Behringer Tube Ultragain Mic100...!

Jeroen

Music!
Guys,

Ik heb net bij Feedback de Behringer Ultragain Mic100 gehaald voor 49 Euri. Voor dat geld is het een erg leuke buizenvoorversterker. Op mijn Rhodes doet ie het best leuk, en ook op mijn Pianet. Behringer strikes again! Ik heb hem al open gemaakt en de buis is toch echt aangesloten (i.t.t andere Behringer aparaten).

Grtz,
Jeroen

Toch een 'hot' item dan.

Maar wie zegt dat hij niet aangesloten is voor de show en dat hij nix doet? :duivels:

Altijd een risico bij Behringer, maar hij gaat gewoon gloeien, en nee, het zijn geen leds die erachter zitten...

Grtz,
Jeroen

Re: Behringer Tube Ultragain Mic100...!

Origineel geplaatst door Jeroen
Guys,

Ik heb net bij Feedback de Behringer Ultragain Mic100 gehaald voor 49 Euri. Voor dat geld is het een erg leuke buizenvoorversterker. Op mijn Rhodes doet ie het best leuk, en ook op mijn Pianet. Behringer strikes again! Ik heb hem al open gemaakt en de buis is toch echt aangesloten (i.t.t andere Behringer aparaten).

Grtz,
Jeroen

ook bij andere behringers zijn de buizen aangesloten, alleen zit er een lampie achter dat em doet opgloeien omdat ie niet zo hard wordt ge"driven" dat ie van zichzelf gaat gloeien.....

leuk om te weten. In dit ding zitten trouwens geen lampjes. De buis gaat ook gewoon gloeien.

Grtz,
Jeroen

leuk om te weten. In dit ding zitten trouwens geen lampjes. De buis gaat ook gewoon gloeien.

Grtz,
Jeroen

hoe klinkt ie? ook in vergelijking met andere buizen muk?

Uitgebreide vergelijking met mijn SpeakEasy buizenversterker heb ik nog niet gedaan, maar voor 49 euro is het erg leuk.

Grtz,
Jeroen

hoe zit het met het grotere broertje ervan? ik geloof dat die de ultragain mic2200 heet ofzo.

ik zat eraan te denken om die te kopen? wordt dat afgeraden?

geen idee over de mic2200, maar ik heb net de Mic100 ook binnengekregen en ff snel aan de tand gevoeld..... en ben erg aangenaam verrast!

het doosje waarin ie zit is verrassend zwaar, komt vnl door de behoorlijk zware maar gelukkig niet loeigrote adapter.... da's wel een klein minpuntje, maar gezien het compacte design was het vast niet anders op te lossen... kastje zelf is stevig en goed in mekaar gezet....geen rammelende knopjes en stuff...... van metaal ook ....... na aansluiten middels de jack-aansluitingen op mijn Jp8000 ging ik ff pielen..20dB pad aangezet, limiter niet...... gelukkig is de gain-structure erg flexibel met de 20dB pad en de input en output gain..... het line-signaal van de Jp8000 kan zelfs zonder de 20dB pad nog netjes zonder oversturing in- en uit-gestuurd worden.... maar da's natuurlijk nie interessant...... we willen die buis eens ff in actie horen.... 20dB pad ingeschakeld, en de gain naar 60dB knallen....output gain knop gebruikt om het signaal rond de 0dB te houden...dat klinkt goed zeg! heel andere koek dan mijn behringer buizen-compressor, waarvan de buis meer als een enhancer/vitaliser klinkt, waarschijnlijk vanwege het feit dat ie niet zo hard ingestuurd ("driven") kan worden.... hier kan je echt dat rauwe randje toevoegen aan je geluid, wel het meest effectief bij laag/midlaag sounds..... bij iets terugschroeven van de gain wordt de boel wat subtieler maar nog steeds hoor je zeker wel een bepaalde "laag" die wordt toegevoegd..... bij geen signaal en de gain op max (60dB) dus hoorde ik wel een soort "pulserende" noise/buzz, maar dat kan ook heel goed komen doordat mijn kabels in een behoorlijke salade liggen momenteel, dus door en over mekaar liggen..bij iets terugdraaien van de gain verdween die pulserende noise... ik moet wel zeggen dat ik dit pas hoorde met koptelefoon op, dus niet gewoon over de monitors op normaal volume..... voor mijn gevoel zou de overgang van overstuurt met max gain naar geen echt duidelijk "buizeneffect" wel wat langer mogen worden, zodat je iets meer tussenfases hebt, maar dat zou ook kunnen komen omdat ik niet echt goed en lang heb geluisterd en relatief onbekend ben met het geluid van "echte" buizen-amps.... ik verwacht momenteel iets teveel effect denk ik ;)

de limiter knop werkt ook prima, alleen limit ie de boel wel erg snel af, voor mijn oren mocht ie nog wel ietsje meer gain geven voordat de limiter erin knalt...maarja...dat is nou precies het idee van een limiter denk ik dan ....

wat minder is, is dat er geen power on/of switch op zit, en ook geen bypass knop...... die mis ik wel..maar voor 49 euro incl BTW mag je niet klagen lijkt me....ohja..er zit een 12AX7 buis in....en die zie je idd echt opgloeien bij lekker veel gain....

prima bakkie dus om in de studio te gebruiken..ook als DI-doosje, om ongebalanceerd naar gebalanceerd om te zetten....

tip!

Olaf

Bedankt voor de uitgebreide recentie ;) Het klinkt allemaal interessant.

Wat is me afvroeg is of die Mic2200 nou een groter broertje is die net zo goed is of dat dat nou juist bij de slechte behringer buizen verhalen hoort die ik van jullie allemaal lees.

Als het net zoals de Mic100 is maar dan met meer parameters dan overweeg ik zeker om ´m te kopen.

Interessant spul.

Lijkt me ideaal voor een VA net even een ander geluid te geven zodat je nog meer kunt met je sound.

Uitgebreide vergelijking met mijn SpeakEasy buizenversterker heb ik nog niet gedaan, maar voor 49 euro is het erg leuk.

Grtz,
Jeroen

heb jij dat pulserende ruis gebeuren ook bij maximale gain?

Olaf

Nope, bij maximale gain heb ik gewoon een constante stroom ruis, ook als ik de ingang uitgeplugd heb.

Grtz,
Jeroen

Nope, bij maximale gain heb ik gewoon een constante stroom ruis, ook als ik de ingang uitgeplugd heb.

Grtz,
Jeroen

ok..da's normaal met buizen toch?

heb mijn mic100 ff bij nolet aangesloten en daar pulseerde de ruis niet...lag dus aan mijn bekabeling, wat ik al vermoedde..

Iemand al de buizen verwisseld in dit apparaatje?

Een altijd sgieuwnierige Delon:kimono:

Back