TR909 voor €1150,-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Normale prijs momenteel.

gr. Mario

Origineel geplaatst door mario
Normale prijs momenteel.

gr. Mario

Maar alsnog veelsteveel geld...:erm:

't is in elk geval al minder dan de 3000 gulden die ze er een paar jaar geleden nog voor vroegen...

dit lijkt terug te leiden naar de typische discussie over de waarde van zo'n tr.
Toch, al bij al, een klein beetje duur voor wat het beestje doet. Hoe veelzijdig mensen er ook
mee zijn soms, en hoe populair het ook is.

de prijs word toch bepaald door de mensen die hem kopen?
als iets dus gewoon altijd voor een x bedrag weg gaat
dan is het toch zo veel waard?
en dit gaat nu niet puur om een synthesizer maar kan ook om een postzegel of oldtimer gaan

Origineel geplaatst door Bass
Maar alsnog veelsteveel geld...:erm:

Idd! Je mag blij zijn als je voor die prijs een normaal functionerende 909 hebt! Hij zou ook wel geel uitgeblakerd zijn!
En sorry hoor! Ik vindt dit een normale prijs voor een goed werkende 909-never-die-beat-box!!!:D

peace...

Je kan beter elke keer dat een 909 word aangeboden meteen een :slotje: erop zetten want die discussie hierboven gaat weer helemaal nergens over.

:stupid

Voor die prijs koop je toch gewoon een Machinedrum of een MPC2000XL.

Jullie balen gewoon dat jullie het geld er niet voor hebben. :duivels:

:confused: Ik ben gewoon niet bereid meer te betalen voor een antieke kast dan voor een nieuwe kast.

Ik had er bvb geen probleem mee om 1400€ op tafel te leggen voor mijn Machinedrum
en ik zou het ongetwijfeld opnieuw doen.

Maar 1150€ voor een oude drumbox? :confused:

Maar kan iemand me nou eens uitleggen hoe het zit met die serienummers van de 909 ?

Origineel geplaatst door mono-poly
ja koop maar een MD en geen echte bak met ballen :duivels:
Moet je een gebrek compenseren? :D
Ze zijn trouwens met de tijd al aardig wat beginnen hangen hoor.

Origineel geplaatst door r.5
Moet je een gebrek compenseren? :D
Ze zijn trouwens met de tijd al aardig wat beginnen hangen hoor.

heb hem voor 900euro gezien! Wacht op bericht.

Mijne heren,

De discussie over al dan niet orginele 909 en wat je daar voor betaald is al te veel gevoerd.
Ik blijf bij mijn standpunt. Het is één grote overroepen hype.
En dat geld voor alle analoge bazaar.

Het einresultaat is meestal toch een 16-bit stereo mix op cd, niet ?

Ik heb in mijn loopbaan te veel jongelui ontmoet die er rotsvast van overtuigd waren dat ze hits gingen scoren als ze maar in het bezit kwamen van het heilige triumviraat : 808 - 909 - 303
(en wat die daar dan financieel voor over hadden tartte alle verbeelding...)

Laat me een laaste keer een gulden regel verkondigen :

Het maakt niet uit welk materiaal je hebt, het is wat je ermee doet wat telt !

En als er dan nog steeds gekken rondlopen die 1150 euro veil hebben voor zo een 'ding' en toch in de hype trappen, dan kan ik alleen maar medelijden hebben met hun kortzichtigheid.

Een 16-bit eindmix op CD, is dat niet hetzelfde als 'sampling' op 16 bit ??? U bent er dus aan voor de moeite met al uw oude analoge rommel. De enige rechtvaardiging die overblijft voor het aankopen van al die 'vintage' bazaar, is als je verzamelaar bent.
En ik kan het weten, want ik had vroeger (voor het digitale tijdperk - er was toen immers niets anders) in mijn studio alles waar hier luidop over gedroomd word. Van PPG 2.3 tot Matrix 12, OB8,ARP 2600, Minimoog, Prophet 5, VS en ga nog maar even door ( misschien fototje posten?) Ik heb al die oude rommel al lang geleden verkocht aan gekken die er te veel geld voor wilden geven.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back