Nieuw net-niet Moog modulair

Denk dat ze hier een goeie zet mee hebben gedaan, al had ik ook natuurlijk veel liever een 5U module gehad. Als je een dikke studio met ander 500 spul hebt, lijkt me dit toch wel erg handig, en zal zeker z'n publiek bereiken.

Dat gezegd zijnde, zou ik zelf eerder voor een Slim Phatty als audio filter gaan dan deze hier (als het filter verder zelf gelijk is), qua aansturingsmogelijkheden.

kun je dit filter ook gebruiken voor piano dat soort geluiden? kan iemand in kort uitleggen voor welke toepassingen gebruikt wordt?

Ik zou zeggen, experimenteer eens met je Motif en zet eens een laagdoorlaatfilter op je piano met de resonantie een beetje omhoog. Wijs de cutoff toe aan een slider, en spelen maar.

Doet u mij voor dat geld dan maar een slim phatty...

Om te filteren......lijkt mij dat je erdoorheen kan jagen wat je wilt.
Vind het een beetje een gekke vraag, of bedoel je iets specifieks en komt het bij mij niet door?

Nou nee ik hoor allemaal goeie dingen over ik heb nooit ééntje kunnen testen behalve software emulatie van UAD. Ik dacht altijd dat moog filter een bepaalde distortion karakter gaf net zoiets wat Distortion amp doet maar later ben ik achter gekomen dat het gewone hele goeie filters zijn. Ik gebruik veel Low cut en High cut filters bij kicks en Synth bass patches en bij piano geluiden op mijn Motif en klinkt stuk beter dikker minder schel.
Waarschijnlijk klinkt die Moog Filter nog beter dan wat op een synth zit.

Waarschijnlijk klinkt die Moog Filter nog beter dan wat op een synth zit.

hij klinkt moog, geen grapje, en da's zeker niet verkeerd

Marketing technisch lijkt me dit een hele goede zet van Moog. De ontwikkelings kosten zijn erg laag, want dit is gewoon 1 filter uit de Voyager in een ander jasje. En als je de prijs lager maakt als dat ie nu is, dan word er geen module verkocht. De mensen die de API 500 series modules kopen willen het beste van het beste en daar hoort een bepaalde prijs bij. Dubbel winst dus voor Moog.

De klank hoort ook niet zo bij die prijs, of ben ik de enige die dat vind?

Ik vind klank waardering altijd moeilijk met youtube filmpjes, al helemaal in zo'n hal en met zo'n dude die nauwelijks lijkt te weten wat ie aan het doen is..
Ik heb het idee dat een moogerfooger net zo vet klinkt (zonder het high-pass gedeelte dan) en de aansturing vormen zijn ook niks nieuws onder de zon..
Een goede zet van Moog of niet, persoonlijk word ik er niet warm van.

Marketing technisch lijkt me dit een hele goede zet van Moog. De ontwikkelings kosten zijn erg laag, want dit is gewoon 1 filter uit de Voyager in een ander jasje.

Wat iedereen hier een beetje over het hoofd lijkt te zien, is dat deze module dus geen enkele vorm van externe (CV) aansturing heeft. Beperking van het API lunchbox formaat, dat is daar niet voor uitgerust.
Nogal een gemis t.o.v. het extern aansturen van een Voyager, Phatty of modular filter, dunkt me.
Dus, kan je ermee? statisch filteren (zeg maar, stevig EQ'en) of een vrij simpele envelope filter.
Keytracking, filter envelopes, wah-wah, bass sequences met langzame LFO filter open/dicht, gated filter patterns via externe sequencer, de resonance omhoog en bespelen als oscillator... vergeet het maar!

Laatst gewijzigd:
lijkt mij ideaal 2 van deze filters op een stereo insert en drop hem maar ergens als external plugin waar je denkt hem te kunnen gebruiken (bassline uit Sylenth bijv) of je drumbus

voor de prijs van 2 , krijg een een 2dehands voyager en of 3 slim phatty's. keuzes, keuzes

ja, maar voyager EXT IN filter is mono en dan moet je ook nog spelen op de Voyager en ben je hem als instrument kwijt

maar de filters zijn in 2 voud, en de slopes apart instelbaar, dat dan wel weer

En oh ja, aanstuurbaar. Maar waar heb je dat nou voor nodig... :z

Dan had je alleen dat probleem van een kogel in je kop gehad, maar dat is tenminste al 1 input meer dan zo een API box:)

Een Moog VCF voor in de Lunchbox dus... nou en?

Stephen

Back