Charlatan - gratis synth plugin

Solidtrax

Sound Designer
Wie kent 'm nog niet?
http://www.blaukraut.info/

Erg simpel op het eerste gezicht, maar je kan er leuke dingen mee doen, helemaal in combinatie met wat van je eigen favoriete FX!

Hier een demo track met 21 Charlatan plugins. Geen andere instrumenten of samples gebruikt, alleen wat FX.
http://soundcloud.com/solidtrax/solidtrax-charlatan-21

screenshot.png

super origineel valt het niet te noemen maar zeker wel bruikbaar... leuk! :koffie:

The design philosophy was to provide a feature set just large enough to cover a wide range of sounds rather than an infinite number of parameters and modulation options cluttering the user interface and distracting from the creative process.
en zo is't maar net...

Laatst gewijzigd:
edit: nvm, shape knob gebruiken
pcies, en dat heeft zo zijn voordelen aangezien je nu van een driehoek een zaagtand maar ook een ramp kan maken en als deze shape word gemoduleerd en de wave op square staat dan heb je ook meteen PWM... er is goed over nagedacht en dat met maar 36 parameters :koffie:
overigens had er nog kunnen worden bespaard op 1 parameter door de volume knobs van beide oscs onder te brengen in 1tje die x-fade... maar enfin...
het is wat mij betreft ook voornamelijk al een goede synth omdat het tenminste 2 oscs en 2 envs heeft...

leuk, ga ik proberen straks. dank.

Wat me meteen opviel aan deze plug is dat de oscilatoren echt "driften" tov elkaar... levert wel een toegevoegde waarde aan het analoge karakter.

Erg basic idd maar wel lekker duidelijk, en je kan er de meeste geluiden wel mee maken. Helaas is het maximale interval van de 2 oscilatoren maar 12 tonen.

Hier een demo track met 21 Charlatan plugins. Geen andere instrumenten of samples gebruikt, alleen wat FX.
http://soundcloud.com/solidtrax/solidtrax-charlatan-21
screenshot.png
Edit: Zie nu net dat jij de demo in alle bescheidenheid zelf hebt gemaakt. Erg mooi gedaan!!! :okdan:

Laatst gewijzigd:
Lekkere track! Toffe synth.

Wat me meteen opviel aan deze plug is dat de oscilatoren echt "driften" tov elkaar... levert wel een toegevoegde waarde aan het analoge karakter.
osc 2 heeft idd fine tuning maar als je nog niet aan de tuning hebt zit te kloten hoor je absoluut geen drift... maar driftigheid tussen 2 oscs is idd lekker :D
Helaas is het maximale interval van de 2 oscilatoren maar 12 tonen.
24... overigens heeft 'ie ook een zelf oscillerend filter...

Erg basic idd maar wel lekker duidelijk, en je kan er de meeste geluiden wel mee maken. Helaas is het maximale interval van de 2 oscilatoren maar 12 tonen.

Edit: Zie nu net dat jij de demo in alle bescheidenheid zelf hebt gemaakt. Erg mooi gedaan!!! :okdan:

Thanks Beatzofbucket! Het was erg leuk om te doen.

Hm mooie topic kick, chilistein.
Thanks nu heb ik tot half vier in de nacht muziek zitten maken... :Z

Sorry, nu ja, ik heb vanacht tot tot half vier liggen woelen met een traan in mijn oog ;{
dan kan je toch maar beter muziek maken.
Kun je niet wat uploaden btw.

heb em ook gedownload, ben benieuwd

Back