Behringer TUBE ULTRAGAIN T1953

Steve303

aka WOLF
Hallo,

Daar ik binnenkort een beetje wil gaan experimenteren met vocals in mijn track heb ik nood aan een microfoonvoorversterker. Ik beschik over een RME9632 geluidskaart waar het dus niet rechtsteeks een micro op kan aansluiten.
Ik zat te denken aan de TUBE ULTRAGAIN T1953 van behringer:
http://www.behringer.com/T1953/index.cfm?lang=ENG

Heeft hier iemand ervaring mee? En is die behringer wat?

Indien dit niets is kan ik dan misschien beter een ada8000 kopen? Hier kan ik toch ook micro's op aansluiten?

Het probleem is echter dat ik meer 1 ding wil aansluiten en dat is een micro, ik heb verder geen extra hardware om aan te sluiten dus de ada8000 zal misschien TE veel zijn.

Greetz

ben niet echt thuis met mics en dat soort dingen maar wat ik je al wel kan vertellen

zo'n tube ultragain voor een mic aansluiting is echt pure onzin, een ada8000 is een optie maar is ook erg prijzig als je er alleen maar 1 mic op aan wil sluiten ... er zijn vast wel goedkopere oplossingen met minder inputs die beter bij je passen

zoiets bijv: http://www.thomann.de/thoiw7_behringer_mic200_tube_ultragain_preamp_prodinfo.html

weet verder niet wat goed is op t gebied van mics en preamps ...

maar ik raad je aan deze link eens te checken:

http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&iwid=7&SUCHBEGRIFF=mic+preamp

ff wat paginas doorbladeren en je komt vanzelf wel spul tegen dat beter aan je wens voldoet en 5 x zo goedkoop is

EDIT -

Oops ik moet eens beter leren lezen ..
zie net dat die tube ultragain iets anders is als wat ik dacht dat t was
ik dacht dat je de 1952 tube composer bedoelde ....
negeer mn advies . maar misschien dat je nog iets nuttigs tussen die andere links ziet :)

Laatst gewijzigd:
als je voor low end gaat is die behringer wel ok. Maar je stem klinkt er wel zeer koud door en de tube is bullshit (in de eindtrap wordt de tube gebruikt, en de tube is niet het juiste type om de tubesound te maken). Als je een goede preamp wil zal je toch naar een ander merk moeten kijken. Een goede en goedkope is de Presonus Tubepre (120 €) of presonus bluetube (200 €). Als je iets meer kan uitgeven zou ik vooral kijken naar een FMR RNP dual preamp (500 €) die wel solid state is, maar stukken beter dan gelijk welke preamp onder 1000 €

de tube wordt door allebei als show gebruikt, eigenlijk zijn het solid state toestellen met een tube in om zogezegd de tubewarmte te hebben. Die tube is niet het juiste type om zoiets te hebben dus bullshit want heeft niets extra. Hoe het technisch in elkaar zit weet ik niet meer vanbuiten. Het is ooit eens goed uitgelegd op futur producers (zoek daar eens op deze preamp als je de technische details wil weten)

maar de presonus solid state onderdelen zijn veel beter dan de behringer. Als je ze gewoon naast elkaar zet, en met dezelfde micro iets opneemt, hoor je zeer grote verschillen. De prijs is ook niet zoveel meer, dus zou ik je aanraden voor een presonus te kopen als je niet meer wil uitgeven en voor een goede klank gaat.

maar beide zijn lo fi preamps. Ikzelf zou zoals eerder gezegd geen tubepreamp kopen in deze prijsklasse of de paar erboven. Een m-audio tampa en vooral een FMR RNP zijn stukken beter en zouden mijn opties zijn, zelfs als ik dan nog wat langer moet wachten om er een te kopen omdat ze een stuk meer kosten. voor tube preamps die naam waardig zit je wel boven de 1000 € want goede tubes kosten vrij veel. Dus koop een goede maar goedkope solid state preamp, en je zal veel betere resultaten halen dan met die fake tube behringers en presonusen en andere so called tube preamps die verkocht worden voor een spotprijs.

maar beide zijn lo fi preamps.
\

Low-end zul je bedoelen ;)

Origineel geplaatst door waxx
de tube wordt door allebei als show gebruikt, eigenlijk zijn het solid state toestellen met een tube in om zogezegd de tubewarmte te hebben. Die tube is niet het juiste type om zoiets te hebben dus bullshit want heeft niets extra. Hoe het technisch in elkaar zit weet ik niet meer vanbuiten. Het is ooit eens goed uitgelegd op futur producers (zoek daar eens op deze preamp als je de technische details wil weten)

maar de presonus solid state onderdelen zijn veel beter dan de behringer. Als je ze gewoon naast elkaar zet, en met dezelfde micro iets opneemt, hoor je zeer grote verschillen. De prijs is ook niet zoveel meer, dus zou ik je aanraden voor een presonus te kopen als je niet meer wil uitgeven en voor een goede klank gaat.

maar beide zijn lo fi preamps. Ikzelf zou zoals eerder gezegd geen tubepreamp kopen in deze prijsklasse of de paar erboven. Een m-audio tampa en vooral een FMR RNP zijn stukken beter en zouden mijn opties zijn, zelfs als ik dan nog wat langer moet wachten om er een te kopen omdat ze een stuk meer kosten. voor tube preamps die naam waardig zit je wel boven de 1000 € want goede tubes kosten vrij veel. Dus koop een goede maar goedkope solid state preamp, en je zal veel betere resultaten halen dan met die fake tube behringers en presonusen en andere so called tube preamps die verkocht worden voor een spotprijs.

Kun je mij dan enkele aanraders geven zonder tube,

Alvast bedankt

hoi ik heb een behringer vx2496 mix preamp zonder fancy buizen nep zooi dus

heb in een andere thread al een reviewtje erover neergezet ik kopieer hem even hier naar toe

ik heb hier een behringer vx2496

wat backdrop vertelt over zijn exemplaar heb ik hier niet, mijne ruist nog minder als m,n juno2 om het zo maar even te zeggen verder is hij meer dan voldoende voor mijn gebruik.

de compressor werkt erg fijn op teveel verschil tussen de volumes er zit nog een bijstel/enhancer knop op omdat de compressor volgens de handleiding het hoog zou weg halen maar die knop heb ik nog niet nodig gehad en eigenlijk hou ik ook niet zo van dat soort bijvoegingen aan het geluid.

de expander werkt ook meer dan voldoende voor mijn gebruik, de eq gebruik ik niet dat doe ik op m,n mixer en de de-esser die erop zit gebruik ik ook niet want als die de shhh weghaalt, dan neemt hij naar mijn idee ook teveel weg van wat ik wel wil houden. maar dat zal je zelf moeten horen denk ik.

nog een lowpass filter die gebruik ik ook veel want als ik dit met de mixer doe haal ik teveel laag weg verder nog de tube emulation wel grappig maar niet echt subtiel toe te passen.

verder nog fase omdraaien, line knopje, en 48v phantoom voeding achterop nog inserts, mic ingang en uitgang xlr ook jack natuurlijk nog en een rec output die voor de de-esser wordt afgetapt

ik heb hem gebalanceerd aan me mixer, de digitale aansluiting heb ik nog nooit gebruikt.

al met al voor die 100 euro wat hij nieuw koste doet hij z,n werk echt wel goed

ik had trouwens wel eerst een exemplaar waarvan het db metertje van de compressor niet werkte maar ben meteen terug gegaan en heb ook meteen een nieuwe gekregen

de link naar die thread is klik

Origineel geplaatst door waxx

Dit komt voor mij toch meer over als een mening dan als een op feiten gebaseerde kennis.
Als je eens op harmonycentral checkt, schijnt het dat je de kleuring van de Behringers aardig kunt aanpassen door het vervangen van de buizen door hetzelfde type van andere merken.

En klankverschil kan ook smaakverschil zijn hè? Waarom zou de ene klankkleur 'beter' zijn dan de andere?
En wat vaak 'warmer' genoemdf wordt, is gewoon vervorming. En die kun je dus bij o.a. de Behringer een beetje regelen. Veel hangt gewoon ook af van de microfoon die je gebruikt. Want een mic kleurt veel meer dan ongeveer welke pre-amp dan ook. Dus ik zou wat dat betreft meer naar de mic dan naar de amp kijken.

Ik ben niet zo bekend met buizen maar een maat van mij heeft die Korg EMX en ESX waar ook buizen inzitten maar die zie ik volgens mij ook niet opgloeien (heb ze ff niet bij de hand)
Ik snap wel dat een buis (tube) geen lamp is en zou dan ook niet weten waarom die gaan branden???

of sla ik de plank nu helemaal mis

in een buis zit een gloeidraad die dient om de kathode te verwarmen, zodat deze makkelijker elektronen uit kan zenden.
de gloeidraad dient dus alleen om te verwarmen, en niet om licht te geven. dat deze licht geeft (zwak) is dus alleen een bijverschijnsel.

Ik hoor vaker dat presonus beter klinkt dan merken als bijvoorbeeld Mackie en RME en zelfs Focusrite... Dus dat er toch verschil in zit geloof ik gelijk.

Die post over de nep valve is opzich geen raar idee. Echte tubes gloeien ook niet zoveel. De H&K gitaar preamp van me collega gloeit ook bijna niet al versterkt hij toch echt wel en geeftie echt wel buizenwarmte mee... Dus dat behringer er wat leds in doen voor de n00bs die niet weten wat ze van zo'n buis moeten verwachten is niet zo heel gek.

Het probleem met goedkope tube-gear is dat ze niet werken op dezelfde manier zoals 'echte' tube gear werkt. Een buis heeft een spanning nodig van zo'n 200 a 300 Volt om zijn werk te doen. 90% van die low-end gear heeft dat niet.I n het jargon worden die cheap-ass tube dingen ook wel 'vanity-tubes' genoemd. Ze zitten er alleen in voor de marketing en vernielen eerder je sound dan dat ze iets bijdragen.

Kijk anders naar Electro Harmonix pedaaltjes met een buisje erin, die draaien wel op 200 Volt.

Nou, ik heb al die commotie eens doorgelezen, maar wat ik ervan begrijp is het volgende:

- 'Vintage' buizen gear werkt op 220V, omdat de buizen gebruikt worden om te versterken. Hierbij ontstaat het karakteristieke buizengeluid
- Moderne buizen gear maakt gebruik van dezelfde buizen, maar in de meeste gevallen wordt een lagere spanning over de buizen gezet omdat deze dan langer mee gaan. Hierbij geven de buizen óók het karakteristieke geluid.
- De buizen van Behringer lichten net zoals andere buizen niet op bij deze lage spanning. Behringer heeft ledjes geinstalleerd om de buis te verlichten, puur voor het optische effect. Ze hebben dit truucje echter niet zelf uitgevonden, en het wordt door meerdere andere producenten met succes toegepast.

Is het afkraken van dit product niet gewoon een beetje een heksenjacht? Volgens de technici op dat andere forum kunnen buizen in de constructie die behringer gebruikt best het geluid beinvloeden. Ongetwijfeld is het geluid een stuk minder dan high end gear, maar ik wil best geloven dat die Ultragain toch IETS met je geluid doet.

Origineel geplaatst door Distorted Boy
..maar ik wil best geloven dat die Ultragain toch IETS met je geluid doet.

Inderdaad, verneuken dus. :D

Dat heb ik zelf niet gehoord, dus ik wacht even met oordelen.

Persoonlijk heb ik thuis wel een behringer dj mengpaneel; dat is fine voor het oefenen in de huiselijke kring. Voor effecten en processing doeleinden zou ik toch wat voorzichtiger zijn met het gebruiken van low end spul, maar ik sluit de mogelijkheid niet uit dat het redelijk klinkt...

Back