Korg poly-61 gate probleem??

synthana

Ouwe rot
Ik heb er niets over kunnen vinden op het forum dus daar gaat íe:

Momenteel heb ik m'n poly-61 aangesloten op m'n Boss BR-1600cd (16 sporen multitrackrecorder).
Ik hoor echter de stemmen van de poly-61 (met hoofdtelefoon op de recorder)
in de verte heel zachtjes klinken terwijl ik niet speel.

Het geluid is ook op display van de recorder zichtbaar: zwarte streepje staat beetje uit.
Voldoende achtergrondgeluid om te storen in een mix.

Speel ik een paar hoge noten en laat de toetsen los, dan hoor ik op dezelfde toonhoogte
dezelfde stemmen doorklinken (via de recorder).
Druk ik op unison dan klinkt het wat minder rommelig/uitstaand, maar toch.

Met de hoofdtelefoon rechtstreeks op de poly-61 is het (d)effect niet waarneembaar.
Alles geprobeerd: synth harder uitsturen (output low/high knop achterop de synth aan en uit),
recorder minder input en viceversa; tevergeefs.

Andere (analoge) synth's hebben dit probleem niet op dezelfde recorder.
Recorder heeft onlangs bij Roland Benelux een update gehad.

Is het mogelijk dat de gate van de voice's half open blijft staan?
Uw raad gewenst, bvd.

Tja zal dan wel zijn dat de VCA niet helemaal lekker wordt dicht gestuurd denk ik zo. het is dan echter wel appart dat dat op de hoofd telefoon uitgang niet het geval is. Andere VCA? das is proberen de hoofdtelefoon uitgang op de Boss aan te sluiten?

In de verte heel zachtjes... Dan heb ik ook nog wel een hele reutemeteut van apparaten die herrie maken als ze alleen maar aanstaan. Maar als ik het goed begrijp is het dus echt teveel om te storen. Das klote, anders misschien een noisegate erop?

In de verte heel zachtjes... Dan heb ik ook nog wel een hele reutemeteut van apparaten die herrie maken als ze alleen maar aanstaan. Maar als ik het goed begrijp is het dus echt teveel om te storen. Das klote, anders misschien een noisegate erop?

Noise gate idd, of gewoon de stukken waarop je niet speelt wegknippen in de recorder of mute automation op de stukken waar je niet speel? moet niet echt een probleem zijn

Back