Kneelz
Reuzebonk
Ik ben van plan een mixer aan te schaffen, ik heb al heel wat afgelezen en gezocht maar ik kom er niet echt uit. Weinig ervaring ook met mengpanelen want ik deed voorheen meestal alles via software.De bedoeling is om via mijn patchbay toegang naar de verschillende kanalen van de mixer te krijgen. De mixer uitgangen moeten dan weer naar software voor opname.
Reden voor een mixer is dat ik nu alles in ableton doe (met een fader controller). Met de controller kan ik niet alle dingen doen die ik graag met een handomdraai kan doen en die doorgaans wel op een mixer zitten (eq/panning/levels uiteraard). Grotere controller kan maar een mixer lijkt me leuker plus ik kan die irritante clipping (zwaar klote geluid) meteen omzetten naar iets wat ook nog toe te passen is; distortion (al is dat niet het meest belangrijke).
De ijsjes;
- 3 band EQ per kanaal (midsweep zou chill zijn)
- Compact (!)
- Prijs <500, maar liever (veel) minder
- min. 8x mono I/O (ik weet niet of zoveel uitgangen normaal zijn maar dat zou chill zijn)
- min. 2x stereo (die mogen eventueel ook deel uitmaken van bovenstaande 8x mono)
- min. 1x send
- subgroepje heeft denk ik niet zoveel zin met zo weinig kanalen maar is wel relaxed
- Leuke gaindistortion zou leuk zijn
- mutes per kanaal maar dat lijkt me logisch
- mic. ingangen hoef ik niet
volgens mij heb ik alle belangrijke wel gehad...Anders even aangeven
Hoeft NIET nieuw te zijn, al is dat misschien wel beter gezien de dingen nogal wat stof binnenkrijgen.
Wie kan me een beetje op weg helpen?
meer tweedehands tegenwoordig. Er staat er nog eentje bij mij die waarschijnlijk overbodig is zogauw mijn D&R slagschip terug is van de reparateur, ergens begin december.