen op een Athlon met ViaKt266a chipset.

RME schijnt stelsel matig problemen te hebben met Athlon :stupid

Multiface is gaaf omdat hij mobiel is.

Cheers,
Rob

Mijn Multiface doet 't perfect op m'n Athlon XP2400. Ik gebruik dan wel een NForce2 chipset...

Re: Via266a

Origineel geplaatst door robpapen
Hoi,

Wie heeft de Multiface (met PCI card) goed lopen op een Athlon met ViaKt266a chipset.

Cheers,
Rob

Volgens mij hebben alle kaarten problemen met die chipset.....

RME is een merk dat juist de minste problemen oplevert met pc hardware.

@Rob

Soms wil de kaart van plek veranderen nog wel eens helpen. Of een andere IRQ toewijzen en die mag niet gedeeld worden met een andere kaart/apparaat. En de drivers updaten helpt ook nog wel want ze blijven aan't veranderen en doen het dan toch weer beter.

Origineel geplaatst door robpapen
Hoi,

Cheers,
Rob

Jammer, want een groot misverstand. Ligt niet aan de cpu, hoe kan dat ook, maar aan brakke tjipsets. Nooit Via en heel selectief SiS gebruiken.

nou ik heb een athlon met een rme en dat draait perfect...
via chipsets doen het soms wel/soms niet goed maar het beste wat je kunt proberen is een ander moederbord in je pjoeter...

Re: Re: Via266a

Re: Re: Via266a

Origineel geplaatst door BasicSystem
Volgens mij hebben alle kaarten problemen met die chipset.....

RME is een merk dat juist de minste problemen oplevert met pc hardware.

Als je nu jouw verhaal omdraait dan klopt het.
En ooit hadden ook andere geluidskaarten problemen met de erg oude KT133 chipset van enkele jaren geleden.
De VIA266a chipset is vet in orde anders had hij hier niet in mijn studio gestaan.

Een alternatief voor de multiface is de TerraTec MIC-8 of MIC-2.
Echter nog niet leverbaar.
Hebben dezelfde converters als de Multiface...en werkt zonder enig probleem met de KT266a.

Ander alternatief (niet mobiel) is de M-audio Delta 1010.
Die ook zonder problemen met de VIA266a werkt.

Conclusie: Athlon met ViaKT266a chipset, afblijven van RME

Rob

Laatst gewijzigd:
Back