NS5R opstarten wijzigen

rivanho

Stamgast
Hoi, vorige week een tweedehands Korg NS5R gekocht, klinkt goed maar 2 zaken lukken me niet echt. De module start altijd op in GM mode terwijl ik die helemaal nooit ga gebruiken. Het is een heel gedoe om door al de banken heen naar de Prog en Combi banken te gaan. Kan dat ergens in de setup gewijzigd worden zodat ie direct in Prog of combi opstart? Ook start hij altijd op met het volume op 100 i.p.v. 127. Als ik dat wijzig staat ie bij de volgende start weer op 100.

Ik heb ook de 05R/W en de X5DR, die zijn een pak ouder en hebben dat probleem niet, ze starten beide in Prog mode en het volume staat ineens zoals het hoort. Wie kan me op goede weg zetten want de handleiding heeft me nog niet veel duidelijkheid gebracht.

Niemand een tip hoe ik de NS5R in Program mode of Combi mode kan laten opstarten ? In de engelse handleiding staat er wel een uitleg over maar ik geraak er niet echt uit want bij iedere reboot staat ie weer op GM, laat dan nu net iets zijn wat ik nooit gebruik.

Of heeft er iemand een PDF op zijn schijf met een NL handleiding, die heb ik ook nog niet op het web gevonden, het zijn allemaal Engelstalige. :-(

Je benodigd n.m.i. bank select messages om alle klanken te kunnen selecteren (ook al staat die in, GM mode).
Ik heb geen NS5R en vind het dan ook wat te complex om alles via die manual verder uit te pluizen, maar toch al dit : Store Initial settings in Utility => rubriek 055, blz 78.
Bewaren van volume en klanken voor opstart van de module.

En op deze site staat een editor : http://www.ugoaudio.com/korgn/
(software en scroll naar beneden, elders staan ook nieuwe klanken...) Succes.

Bedankt voor de info, ik was al op die pagina terechtgekomen maar zal het nog eens opnieuw lezen.
De editor had ik ook al gevonden .

Intussen zijn we al 2 jaar verder, had ik de NS5R een beetje in de hoek laten staan vanwege het aangehaalde probleem maar nu kwam hij bij het herinrichten van de studio weer op een goed bereikbare plaats te staan en wil ik toch de vraag nog eens opnieuw stellen. Misschien heeft intussen al iemand een antwoord. Via de handleiding lukt het me niet. :

Dus:
De Korg NS5Rmodule start bij het aanzetten altijd in GM mode terwijl ik die helemaal nooit ga gebruiken. Het is een heel gedoe om door al de banken heen naar de Prog en Combi banken te gaan. Kan dat ergens in de setup DEFINITIEFgewijzigd worden zodat ie direct in Prog of combi opstart? Ook start hij altijd op met het volume standaard op 100 i.p.v. 127. (zelfs met de volume knop helemaal open) Als ik dat wijzig staat ie bij de volgende start weer op 100.

Ik heb ook de oudere X5DR, die start netjes Prog mode en het volume staat ineens zoals het hoort. Wie kan me op goede weg zetten want de handleiding heeft me nog niet veel duidelijkheid gebracht. De eerder aangebrachte handelingen in deze topic brachten geen soelaas.

Back