ik heb eigenlijk al een paar jaar last van het volgende probleem met mn micromoog:
als ik m aanstuur via de ingebouwde midijack zowel als via cv/gate,
werkt ie prima, echter na een tijdje (ca 20 min) is ie niet meer in tune, dit lijkt gek genoeg niet geleidelijk te gebeuren
maar vrij plotseling, (al weet ik dat niet helemaal zeker)
De oplossing is dat ik op zn eigen klaviertje de toets aansla van de toonaard waar ik op dat moment in speel, hierna is ie weer goed in tune, ik hoef dus nergens aan te draaien ofzo.
opzich valt ermee te leven, het is wel lullig als ik voordat ik een mix maak vergeet om de juiste toets aan te slaan op het ding, dan komt ie dus vaak vals in de mix (of halverwege) en dat is irritant, zo heb ik al een paar mixen verknalt
voor de rest hou ik van het ding als van mn cavia (die al jaren dood is) en zou m niet kunnen missen, maar ik hoop dat er iemand is die dit probleem herkend en liever nog een oplossing weet, want nu gebruik ik m om die reden vaak voor vage geluids fx/ dubalarm enz, en da's eigenlijk zonde want hij verdient beter
als ik m aanstuur via de ingebouwde midijack zowel als via cv/gate,
werkt ie prima, echter na een tijdje (ca 20 min) is ie niet meer in tune, dit lijkt gek genoeg niet geleidelijk te gebeuren
maar vrij plotseling, (al weet ik dat niet helemaal zeker)De oplossing is dat ik op zn eigen klaviertje de toets aansla van de toonaard waar ik op dat moment in speel, hierna is ie weer goed in tune, ik hoef dus nergens aan te draaien ofzo.
opzich valt ermee te leven, het is wel lullig als ik voordat ik een mix maak vergeet om de juiste toets aan te slaan op het ding, dan komt ie dus vaak vals in de mix (of halverwege) en dat is irritant, zo heb ik al een paar mixen verknalt

voor de rest hou ik van het ding als van mn cavia (die al jaren dood is) en zou m niet kunnen missen, maar ik hoop dat er iemand is die dit probleem herkend en liever nog een oplossing weet, want nu gebruik ik m om die reden vaak voor vage geluids fx/ dubalarm enz, en da's eigenlijk zonde want hij verdient beter

: