mixdown DSP2000

sten

Ouwe rot
Weet iemand of het mogelijk is om alle inputs van een DSP2000 naar een betreffende (stereo) output te routen? Ik heb mijn monitors aangesloten op de eerste twee outputs maar krijg het niet voor elkaar om alle kanalen (analoge inputs en vst kanalen) naar die output te sturen. Bijhoorlijk irritant.

Welk sequencer proggie gebuik je ? Logic of Cubase ??
Bij mij in Logic kan ik alles naar alle outputs sturen (1 tot 8 ) en alles komt samen op kanaal 9 & 10 (dit is spdif).
Dus als je bijv een dat recorder ed hebt met spdif kan je totale signaal op monitoren...

Ik gebruik Cubase.

Heb het nu voor elkaar om de inputs van de dsp2000 in de "external mixer" (staudio software) te mixen en die weer te routen naar output 1&2. Ik wil die kanalen echter binnen Cubase SX kunnen monitoren, maar dat krijg ik nog niet voor elkaar.

Gebruik jij je dsp2000 ook om je kanalen realtime in Logic te monitoren ?

greetz.

ps. je "heavens gate" ruled !

Laatst gewijzigd:
eej tnx man!!! 8)
ehmm ja .... Ik weet alleen niet hoe dat in cubase werkt, maar in logic kan je het configureren zoals jij dat wilt..
Ik maak een Input track aan en daar kan ik iedere input kiezen die ik wil (zowel mono als stereo), die kan ik weer routen naar je main outputs (1 t/m 8 ) en aangezien het signaal van alle kanalen (outputs) op het spdif kanaal uitkomt, is dit bij mij automatisch het monitor kanaal.
Zo heb ik mijn configuratie staan :
dsp24.JPG

grz

Ik heb in de "External Links" software de "external mixer" naar "output 1/2" gerout (zou in principe goed moeten zijn).

Cubase SX ziet al de inputs van mijn dsp2000 (1 t/m 10). Ik kan ze dus vrolijk mappen aan VST inputs en selecteren in de VST mixer (en weer routen naar bijv. bus 1 (output 1/2)).
Echter, de external mixer ontvangt op alle inputs signaal (stuurt alles rechtstreeks door naar output 1/2) maar krijg het dus niet voor elkaar dit signaal te routen naar de inputs v/d VST mixer :(

Origineel geplaatst door sten
Ik heb in de "External Links" software de "external mixer" naar "output 1/2" gerout (zou in principe goed moeten zijn).
(

Mijn ervaring is dat je dan alles dubbel hoort. Daarom heb ik in External mixe' 'wave out 1/2" naar "output 1/2" gerout, maar je kunt natuurlik ook een van de andere "wave outs" gebruiken.

Verder gebruik ik de "effect sends" in SL/SX om submixes of VST instrumenten naar andere uitgangen te sturen. Als je dan "external mixer" naar "output 1/2" stuurt krijg je alles dubbel op "output 1/2".

Echter, de external mixer ontvangt op alle inputs signaal (stuurt alles rechtstreeks door naar output 1/2) maar krijg het dus niet voor elkaar dit signaal te routen naar de inputs v/d VST mixer :( [/B]

Met een patchkabel kun je natuurlijk ook vrij in en uitgangen met elkaar verbinden.
Du geweoon een kabel van uit 1/2 naar ingang ????

Maar ik krijg het nog helemaal niet voor elkaar om een signaal in de VST mixer te krijgen. Dus dubbel uitsturen gebeurd momenteel sowiezo niet.

Met een patchkabel kun je natuurlijk ook vrij in en uitgangen met elkaar verbinden.
Du geweoon een kabel van uit 1/2 naar ingang ????

En wat zou ik hiermee kunnen bereiken ?

Dit is mijn situatie en het volgende wil ik bereiken:

- Actieve monitors zijn aangesloten op output 1/2 (gebalanceerd);
- synths (nordrack, waldorf xt, yamaha tx81z) aangesloten op input 3/4, 5/6, 7/8;

Ik wil input 3/4, 5/6, 7/8 kunnen monitoren in m'n VST mixer (en daarbij vst-eq/fx/etc kunnen toevoegen).
Alle kanalen v/d VST-mixer (incl. softsynths e.d.) wil ik uitsturen naar output 1/2 (m'n monitors dus)

Origineel geplaatst door Black Castle
Heb je je VST inputs in de ASIO setup en SX dan wel geactiveerd?

Alle inputs v/d soundkaart heb ik in de ASIO setup geactiveerd.
Ik kan ze vervolgens ook zien in het "VST-Inputs" window van Cubase SX (daar kan ik ze in/uitschakelen en aan een vst-input hangen). MAar er wordt gewoon geen signaal doorgestuurd naar de vst-mixer.

Oke en heb je voor iedere ingang tracks aangemaakt? Want zonder track heb je geen ingang/kanaal op je VST mixer.
Ik neem aan dat je in de external links de ingangen hebt aangesloten en dat de led's van de ingangen op de DSP2000 branden.
Als er signaal op je ingangen van je DSP staan zie je in external links dan de VU-metertjes reageren? Anders heb je mischien een hardware probleem

Als dit alles het geval is zou je ook op je uitgang van je VST mixer alles moeten kunnen horen via "wave output 1/2".
Eventueel moet je ook de "monitorknop" in de VST mixer aanzetten. (afhankelijk van je preferences en of je in record of playmode bent)

P.S. Als je via de "external mixer" monitored krijg je problemen zodra je gaat opnemen.

Het werkt ! ;)

In principe heb ik niet veel anders gedaan dan hetgeen wat jij beschreef.
Mijn DSP2000 wordt soms schijnbaar niet goed geactiveerd bij het opstarten van cubase sx (moet dan eerst wat random dingen doen alvorens hij werkt). Anyway, ik kan nu alle inputs van mijn dsp2000 routen naar de VST mixer en (bijna) realtime software monitoren.
Dit met een latency van 2ms (96khz) wat redelijk acceptabel is lijkt mij zo ;)

Het kopen v/e digitale mixer kan ik nog ff-tjes uitstellen ;)

Het werkt ! ;)

Mijn DSP2000 wordt soms schijnbaar niet goed geactiveerd bij het opstarten van cubase sx.

Ik heb in het begin ook wel wat probleemen gehad met de initialiseren van de DSP.
Ik heb toen met het progammaatje "Undsp" ( te downloaden van de site") de drivers verwijderd en daar na de kaart opnieuw geinstalleerd en dat hielp.

Het werkt ! ;)

Dit met een latency van 2ms (96khz) wat redelijk acceptabel is lijkt mij zo ;)
Dacht ik ook :geslaagd:

Het kopen v/e digitale mixer kan ik nog ff-tjes uitstellen ;) [/B]

Ik heb er alleen een klein Fonic MM 1202 mixertje bij voor ekstra microfoon ingangen.
In de toekomst wil ik nog wel een controler bij. Zoiets als Yamaha 01X.

In ieder geval ben ik blij dat je er uit bent want het is echt een prima combie.
Ik heb zelf een Micro Modular en in SL kan ik het signaal nog eens ekstra bewerken met allerlei plugins.

Johan Zwart

Origineel geplaatst door Black Castle
Dacht ik ook :geslaagd:

Ik heb er alleen een klein Fonic MM 1202 mixertje bij voor ekstra microfoon ingangen.
In de toekomst wil ik nog wel een controler bij. Zoiets als Yamaha 01X.

Een controller om de VST mixer aan te sturen is een leuk alternatief. Op den duur wil ik denk ik toch over op een digitale mixer met RME Hammerfall (ADAT) kaartje. Maar misschien bevalt deze methode mij wel zo goed dat ik het zo blijf doen ;)

In ieder geval ben ik blij dat je er uit bent want het is echt een prima combie.
Ik heb zelf een Micro Modular en in SL kan ik het signaal nog eens ekstra bewerken met allerlei plugins.

Precies is erg gaaf.
Wat voor latency heb jij trouwens?

Back