Compressie 'probleem'

glennplumber

Kneed je synth
Hallo allen!

Zoals het onderwerp doet vermoeden ... heb ik een probleempje met compressie.

Het geval is dat ik mijn kick en bassline door een bus haal en daar compressie op toe pas. Nu heb ik de perfecte settings gevonden voor deze track. Alleen als de kick en bassline starten dan geeft de eerste kick een piek van ongeveer 2db en daar wil mijn headroom vanaf :D

Het komt denk ik omdat de bassline het volume van de kick omlaag haalt door de compressie dus die eerste kick heeft zeg maar vrij spel.

Nou heb ik al geprobeerd om de kick en de bassline in de achtergrond door te laten lopen en de tracks te muten zodat je het opstarten van de compressie simpelweg niet ervaart. Maar tot mijn verbazing werkt dat schijnbaar niet ... en de verklaring daarvoor heb ik nog niet ... want dat is natuurlijk geen logica?!?!

Een andere optie zou zijn samplen en dan het eerste stukje weg knippen.

Maar goed is er dus een techniek om dit te omzeilen? Of aan te passen in de compressor? Voordat ik zo meteen allemaal onnodige toeren ga uithalen :P

Alvast bedankt!

de 2e kick op de eerste tel zetten, maar je ratio en GR staan dus flink hoog begrijp ik :)

anders eerste kick gewoon zachter tekenen in sequencer? Ik zeg maar wat....

de 2e kick op de eerste tel zetten, maar je ratio en GR staan dus flink hoog begrijp ik :)

anders eerste kick gewoon zachter tekenen in sequencer? Ik zeg maar wat....

Dat valt dus wel mee ... ik denk dat ik alleen die piek van +2db iets heb overdreven :P

Ik was net stom bezig want ik was de tracks aan het muten om het signaal onhoorbaar door te laten gaan, maar goed daarmee mute ik dus ook het signaal naar de compressor.

Ik moet gewoon de bus muten ... dan zou het moeten werken :)

Attachments

• comp settings.jpg
    comp settings.jpg
    36,8 KB · Bekeken: 104
Jah dat werkt!

En m'n compressie stond idd best heftig ... alleen was ik met mn make up gain niet aan het uppen maar juist aan het downen?!?! :P JE kan jezelf zo lekker foppen met compressie en mastering shit lol

Back