Nicolas 2000
It's a household name
Nicolas 2000, je draait het nu weer om, je gaat er nu vanuit dat iedereen die geen MIDI gebruikt hetzelfde doet als jij
Neen, jij leest dat zo. Ik schrijf:
Als je mijn studio ziet, kan je mij met een gerust hart een synthesizer-enthousiasteling noemen. Eentje die CD's met synthesizermuziek opneemt zelfs. Daarbij gebruik ik alle synths die ik in mijn collectie heb. Maar ik gebruik daarvoor geen DAW en heb ook een broertje dood aan MIDI op mijn synths omdat ik hiervoor geen MIDI gebruik. .... Mijn workflow ...
Dat sloeg dus louter op mijn situatie. En dit ter weerlegging van jouw veralgemeniseringen:
...wij, synthesizer-enthousiastelingen...
Ik heb het niet zo op veralgemeniseringen, zeker niet als anderen in mijn plaats gaan spreken daardoor.

Niets is zo persoonlijk als een workflow. Ik probeer ook wel eens andere methoden uit. Ik kom dan vaak tot een ander soort resultaat, maar uiteindelijk val ik meestal terug op wat mij het beste ligt. Dat dit heel persoonlijk is blijkt wel uit het feit dat sommige anderen mijn workflow (in dit draadje) als omslachtig omschrijven. Of zelfs onmogelijk.
De workflow die je kiest hangt ook af voor het soort muziek dat je wil maken. In mijn muziekstijl kan ik wel degelijk 3 synths tegelijk bespelen, en waar dit niet gaat dan multitrack ik. En een heel nummer zijn baslijn in 1 keer manueel inspelen vind ik wel leuk hoor, dan leg ik er vanzelf wat variatie in. Eén van de voordelen die meteen in audio opnemen voor mij heeft, is dat het mij meer leidt naar een afgewerkt nummer omdat je er nu eenmaal niet zo eenvoudig aan blijft sleutelen.Wat je ook probeert qua workflow, veel plezier ermee en veel succes gewenst met het eindresultaat!
En als je meest gebruikte workflow eentje met MIDI is, dan kan ik me voorstellen dat het wel frustrerend kan zijn dat sommige op zich zeer goede synths niet goed te implementeren vallen door gebrek aan MIDI.

Inderdaad eerst de drumcomputer en alles wat daaraan gekoppeld is opnemen, en dan de volgende sporen live erover.