Een hardcore studio

KrisvdAssem

Ouwe rot
Hey, ik was benieuwd of jullie weten wat er in een hardcore studio moet staan.
Ik ben een low budget amateur dj van 14 jaar die het volgende heeft staan:

Een laptop met fl 10
Een midi keyboard
Een versterker van AKAI
Een EQ van AKAI
Een EQ van Pioneer
4 boxen

Wat zou nog meer van pas komen?

dump die hifi zooi en schaf een degelijke audio interface + monitoren aan...dan kom je al een heel eind!

marktplaats.nl en het te koop gedeelte van dit forum voor al uw goedkoper dan nieuw shizzle :-)

Je hebt ze in allerlei verschillende prijsklasses. Omdat je een laptop hebt moet je kiezen voor een USB of firewire interface. Nieuw zijn de goedkoopste (die een beetje fatsoenlijk zijn) rond de 100 euro, tweedehands moet je misschien wel iets voor 50 op de kop kunnen tikken.

Ik zou gewoon met iets low budget beginnen en naar mate de jaren verstrijken steeds upgraden naar iets beters.

Ok, dus als ik het goed begrijp moet ik mijn laptop vervangen voor een table top. (Monitor en PC)
En daar een gluidsinterface ding opzetten?

(Ik ken al die termen niet)

Als ik jou was, en dit bedoel ik niet verkeerd, zou ik helemaal niks kopen!
Je hebt al een laptop en een afluisterset, meer heb je nu echt niet nodig.
Ga eerst eens heel veel lezen, op dit forum bijvoorbeeld!

En bovenal... ga maar eens muziek maken!
Als je over een of twee jaar nog steeds bezig bent zou ik pas iets gaan aanschaffen.

1. niks moet: er zijn verschillende opties, en hoewel iedereen gek is op speeltjes, wil dat nog niet zeggen dat je die speeltjes nodig hebt. In principe is een Computer/laptop + FL +midi keyboard + koptelefoon/speakers al genoeg om vrijwel alles te doen.
2. Audio interfaces die werken middels usb of firewire, kun je aansluiten op pc of laptop, daar zit geen verschil tussen verder.

Als ik jou was, en dit bedoel ik niet verkeerd, zou ik helemaal niks kopen!
Je hebt al een laptop en een afluisterset, meer heb je nu echt niet nodig.