RME ADI-8 pro of Multiface?

Origineel geplaatst door fuse
@Rob

Soms wil de kaart van plek veranderen nog wel eens helpen. Of een andere IRQ toewijzen en die mag niet gedeeld worden met een andere kaart/apparaat. En de drivers updaten helpt ook nog wel want ze blijven aan't veranderen en doen het dan toch weer beter.

Mijn huidige (probleemloze) kaart zit op SLOT2.
Dat is zowiezo verstandig.
SLOT1 word vaak gedeeld met de video AGP SLOT.

Mijn stysteem hier (Athlon2000+Xp) met een MSI board is rete stabiel en erg snel.
MSI is zowiezo een goed board voor Athlon.

Verder is een goed voeding belangrijk. Word erg vaak vergeten.
Enermex voeding van 350wat zit in mijn computer. Erg still en erg goed.

Rob

Re: Re: Re: Via266a

Re: Re: Re: Via266a

Origineel geplaatst door robpapen
Als je nu jouw verhaal omdraait dan klopt het.
En ooit hadden ook andere geluidskaarten problemen met de erg oude KT133 chipset van enkele jaren geleden.
De VIA266a chipset is vet in orde anders had hij hier niet in mijn studio gestaan.

Een alternatief voor de multiface is de TerraTec MIC-8 of MIC-2.
Echter nog niet leverbaar.
Hebben dezelfde converters als de Multiface...en werkt zonder enig probleem met de KT266a.

Ander alternatief (niet mobiel) is de M-audio Delta 1010.
Die ook zonder problemen met de VIA266a werkt.

Conclusie: Athlon met ViaKT266a chipset, afblijven van RME

Rob

Niet om deze draad een andere wending te geven, maar 99% van de Via gebruikers heeft andere verhalen Rob. Jij bent waarschijnlijk dus 1 van de weinige gelukkigen die geen of weinig problemen hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat de KT266(a) een goede chipset is.

Ik heb 'm zelf ook in verschillende gedaantes gebruikt, maar ik vind het niks. Altijd problemen, continue driversets refreshen om nieuwe problemen op te lossen, instabiliteit, IRQ gelul wat er niet zou moeten zijn en niet bijster snel. De grap is ook dat een hele reeks aan producten problemen heeft met de gehele KT serie, tot aan de KT400 aan toe. Dat kun je heel lastig toeschrijven aan de makers van al die producten, aangezien die wel prima functioneren met andere chipsets.

Als je een knappe AMD chipset wil kopen voor socket-A (462) dan is er eigenlijk maar 1 keus, en dat is de nForce2. Tenminste, als je je pc als DAW gaat gebruiken, want voor standaard desktop gebruik is een hedendaagse Via chipset prima.

Natuurlijk lopen verhalen uiteen, maar als je lekker gaat Googlen en diverse fora bezoekt, dan zal je zien dat Via de grote boosdoener is wat betreft de (slechte) reputatie van AMD. En de problemen betreffen niet alleen geluidskaarten, maar bijna alles wat in pci formaat op de markt is.

Re: Re: Re: Re: Via266a

Origineel geplaatst door n0_key
Niet om deze draad een andere wending te geven, maar 99% van de Via gebruikers heeft andere verhalen Rob. Jij bent waarschijnlijk dus 1 van de weinige gelukkigen die geen of weinig problemen hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat de KT266(a) een goede chipset is.

Ik heb 'm zelf ook in verschillende gedaantes gebruikt, maar ik vind het niks. Altijd problemen, continue driversets refreshen om nieuwe problemen op te lossen, instabiliteit, IRQ gelul wat er niet zou moeten zijn en niet bijster snel. De grap is ook dat een hele reeks aan producten problemen heeft met de gehele KT serie, tot aan de KT400 aan toe. Dat kun je heel lastig toeschrijven aan de makers van al die producten, aangezien die wel prima functioneren met andere chipsets.

Als je een knappe AMD chipset wil kopen voor socket-A (462) dan is er eigenlijk maar 1 keus, en dat is de nForce2. Tenminste, als je je pc als DAW gaat gebruiken, want voor standaard desktop gebruik is een hedendaagse Via chipset prima.

Natuurlijk lopen verhalen uiteen, maar als je lekker gaat Googlen en diverse fora bezoekt, dan zal je zien dat Via de grote boosdoener is wat betreft de (slechte) reputatie van AMD. En de problemen betreffen niet alleen geluidskaarten, maar bijna alles wat in pci formaat op de markt is.

Dan blijk ik een mazzelkont te zijn. Het enigste probleem dat ik had was mijn video kaart.
Dit werd opgelost door Service Pack1 van Windows Xp.

Toen ik het systeem ging kopen had ik alles uitgepluist en vanaf vorig jaar Maart tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat het een toppie systeem is.
Bij mijn volgend systeem zal ik weer alles uitpluizen en koop ik misschien een Pentium V (IV is dan al weg)..of weer een snelle Athlon.

http://www.hardwareinfo.net/

De pagina hierboven is erg goed als je meer wilt weten.

Ik denk dat er meer mensen zijn die probleemloos met Athlon werken.
Ook met een Pentium IV kun je leuke feestjes hebben.

Rob

Sterker nog, ik werk probleemloos met een dual XP1800+ systeem!

Even wat meer on-topic:

Zoals eerder gezegd, begin gewoon met die multi-face. Echt een heel goed ding. Lage latency, perfect geluid, geen problemen. En mocht je mobiel willen met een laptop, dan scoor je er gewoon een pcmcia adaptertje bij.
Zit je krap met je kanalen, dan koop je nog een multiface, of die ADI als uitbreiding. Simpel. Met RME kan je qua kwaliteit e.d. iig niet mis...

Sterker nog, ik werk probleemloos met een dual XP1800+ systeem!

Even wat meer on-topic:

Zoals eerder gezegd, begin gewoon met die multi-face. Echt een heel goed ding. Lage latency, perfect geluid, geen problemen. En mocht je mobiel willen met een laptop, dan scoor je er gewoon een pcmcia adaptertje bij.
Zit je krap met je kanalen, dan koop je nog een multiface, of die ADI als uitbreiding. Simpel. Met RME kan je qua kwaliteit e.d. iig niet mis...

Dat is inderdaad zo gaaf aan de Multiface, hij is mobiel!

http://www.asahi-kasei.co.jp/akm/en/product/ak4528/ak4528.html
Deze zitten in de multiface.

Of het te horen is, is de vraag. De gemiddelde kwaliteit is al zo goed heden ten dage, dat het meer afhangt van de mixer of pre-amp. Zelfs een Apogee kan bagger klinken als je een slechte mixer gebruikt, slechte instrumenten of of slechte digitale EQ.

Ik houd je op de hoogte mocht ik de Multiface aanschaffen.

Rob

KT266 is zowieso al zwaar oud. (Ongeveer een jaar oud!)

Tijd voor iets nieuws. ;)

Zelf zit ik nog met een nog oudere AMD chipset te 'klooien' maar (op AGP gedoe na) superstabiel.

Maar als je toch een laptop met vuurdraad hebt dan is een Motu 828mkII bijv ook een interessant ding. Daar heeft RME nog geen antwoord op wat ze IMHO al lang hadden moeten hebben.

Origineel geplaatst door fuse
KT266 is zowieso al zwaar oud. (Ongeveer een jaar oud!)

Tijd voor iets nieuws. ;)

Zelf zit ik nog met een nog oudere AMD chipset te 'klooien' maar (op AGP gedoe na) superstabiel.

Maar als je toch een laptop met vuurdraad hebt dan is een Motu 828mkII bijv ook een interessant ding. Daar heeft RME nog geen antwoord op wat ze IMHO al lang hadden moeten hebben.

Motu828mkII...hmmm mij nog niet bekend. Ga eens kijken.
Zijn de drivers heden ten dage goed omdat Motu vanaf den begiinne eigelijk Apple based was.

Mijn computer is verre aan vervanging toe. Retesnel en erg lekker.
Hij moet hier wel hard werken zo'n 12 uur per dag staat hij aan

Cheers
Rob

Die 828MkII is eigenlijk het kleine broertje van de 896 maar dan 2 mic preamps ipv 10.

En RME heeft alleen die ADI-8 pro zonder mic preamps en dan moet je gaan combineren met een adat kaart enzo.

Dan is een single solution firewire veel makkelijker, helemaal voor live enzo. Waar RME dus geen goed antwoord op heeft. Maar de Multiface is verder gewoon goed hoor.

ik wil je wel een beetje ut je droom helpen want de problemen met irq's houdt je altijd ook bij intel .. tenzij je de aller nieuwste bordjes gebruikt met uitgebreide IRQ's

Ik heb zelf ook een Intel chipset en daar moest ik ook schuiven met de pci kaarten in de slots
sommige pci kaarten kunnen goed omgaan met gesharde IRQ's andere niet

dus het is denk ik niet een combo probleem van multiface en kt266 maar toch welke slots je gebruikt
zeker als je meerdere pci kaarten gebruikt .. het is gewoon een beetje uitvogelen hoe en wat

en acpi uitzetten enzow wil ook wel eens helpen
dus rob probeer dat eens ...

success

en ohja dat RME met Apogee word vergeleken is volgens mij vanwege de verschrikkelijke strakke clock van alle twee !!!
en dus niet alleen de da en ad converters (die natuurlijk inline worden gehouden door de clock !! als ik me niet vergis )

en ik denk... ik denk dat dit weer een welles nietes draadje wordt.

via of andere chipsets... afgaand op wat ik lees
nforce2 : goed voor de stevige athlonpc (gebruik m zelf en werkt PRIMA)
VIA : goed voor desktopgebruik, slechte performance (ook tikjes in audio etc dus) met veeleisende hardware (had eerst via kt333 en WAS er aardig over te spreken maar had dus driver/irq/audioproblemen soms)
SiS: geen idee maar komt op mij over als low budget chipset met lagere performance)

zo kunnen we dat achter ons laten ;)

ik heb zelf een multiface en een athlon en ik ben zeer tevreden over de kaart. alles wat ie moet doen dat doet ie goed en snel..
6ms latency en Nooit problemen met audio.

zo dat was mijn 3 centjes

Origineel geplaatst door Roel

VIA : goed voor desktopgebruik, slechte performance (ook tikjes in audio etc dus) met veeleisende hardware (had eerst via kt333 en WAS er aardig over te spreken maar had dus driver/irq/audioproblemen soms)
SiS: geen idee maar komt op mij over als low budget chipset met lagere performance)

ik heb zelf een multiface en een athlon en ik ben zeer tevreden over de kaart. alles wat ie moet doen dat doet ie goed en snel..

heb zelf een SiS 636 chipset (heb em gekocht vanwege de uitstekende recensies op toms hardware en omdat er geen intel was voor DDR333 toen) en ik moet zeggen dat de nieuwste generaties SiS voor PIV erg goed draaien,

ze waren ook de eerste die DDR333 ondersteunden voor P4, maarja met de nieuwste Intel chipsets voor DDR400 dual zou ik denk ook voor een Intel gaan,

maar lage performance hebben de nieuwste SiS echt niet

Hier ook geen problemen (4ms latency met TerraTec 88MT).... maar dat mag ook niet veranderen door de RME kaart.
Dan kan ik beter een ander merk nemen.
Rob

de via kt133 die ik heb .. had eerst ook problemen me een simpele soundblasterkaartjes .. tikken enzow
ooit bios geupgrade en voila ... over waren de problemen

dus welles nietus .. ik vraag het me af ;)
en die Nforce is een super board ... de eerste versie hield de p4 prima bij

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
hoe kun je de latency meten?

Deze kun je alleen instellen en is ook afhankelijk van de sample rate.
Bij 48Khz heb ik 256samples en dat is 5.3msec.

Regelmatig werk ik met 96kHz (samples maken) en dan zit ik op 3.5ms.

Je kunt het vinden in je control panel van je audio kaart.

Trouwens veel synths hebben een latency die veel slechter is. 10msec is eigenlijk al goed om mee te werken.

Rob

Thanks! :)

Wat veel Multiface gebruikers zeg!
Het lijkt alsof het niks is! (toch nog een behoorlijke duit he?!)

Ja, ik weet het nu zeker! IK ga er ook 1 kopen, ik denk in Duitsland!
Velen van jullie hebben 'em ook vast daar gekocht! ;)

Maar ja, daar is ook al veel over gezegd...

Origineel geplaatst door Aaron
Thanks! :)

Wat veel Multiface gebruikers zeg!
Het lijkt alsof het niks is! (toch nog een behoorlijke duit he?!)

Ja, ik weet het nu zeker! IK ga er ook 1 kopen, ik denk in Duitsland!
Velen van jullie hebben 'em ook vast daar gekocht! ;)

Maar ja, daar is ook al veel over gezegd...

Multiface is super en zeer populair. Wilde alleen even kijken of er mensen zijn die hem aan het werk hebben met een ViaKT266a chipset. Volgens RME (verkoper op Frankfurt) is er geen probleem.
Maar beter eerst vragen. Mijn systeem is super op moment en ik heb geen zin in problemen.
Vandaar even gepolst op DSF.

Cheers,
Rob

multiface :okdan:

(ik denk, ik sluit me ook ff bij dit rijtje aan ;))

toen mijn computer vorig jaar ontplofte, gingen zo ongeveer al mijn pci kaarten en andere toebehoren er aan (waaronder mijn creamware powersampler (ja ik weet het, don't even go there...), mijn videokaart, geheugen en zelfs mijn harddisk, maar mijn RME multiface overleefde het gebeuren en heeft me voor de rest nog nooit in de steek gelaten!

als een speer

als een speer

Hoi,

De Multiface is al volledig aan het werk hier.
Latency van 1,5ms lukt hier al!

Conclusie: geen probleem met ViaKT266a chipset.

Cheers,
Rob

Re: als een speer

Re: als een speer

Origineel geplaatst door robpapen
Hoi,

De Multiface is al volledig aan het werk hier.
Latency van 1,5ms lukt hier al!

Conclusie: geen probleem met ViaKT266a chipset.

Cheers,
Rob

Jij had toch al geen problemen met die KT, dus het zal je aura wel zijn Rob... 8o)

Weet je zeker dat het een KT is? ;)

Back