Synths om drones mee te maken

klein ( ca 3 cm lang ) dun stukje, dubbelgevouwen papier, of stukje karton van vloeitjespakje, horizontaal onder toets1, over toets2, onder toets 3 ( vrijwel aan uiteinde toets )

Ik vind de Jupiter 4, Juno 60 en Vermona Perfourmer heerlijke Drone synths. En natuurlijk wat fx eronder.

Voorbeeldje:

mja als je het zo bekijkt, als ik mijn Boss ME50 achter eender welke synth zet krijg ik ook drones :)

Met een Evolver kom je denk ik idd al een heel eind (afgaande op de specificaties, ik heb er nog niet op gespeeld), maar de TS zegt ook niet dat hij iets mist in de drones van de Evolver. Hij wil er gewoon nog een andere synth bij als ik het goed voor heb.

Klopt! Nog wat extra informatie. Mijn Premonition Factory project is vooral een live concept, dus songs met een hoog soundscape en improvisatie gehalte, met oa drone en noise elementen. Dat is wat ik doe, en dat doe ik het liefst met meerdere synths, momenteel een V-Synth GT en een Evolver. De manier waarop vind ik dus ook belangrijk: liever met hardware dan met software, en in mijn geval een combinatie van de 2 waarbij de laptop hoofdzakelijk voor FX en recording. Maar ook liever een 3de hardware synth, dedicated drone machine, of een modular dan een NI Reaktor gebruiken in de laptop, ook al klinkt die super goed. Ik beleef daar minder plezier aan, en ik werk niet graag met midi-controllers, de indeling is vaak niet ergonomisch, ik heb liever dedicated hardware waar gewoon opstaat VCF, VCA, ADSR etc. Op dit punt scoort de DSI trouwens beter dan de V-Synth, laat staan een midi-controller oplossing.

Dus ik ben mij nu gewoon aan het orienteren voor verdere verbeteringen in mijn live setup. Ik ben van mening dat 10 mensen meer weten dan ik alleen, simpelweg omdat niet iedereen hetzelfde denkt, dus jullie ideeen zijn welkom ;-)

Als je live drones wil maken lijkt een analoge synth die de gate open kan houden zonder dat je een toets moet induwen wel handig. Een prophet 08 kan dat, dus een evolver wellicht ook. Wat analoge efx achter de evolver hangen lijkt me ook handig (ik vind de delay in evolver persoonlijk maar niks dus een mooie delay erachter is wel handig)

Het analoge gedeelte van de Poly Evolver is nagenoeg identiek aan de Prophet 8, beiden hebben de VCA level optie, heel handig voor drones. De 3 delays vande PE zijn vrij simpel/standaard en klinken ook zo. Ik heb er daarom een Lexicon MX400 achter staan voor delays en reverbs, die biedt uiteraard veel meer mogelijkheden.

Je kan ook met je stem drones maken,
Klinkt suoer organisch en mooi.
Zing je eerst de grond toon en dan de kwint erbij, of een octaaf voor unisono.
En je trillt je stembanden een beetje voor pulsewith, en heb je voor gratis een drone generator! (:

viel ook wel te verwachten dat ongeveer alle synths al wel zijn aangeprezen als droonbakken...

Sjaak: duidelijk.

In dat geval sluit ik mij aan bij eerdere meningen: Nord Modular, G1 of G2, met de editor op je laptop, lijkt onverslaanbaar. Het is nog steeds de enige synth waar ik wel eens voor uit bed rol omdat ik over een patch lig te piekeren ! Verslavend dus, maar gelukkig legaal. :peukie: :kimono:

de meeste dronen zijn bedrog :D
:okdan:

Back