Tempest leverbaar

Wat ik echt niet snap is dat mensen het altijd blijven vergelijken met de xox dozen......de meest uitgemelkte en afgezaagde sounds allertijden.
Dit probeert iets anders............ mag dat ook?

Zal wel komen om dat ik nooit echt dol ben geweest op boemboemboem muziek.

Overigens ben ik ook nog niet 100% overtuigd wat betreft de punch................maar als iemand als Richard Devine helemaal weg i van dit ding, dan zegt dat wat mij betrfet wel wat.

@Richard, zit je er nou zo naast, of klopt de beschrijving van de site niet?

Ik heb wat filmpjes bekeken en hoor eigelijk alleen kant en klare drumsamples met af en toe wat filtering en dyn. fx, maar niks waaruit een drumklank vanuit scratch wordt opgebouwd, vandaar dat ik dat afvroeg.

Zal nog eens verder kijken...:)

Wat ik echt niet snap is dat mensen het altijd blijven vergelijken met de xox dozen......de meest uitgemelkte en afgezaagde sounds allertijden.
Dit probeert iets anders............ mag dat ook?

Zal wel komen om dat ik nooit echt dol ben geweest op boemboemboem muziek.

Overigens ben ik ook nog niet 100% overtuigd wat betreft de punch................maar als iemand als Richard Devine helemaal weg i van dit ding, dan zegt dat wat mij betrfet wel wat.

Of je nou van de x0x sound houdt of niet, het is gewoon een ijkpunt wat betreft punch en strakheid. En omdat de Tempest (gedeeltelijk) analoog is, is het niet vreemd om de vergelijking te maken.

Zo denk ik dat er best wat electro achtige sounds met de Tempest gemaakt kunnen worden, maar als je dan de diepte van de 808 bd mist dan is het dus net niet.

Verder valt dit toch buiten mijn budget, ik zeg het meer voor Dave Smith zelf, als mensen die van plan waren hun 808 te verkopen om de Tempest aan te schaffen dat niet doen dan valt dus een deel van de markt weg.

Overigens ben ik absouluut NIET impressed door endorsements zoals van Richard Devine. Die krijgen daar gewoon voor betaald.

Tja ik vind een SH-101 weer wel best goed voor drumsounds, op de een of andere manier klinkt dat gewoon lekker uit die bak, ook al is het een simpele 1VCO - LP VCF bak. Terwijl heel veel andere synths, met name polysynths gewoon met een zelfde soort patch nooit echt lekker klinken. Wat dat betreft zou het wat kunnen worden met de analoge synthese, ook al blijft het beperkt bij wat Kraftwerkiaanse plok, tjoeww, tjaktjak sounds.

Maar dat maakt allemaal niet zo veel uit, want het ding heeft ook gewoon een digitaal gedeelte. Paar koele samples, koele filtertjes er over heen, we have a winner. ALLEEN IS IEMAND VERGETEN OM ER EEN SAMPLE INPUT OF USB DRAG AND DROP FUNCTIE OP TE ZETTEN :stupid

Anders had je een soort dikke MPC met analoge filters en synthesizer gedeelte gehad. En dat zou een hele interessante propositie zijn geweest!

Marketing is 1, de specs is 2. Ik ben eigenlijk best onder de indruk van sommige demotjes die ik op youtube heb gezien. De realtime mogelijkheden zijn tof, klanken zijn over het algemeen wel tof. Ik heb net een videotje gezien, waar ik ook echt punch in terug hoorde. Leuk is dat 'ie ook wat anders kan dan andere bakken. Hij zal neem ik aan toch ook bijvoorbeeld 808-achtige kicks moeten kunnen als je naar de specs kijkt, is toch technisch niet zo'n moeilijk kunstje...?

(eh nee, die zoek ik niet, want ik heb al een 808 :P )

De prijs is een tweede, vind ik aan de hoge kant, maar ook gerechtvaardigd gezien de ontwikkeling en specificaties van dit apparaat.

Als laatste staat er op de site vermeld dat er nog extra features bij komen, ik hoop dat die op korte termijn worden ingepast. Wel ben ik van mening dat ze hoog van de toren hebben geblazen destijds, en dan nu met een iets mindere versie op de markt komen die ze nog moeten updaten... Had dan iets minder grote verwachtingen geschept. Alleen het product dat er nu staat is in mijn opinie erg acceptabel en ik zou het zo ook kopen.

Edit: er staat er voor de liefhebben een op ebay.com, voor 1800 dollar +68 euro verzend. Komt bij mekaar op 1365 euro. Alleen komt dan nog herr Zollbeamter met zijn rekening :P

Laatst gewijzigd:
Als laatste staat er op de site vermeld dat er nog extra features bij komen, ik hoop dat die op korte termijn worden ingepast. Wel ben ik van mening dat ze hoog van de toren hebben geblazen destijds, en dan nu met een iets mindere versie op de markt komen die ze nog moeten updaten... Had dan iets minder grote verwachtingen geschept. Alleen het product dat er nu staat is in mijn opinie erg acceptabel en ik zou het zo ook kopen.

Dat krijg je al je 2 techneuten iets laat ontwikkelen. Dat zie ik in website/software ontwikkeling ook vaak. Het heeft ook zijn positieve kanten, je krijgt wel waar voor je geld (wat features betreft).

Het nadeel is ook marketing, de eerste demo's door Dave Smith zelf leken gewoon nergens op. Althans, het leek er wel op dat hij zelf de kits heeft gemaakt. En tja, dat moet je gewoon anderen laten doen.

Elektron heeft hier ook een handje van. Ik heb het over de introductie van de octatrack ook al gezegd. Kijk eens goed wat NI doet, dat elke feature een flashie videospecial krijg door een overbetaalde DJ kan irrirant zijn. Maar zo krijg je wel een supergoed beeld van de features EN kan je een buzz creeeren.

Een buzz levert weer veel pre-orders = gegarandeerde inkomsten = garantie van doorontwikkeling.

Nog over de video van Richard Devine, afgezien van mijn mening over endorsements in het algemeen, lijkt het ook helemaal nergens op. Op mij komt het over alsof hij dat ding net uit de doos heeft gehaald en voor het eerst random ermee aan het kloten is.

Goede review van de Tempest door Non Eric van Amazona.de , welliswaar auf deutsch maar dat dig ik wel...
Snelle conclusie: niet best.. Veel bugs en sound zonder punch.... En dat voor een machine met zo'n prijs...

hmmmmmm dat klinkt idd niet positief.....de analoge sectie is zelfs te langzaam begrijp ik uit dit filmpje...

Jammer dat hij nog niet klaar is en kwa env. volgens deze gast toch tegenvalt....dus in welke winkel kan ik hem zelf aanraken, iemand een idee?

Ja....filmpje is niet echt lovend.

Ik begrijp v.d. gebruikers dat ie toch wel heel bizar is.
Ook schijnt het totale volume nog omhoog gaan bij een update.
Op het net heeft men het vaak over supersnappy envelopes...........misschien heeft deze meneer niet ge-update?

Ik wil hem nu ook wel eens in the flesh horen.

Back