Oude Compressors

Alles op cassette of Revox a77 opnemen, fors insturen en je bent er. Denk ik :)
:okdan:
Extra tip:
Voordat je het signaal de tape machine injaagt, draai dan al het laag weg en het hoog op max. Dan kan je meer verzadiging op tape krijgen. Met afspelen Gebruik je natuurlijk een geinverteerde eq: Laag max hoog min.

Valley People 440 heb ik ook ervaring mee en klinkt erg goed op een Linn 9000 maar kut op een 808.

goedkoopste compressor met de meeste punch;de dbx266xl,in de overeasy stand.
altijd op percussie gebruikt in de studio,werkt altijd.

chicago house... hhhm zat vorige week wat vinyl singletjes uit begin jaren 90 te luisteren, bij allemaal valt meteen een ploppende soppende kick op. ik vroeg me ook af hoe dit zo kwam. zaten al die producers toen alle drums plat te compressen? ik heb zelf mn 505 regelmatig aan wat oude compressors hangen, oa de eerder genoemde D&R en engelse compressors uit diezelfde tijd. en ja het resultaat is op en top '80 en '90! maar de grote vraag is natuurlijk WAAROM deden ze dit? was al die compressie nou meer nodig dan nu? of wilden ze een afwijkende sound waardoor iedereen uiteindelijk allemaal juist hetzelfde ging doen...?

De 266xl is misschien niet slecht, maar ik ben er niet van gecharmeerd.
Ik heb hem gehad en weer verkocht.

Ik ben zelf érg nieuwsgierig naar een DBX165 of 165a of een andere uit die tijd.
Die zijn niet goedkoop, maar volgens mij zijn ze erg de moeite waard.

Die heb ik vorige week bij BRZ gehoord .... :okdan:
Dat klinkt velen malen beter dan dat rotte gekke alles platdrukkende behringer ding wat ik heb ....

Zo'n klein 9,5" ding? Die heb ik ook nog in een kast liggen. Eigenlijk nooit zo goed getest aangezien ik steeds met ruimtegebrek zit. Krijg je daar die schommelende beats met sissende overstuurde hihats mee?

Zo'n klein 9,5" ding? Die heb ik ook nog in een kast liggen. Eigenlijk nooit zo goed getest aangezien ik steeds met ruimtegebrek zit. Krijg je daar die schommelende beats met sissende overstuurde hihats mee?
De dubbele versie ervan (2 in een 19" behuizing). We hebben m over de Pollard syndrum en Tidal filterbank heengegooid. Het maakte het allemaal romiger... beetje richting overdrive....

Aan de compressor heb ik niet gezeten want ik was te druk met tweaken van de tidal en pollard :D

De dubbele versie ervan (2 in een 19" behuizing). We hebben m over de Pollard syndrum en Tidal filterbank heengegooid. Het maakte het allemaal romiger... beetje richting overdrive....

Aan de compressor heb ik niet gezeten want ik was te druk met tweaken van de tidal en pollard :D

Tjaaaaa een mens raakt wel eens afgeleid. Wat was ik ook al weer aan het doen? Oh ja, werken.... ;)

stereo compressor verkeerd aansluiten, output links in rechts prikken, rechts monitoren...
en dan nog de ny/motown trick, origneel eroverheen mixen.

dan kraakt het wel de 707,...
Wat bedoel je precies met de eerste zin? output compressor van kanaal a, in kanaal b prikken.. en dan?

als we het over live drums hebben was de 266xl wel ok,
probeer maar eens een stereo paar senheisser 421 op 2 meter afstand..
ook eens een drawmer 1960 gehad maar die kon er nix van.kwa punch dan

veel platen werden 20 30 jaar geleden natuurlijk eerst op multitrack banden opgenomen,
deze mooie bandverzadiging gaf een mooie samenhang in de tacks die digitaal
verdwenen is,ook met retro plugins is dit bijna niet te doen denk ik.

Het gaat wel om electronische drums natuurlijk. Maar inderdaad al je drums mono licht overstuurd op een tape kanaal opnemen doet wel wat met je sound :)

Ik ben op zoek naar wat oude compressors. Het zal voornamelijk gebruikt worden om mijn drums ouder, dikker en rauwer te laten klinken.
Denk aan oude Chicago.

De dbx 166 en de fostex 3070 zijn twee compressors die het gewenste effect bereiken maar er moeten er vast meer zijn.

Ik heb gezocht tussen de discussies maar kon niet echt wat vinden.

Tape. 1/4" halfspoor, 7,5ips, hard insturen zonder te zeer te clippen. Werkt super, vooral op drums en strings.

Idd, heb gisteren m'n bandrecorder weereens aangezwengeld (Akai n4520) en op langzaamste stand, hard invoeren, wordt het wel héél snappy/crispy ! (geluid verplaatst zich wel naar 1 kanaal)

Back