Nieuw net-niet Moog modulair

Snap het enthousiasme totaal niet.. hoeveel mensen die hier gereageerd hebben zijn in 't bezit van een API500 chassis mét een plekje vrij ??

Voor zoveel geld, en sinds het studiogericht is ivm API500, had ik op z'n minst een stereo Filter gehad willen hebben.. zoiets als dit, en deze is nog goedkoper ook :P http://www.schippmann-music.com/index.html

Dát is meer waar voor je geld imo, daar zitten een berg opties op waar je een tijdje zoet mee bent:

The modules of ebbe und flut:

-Input Amplifier (0db/+20db)
-Automatic Softknee Compressor (Attack/Release times: 20 ms/125 ms or 40 ms/250 ms)
-2-way spectral Distortion with two change over frequencies (96 Hz/ 1050 Hz)
-quick Signalflow change (parallel/serial/anti-serial mode of VCF1, VCF2, Distortion)
-2 x VCF with 12 filter functions each (6xlowpass, 2xhighpass, 2xbandpass, notch, allpass)
-VCA

-VC (Voltage Controlled)- high speed LFO
-Sample & Hold (S&H)
-true RMS Voltage Follower (linear/logarithmic (db-linear) scale)
-2 x VC-(Voltage Controlled)-Envelope Generators (Attack/Hold/Release or Attack/Release)
-dynamic (level independent) Audiotrigger
-Noisegate
-Bypass

External audio Ins and Outs:

-Main Input
-Main Output (VCA/Noisegate)
-VCF 1 Audio Input
-VCF 1 Audio Output
-VCF 2 Audio Input
-VCF 2 Audio Output
-Compressor Output
-Distortion Output

External modulators Ins and Outs:

-Voltage Follower Output
-LFO Wave Output
-ENV 1 Output
-ENV 2 Output
-Audiotrigger Gate Output

-VCF 1 Cutoff frequency CV-Input (0.5 V/oct.)
-VCF 1 Resonance CV-Input
-VCF 2 Cutoff frequency CV-Input (0.5 V/oct.)
-VCF 2 Resonance CV-Input
-Pedal Input; provides independent cutoff modulation (pos./neg.) for each filter, works with passive volume pedal or active CV pedal, switch for exchangable polarity of tip and ring for fitting with different brands
-LFO Speed CV-Input (<0.004 Hz - 19 kHz (29 kHz sawtooth), range = 1:5 million)
-LFO Sync. Input
-S&H Trigger Input
-ENV 1 Trigger/ Gate Input
-ENV 1 Attack Time CV-Input (<250 µs - 10 minutes, range = 1:2.5 million)
-ENV 1 Hold Time CV-Input (50 µs - 10 minutes, range = 1:12 million)
-ENV 1 Release Time CV-Input (350 µs - 10 minutes, range = 1:1.7 million)
-ENV 1 Amount CV-Input (bipolar multiplication Input for continous pos./neg. Env-Output)
-ENV 1 Mode Control Input (A-H-R (Trigger control) or A-R (direct Gate control) mode)
-ENV 2 Trigger/ Gate Input
-ENV 2 Attack Time CV-Input (<250 µs - 10 minutes, range = 1:2.5 million)
-ENV 2 Hold Time CV-Input (50 µs - 10 minutes, range = 1:12 million)
-ENV 2 Release Time CV-Input (350 µs - 10 minutes, range = 1:1.7 million)
-ENV 2 Amount CV-Input (bipolar multiplication Input for continous pos./neg. Env-Output)
-ENV 2 Mode Control Input (A-H-R (Trigger control) or A-R (direct Gate control) mode)

Daaaag moog!! :doei:

hij klinkt niet als een moog ( zei de purist ), maar het is wel een mooie en uitgebreide filter inderdaad.
waarom stoppen ze eigenlijk ermee ?

begrijp ook moog's zet niet: hij is duur en specifiek voor een erg klein deel van de markt . denk dat ze veel meer zouden verkopen als ze een modulaire filter, misschien zelfs wel voor eurorack formaat, hadden ontwikkeld voor de helft van de prijs. kan je echt eindelijk een moog modulairtje opbouwen , 3 osc, filter, paar envelops , dat verkoop wel..
maar ja , weer een reden om geduldig te wachten op ons nederlands trots " de fenix"

Laatst gewijzigd:
Oh gaaf de Fenix, een synth en een sequencer lees ik. Thx

En idd, je hebt gelijk hij natuurlijk klinkt niet als een moog.. maar of ik er lang plezier van zou hebben? denk 't wel :)

Volgens mij heeft Moog dit filter niet bedoeld als een muzikaal filter maar meer als een extreme EQ met wat extra mogelijkheden. Dat is iig wat ik opmaak uit het filmpje van Moog zelf. Het feit dat ze voor het 500 formaat hebben gekozen en het ontbreken van enige vorm van aansturing zegt al genoeg.

Ik denk dat iedereen in de war is omdat er Moog op staat en dus iets muzikaals verwacht. Zal me niks verbazen dat Moog binnenkort een compressor uit gaat brengen :D

Vooral als je bedenkt hoeveel zo´n Lunchbox of Brent Averill box *leeg* moet kosten... daar loopt aardig wat op.

Voor hetzelfde geld kan je waarschijnlijk net zo goed een paar 5U modules aanschaffen.

Stephen

Een filter is sowieso toch altijd een eq en vice versa....

Ja maar op een synth/sampler/modular e.d. gebruiken we het als een muzikale tool en dat is nou net niet de bedoeling met dit filter......volgens mij dan :) . Anders hadden ze er wel midi/CV op gezet. 't Is echt een studio tool.

Idd, Moog is het nieuwe Roland.....

Helaas denk ik dat je gelijk hebt. De marketing heeft de zaak over genomen en dat betekent geen innovatie meer en alles goedkoper om de winst zo hoog mogelijk te maken. =(
Gelukkig is er voor dit geld heel wat lekkers te smullen op modulair gebied. :okdan:

De enige marketing die Moog nog kent is de naam zoveel en onverschaamd mogelijk te exploiteren. Veel meer dan de naam zit er niet meer achter volgens mij.

Maar wat weet ik veel.

Stephen

het is ook een moeilijke markt en de werknemers moeten ook blijven eten.
de voyager , de t3 klinken wel goed hoor, best mooie synth's
denk dat ze na bob's dood ook een beetje de weg weer moeten bestendigen

Ze moeten echt de modulaire markt op. Iedereen roept dat en persoonlijk vind ik het wel een goed idee. Zou wel een moog modular willen :D Ik heb nu slechts een klein moog systeempje met een Voyager RME + VX351 & VX352

Ik ben er niet echt zeker van want ik denk dat de mensen bij Moog Music echt de kans hebben gemist om zichzelf met een modulair systeem te presenteren. Daar zijn inmiddels andere firma´s die "more Moog than Moog" zijn, denk maar aan COTK, Dotcom, MOTM of taalloze anderen.

Moog is voor mij nooit een firma geweest die studioapparatuur maakt, zelfs als er toestellen als de 12 Stage Phaser, de EQ´s of de String Filter waren (of de Bode Vocoder).

Voor mij lijkt dat meer zo´n soort wanhopige poging tot studiofaam te zijn... doet me wat doelloos aan, sorry.

Stephen

ach ik heb alleen MF-101, Mf-102, MF-103 en CP-251 maar mij hoor je niet klagen, behalve dat ik er misschien nog een 2e CP-251 bij wil
omdat ik nu 2 gemodde korg monotrutten heb en dot.com of moslab geen LFO's en s&h modules heeft
want anders had ik wel 4LFO's, 4 s&h en 4 multiples in een behuizing gezet ipv nog een cp-251

De waarheid is dat de modulaire markt nu gemaakt wordt door hobbyisten. Als moog een valabele firma wil zijn die deze keer niet falliet gaat moeten ze natuurlijk elk product voor een zo grote mogelijke markt ontwikkelen of voor een markt waar ze veel winst kunnen maken op een klein aantal exemplaren en dat is wellicht niet de modulaire.

Vandaar de moogerfoogers gitaar pedaaltjes zijn en geen modulaire synth modules. Vandaar dat ze 850US kunnen vragen voor dit formaat - wat een modulaire synth liefhebber wellicht niet gaat neertellen. Nu; misschien giet moog de pedaaltjes ooit wel in een modulaire vorm als ze er niet te veel voor moeten veranderen. Dat gaat wellicht wel meer kosten dan dotcom (waarvan de eigenaar zijn winst maakt met robotica en zijn firma gebruikt voor zijn modulaire synth handel).

Overigens denk ik dat ze hun markt beter kennen dan wij en dus wel weten wat ze doen als ze in dit formaat stappen.

gaan ze nou elk gedeelte van de moog voyager 1 voor 1 op de markt brengen en los verkopen?

Hoezo Roland, is toch goedmerk? Je gaat nu de JP-8080, JD-990, JV-2080,XV-5080 bijhalen zo'n gevoel heb ik :)

Nee hoor, ik heb bij Moog al een hele tijd geen boodschap aan hun nieuwe producten, datzelfde gevoel heb ik ook bij Roland. Nog een keer de Voyager geprobeerd, maar dat was geen goede keuze.

Stelletje zeurpieten

En het is nog steeds geen 5 december.

Dit is een prima filter met de nodige extra's niet bedoelt voor synth freaks maar de track makers.
Als dit aanslaat zullen we nog meer 500serie modules verwachten.
Ga niet piepen omdat je nog geen rack hebt en te cheap bent om er eentje aan te schaffen, dan koop je lekker iets anders.
De 500 serie is zwaar populair dus het is alleen maar logisch dat Moog daarvoor gekozen heeft. ;)

Moog is Moog.
Jij bent Moog niet.
Moog lijkt niet op jouw.
Moog is Moog.

Back