Headhunterz vocal

KrisvdAssem

Ouwe rot
Ik heb een vraag,
DJ Headhunterz heeft een orginele vocal voor zijn tracks.
Het zou ook handig voor mij zijn als ik mn eigen vocals zou kunnen maken,
Maar dan moet er wel ff een vocal verandering plaatsvinden.

Mijn vraag is dus, weten jullie wat bvb headhunterz gebruikt voor zijn vocals?

Ik denk dat we je makkelijker kunnen helpen als je een voorbeeldje plaatst (youtube ?). En wat bedoel je met een 'vocal verandering'?

Ehm, in deze clip komt zijn vocal voor.

De lichte is van Psyko Punkz
De zwardere is van Headhunterz

welke clip? ik denk dat je link niet gelukt is

en wat stoere praatjes over geweren, fuck/ers, harder, fudge packers, respect.

Het lijkt me dat je gewoon een stem nodig hebt die wss wat zwaarder klinkt dan die van jou (dat bedoel je misschien met vocal verandering).

Ik zou gewoon wat om je heen vragen of er niemand is die dit wil doen voor je.
Je moet natuurlijk wel zorgen voor een redelijke microfoon (shure sm 58 bijvoorbeeld of nog beter een condensator microfoon)

Maar zoals al eerder kreeg je de tip gewoon te beginnen met iets. Ik zou daarom vocalen nog even weglaten. Dat geeft weer problemen opzich. Gewoon eerst muziek maken en laten beoordelen hier in de hardcore topics (zo te horen wil je dat maken).

Daar zijn er velen van die je er veel over kunnen vertellen.

Paul

meh. Is gewoon wat dubbelen van vocalen en wat pitch shiften (toonhoogte veranderen) naast het origineel. Niks bijzonders volgens mij.

Idd, vooral pitchshiften en iemand kennen met een zware stem net als de Defqon anthems enz.

Pitchshiften kan gewoon via een plugin in een muziekprogramma. Je neemt een vocal op en die plugin kan dan de toon verhogen of verlagen.

Beetje hetzelfde idee als in de geluidsrecorder met vertraging, alleen doet pitchshiften de snelheid hetzelfde en de alleen de toon veranderen.

Dat mag je zelf opzoeken, ga natuurlijk niet alles voorkauwen ;)

Als je wat meer wil weten over bullshit lyrics als in dat 'Headhunterz ' videotje moet je eens googlelen op de MC van het duitse Scooter...

haha, het gaat mij niet om die onzin texten,
Ik kan ook wel in een mic gaan schreeuwen dat ik de bom ben, maar dat schiet ook niet op ;)
Ik vraag me gewoon af hoe hij zijn stem vervormd, hij heeft een best wel hoge stem.
En dus heeft hij niet alleen gepitchshift,

Zie hier wat plugins en apparaatjes voorbij komen die ik zo 1,2,3 niet herken, wie weet kan iemand er wat mee? Zie rond 1:20

@DJGawain: Eerst pitchshiften, daarna een beetje lfo op de pitch of een beetje chorus en daarna een snufje distortion.

edit: en het kan nooit moeilijk zijn om toffere teksten te verzinnen dan die kopjagert!

Back