Oude Compressors

olff

Stamgast
Ik ben op zoek naar wat oude compressors. Het zal voornamelijk gebruikt worden om mijn drums ouder, dikker en rauwer te laten klinken.
Denk aan oude Chicago.

De dbx 166 en de fostex 3070 zijn twee compressors die het gewenste effect bereiken maar er moeten er vast meer zijn.

Ik heb gezocht tussen de discussies maar kon niet echt wat vinden.

DBX model 128 misschien?

daar valt veel klank uit te halen.

en kan je meer vertellen over die Chicago comp? merk/ type, enzvoort. nooit van gehoord!

Met Chicago bedoel ik eigenlijk de muziek stroming Chicago.
Bedankt voor de tip.

Een compressor/sustainer pedaal zoals de Boss C1 (volgens mij heet die zo) of die nog cheapere Behringer clone doen het hem ook

Eigenlijk bedoel ik ook niet de band Chicago.
Ik bedoel meer oude krakende 707 kicks

ik ben geen expert op dit gebied, maar ik denk dat misschien wat tape compressie, of 12 bit samplers met een mooi filtertje er in met een analoge mixer of een combinatie van deze 3 je al erg ver voor uit kan brengen.

De analoge mixer en de sampler zijn al aanwezig. Ik weet alleen dat je met de fostex 3070 en de dbx 166 ook het gewenste effect krijgt zonder de sampler. Daarom zoek ik meer van dit soort oude compressors.

stereo compressor verkeerd aansluiten, output links in rechts prikken, rechts monitoren...
en dan nog de ny/motown trick, origneel eroverheen mixen.

dan kraakt het wel de 707,...

Een compressor/sustainer pedaal zoals de Boss C1 (volgens mij heet die zo) of die nog cheapere Behringer clone doen het hem ook

Heuy! Smack is back?

Je had toch zo'n digitech ooit, met buizen. Ding is zwart met wat groen, 2 HE hoog.
Wat was dat voor eentje?

-C-

dat was de digitech vcs1. die heb ik toen van smack gekocht en later weer aan septic verkocht.
wel een goed rauw ding overigens, niet subtiel. leuk voor drums.

dat was de digitech vcs1. die heb ik toen van smack gekocht en later weer aan septic verkocht.
wel een goed rauw ding overigens, niet subtiel. leuk voor drums.

Ha! Kan goed zijn dat ik'm nu heb. :) M'n to-go compressor voor 303.

Verder is een UREI 1176 (kloon) voor de topicstarter misschien ook het overwegen waard. Je kan er lekker ver mee gaan en de sound blijft goed. Bepaald geen compressor-die-je-niet-hoort maar ook niet zo'n budgetbakkie dat alles alleen maar plat en levensloos maakt (is geen kritiek op smackos z'n tip want sommige pedaaltjes zijn zeker vet).

Ik heb een art TCS. Da's een 2 kanaals compressor met opto en vca compressie modes (en combinaties hiervan).
Hij reageert goed, heeft een high/lowpass filterknop, ik meen een noise reduction gate achtige functie en een tube circuit. Al met al veel functionaliteit en het tube circuit laat het net ff wat viezer klinken (althans, de manier waaro pik hem gebruik ;-)).

-C-

Back