Goed cutoff filter

alex21

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede vst cutoff filter om zo mijn samples van mn beats te filteren voor bv het couplet.
Dan filter ik dus het hoog uit de samples zodat de bass over blijft.
Dan is er veel ruimte voor de vocal van de stem, en zo kan ik afwisselen van refrein tot couplet.
Ik heb zelf nog weinig ervaring met cutoff filters, dus ik zou ook graag wat tips willen hebben.

Hier een voorbeeld van een beat van de x-ecutioners waar ze een cutoff filter zetten op de piano samples.
En dan hoor je dat ze ook spelen met de cutoff knop.

Gr Alex

Toevallig zie ik nu net op de voorpagina van synthforum.
Een hardware filter van het merk/soort Moog.
Zou een Hardware filter nou zoveel beter klinken dan een vst ?

En al zou ik dan beter een hardware filter kunnen nemen wat is een goede en goedkope :)

Probeer eens wat demo's zou ik zeggen. Ik gebruik Tone2 Filterbank3, Fabfilter heeft ook een goede met wat meer mogelijkheden en zo zijn er nog wel een aantal.

Een goedkoop hardware filter.... Ligt eraan wat je goedkoop vindt. Sherman Filterbank is een goede en de meest bekende en als je 400 - 450 goedkoop vindt voor een gebruikt exemplaar, dan die. :)

Die Moog is meer voor een modulaire synth denk ik.

Nou werk ik veel met de mpc 2000xl, waar ook een filter in zit.
Zou ik deze er goed voor kunnen gebruiken ?

Gr Alex

Proberen zou ik zeggen! :)

Nou werk ik veel met de mpc 2000xl, waar ook een filter in zit.
Zou ik deze er goed voor kunnen gebruiken ?

Gr Alex

Euh, vreemde vraag aangezien dat een lowpass filter is die precies kan doen wat je wil. Misschien is het een idee om je even in te lezen in verschillende filtertypes.

In je 2kxl zit ook een effectenboard met een 5band filter, wat erg leuk kan werken.

Ook kan je je lowpass filter koppelen aan de slider en zodoende je gefilter opnemen. :mega:

Ik ben het aan het probeeren en het gaat super.
Ik heb idd ook het eb-16 effecten board er bij.

Back