Ik heb al gemerkt dat er heel veel interpretaties zijn van het woord "drone", dus het zal vooral daarmee te maken hebben. Voor mij zijn dat bassige organische geluiden die niet te vaak herhalen en waarbij je na een uur luisteren naar een noot nog altijd nieuwe dingen ontdekt. Voor andere is een bas al goed genoeg, en voor nog anderen is een hoog sample&hold-achtig gepiep ook al een drone.
Met een Evolver kom je denk ik idd al een heel eind (afgaande op de specificaties, ik heb er nog niet op gespeeld), maar de TS zegt ook niet dat hij iets mist in de drones van de Evolver. Hij wil er gewoon nog een andere synth bij als ik het goed voor heb. En los daarvan, zolang het geen modular is, kan je wel altijd iets missen wat je geluid beter zou kunnen maken. De PWM op de JP-8000 bv. is op bepaalde settings heel leuk om drones te maken, maar als je dan de LFO van de PWM wil moduleren of er een loopende EG op wil toepassen, dan zit je vast. Geen probleem op zich, daar kan je min of meer rond werken, maar de reden waarom we allemaal meerdere synths hebben is omdat ze allemaal wel ergens iets missen, nee?