Nicolas 2000
It's a household name
Je kan natuurlijk altijd academische voorbeelden vinden waarin er 300BPM sequences over heel het klavier gespeeld worden terwijl er ondertussen ook nog eens 3 parameters tegelijk gewijzigd worden. Eveneens kan je uitzonderingen geven die zowat alles op een klavier kunnen spelen. Als we het wat realistisch houden: een echt goede toetsenist kan heel veel op de toetsen (ik denk aan bv Miguel Wiels die eurobeat arpjes zonder arpeggiator speelde), maar sommige dingen zijn toch gewoon praktischer met een sequencer.
Maar los daarvan kan af en toe "live" inspelen zeker helpen om andere paden te bewandelen. Ik doe een combi: ik gebruik de (beperkte) step sequencers en (simpele) arpeggiators van mijn synths gesynced aan de drumdoos, en speel daar bovenop op klavieren. Voor mij werkt dat goed.
Maar los daarvan kan af en toe "live" inspelen zeker helpen om andere paden te bewandelen. Ik doe een combi: ik gebruik de (beperkte) step sequencers en (simpele) arpeggiators van mijn synths gesynced aan de drumdoos, en speel daar bovenop op klavieren. Voor mij werkt dat goed.
Het scheelt nogal als je een MPC of QY gebruikt of iets uit de MC serie of Cubase. Allebei MIDI, maar totaal andere feeling.