Tempest leverbaar

Goede review van de Tempest door Non Eric van Amazona.de , welliswaar auf deutsch maar dat dig ik wel...
Snelle conclusie: niet best.. Veel bugs en sound zonder punch.... En dat voor een machine met zo'n prijs...

Die Non Eric is nou niet de meest slimme muzikant in de wereld. Ik vermoed dat ie niet alles er uit kan halen wat er in zit. Wel zorgelijk van dat OS dat nog niet af is. Slechte zet van Dave en Roger.

Vooralsnog nog geen interesse in deze Tempest :doei:

Die Non Eric is nou niet de meest slimme muzikant in de wereld. Ik vermoed dat ie niet alles er uit kan halen wat er in zit. Wel zorgelijk van dat OS dat nog niet af is. Slechte zet van Dave en Roger.

Vooralsnog nog geen interesse in deze Tempest :doei:

Heel veel gear is tegenwoordig niet *af*. Kijk naar de octatrack bijv. Het heeft ook zn voordelen, door interactie met de community/gebruikers worden de nieuwe features dan geimplementeerd of bestaande dingen verbeterd.

Ik heb wat dit betreft ook geen twijfel dat de doorontwikkeling goed zal verlopen.

Overigens postte ik het 909 filmpje juist om de nonvergelijking aan te tonen.

Op gearslutz zijn wel enthousiaste eigenaren te vinden. Maar wat me opvalt, dat zijn veelal Amerikanen die niet echt thuis zijn in de Dance (althans, dat idee krijg ik). Veel dingen die ik hoor kunnen met een MD ook nl.

Voor wat het waard is....ik heb hem alleen online gehoord....maar vind er erg veel pieuw en pohwww geluiden in zitten. Niet echt moderne geluiden. Ben zelf een grootafnemer van de TR909 maar zo'n kick hem ik nog niet gehoord uit dat ding. Maar dat kan ook liggen aan de gebruikers ipv de Tempest. Toch maar eens achter kruipen.

Voor wat het waard is....ik heb hem alleen online gehoord....maar vind er erg veel pieuw en pohwww geluiden in zitten. Niet echt moderne geluiden. Ben zelf een grootafnemer van de TR909 maar zo'n kick hem ik nog niet gehoord uit dat ding. Maar dat kan ook liggen aan de gebruikers ipv de Tempest. Toch maar eens achter kruipen.

Het is dan ook geen 909, en de geluiden die er in zitten maak je zelf, dus als je geen "pieuw en pohwww" geluiden wilt dan hoeft dat niet.
Ieder z'n ding natuurlijk maar ik heb er eentje een week staan en ben er erg blij mee, heel fijne workflow - vooral hoe je realtime de sound van een beat helemaal op z'n flikker kan geven en binnenste buiten kan keren.
En samen met de octatrack wordt het helemaal leuk.

Trouwens, op het dsi tempest forum is er veel interactie met gebruikers en de software man van het apparaat, hij heeft al meerdere beta updates gepost en handige tips van de hand gedaan.

maw, ik ben een zeer tevreden bezitter van die o zo fijne bakkie.

gefeliciteerd Murw. Het is ongetwijfeld een mooie bak.

Maar toch moet ik me zeggen dat ik me blijf ergeren aan de userdemo's (m.n. op Gearslutz). Het lijken echt wel hardrock gasten die voor het eerst wat met electronische muziek doen oid. Vervolgens heel enthousiast over dingen die met een elecribe nog beter kunnen (bij wijze van uiteraard ...)

Kortom, ik kan maar geen goed oordeel over de tempest krijgen. Denk dat het toch in de sequencer zit en dat valt natuurlijk moeilijk via youtube in te schatten.

Even wel wat anders, in mijn recent onderzoek naar midi jitter, interfaces, kwam ik ook wat informatie bij van een gast die drumcomputers 'doormeet'. Hij beweerde dat de Tempest niet zo'n strakke timing heeft (zeker t.o.v. mpc's), wat is jouw ervaring daarmee Murw?

Even wel wat anders, in mijn recent onderzoek naar midi jitter, interfaces, kwam ik ook wat informatie bij van een gast die drumcomputers 'doormeet'. Hij beweerde dat de Tempest niet zo'n strakke timing heeft (zeker t.o.v. mpc's), wat is jouw ervaring daarmee Murw?

heb je misschien een link? bvd

Ik heb geen last van een evt onstrakke timing op de tempest, fwiw: alles synct prima met de octatrack en blijft sync (geen flauw idee of dat iets zegt over de timing van de tempest trouwes).
Ik heb hier geen harde data over natuurlijk (en ik weet ook niet of de octatrack mpc-strak is) maar het voelt prima.
Moet er bij zeggen dat ik nooit zo gevoelig ben geweest voor de 'strakheid' van sequencers, heb in het verleden een xbase09 en de sample electribe gehad, tevens gewerkt met de mpc4000 en ik werk dagelijks met cubase.... allemaal prima - er is zeker wel verschil te merken/voelen maar dat ligt denk ik meer aan het feit dat het allemaal andere apparaten zijn met een andere sound, workflow etc...

inmiddels heeft iemand de moeite genomen om de tempest door te meten:

Tempest Litmus Test

Innerclock Systems - Precision Midi Clock Din Sync and Tempo Synchronisation Solutions

120bpm - Quarter notes - Internal Sync - Song mode

A forum member was kind enough to send me a wav file and here are the numbers.

Maximum variation between any two consecutive quarter note intervals: 9 Samples

The numbers are very interesting, see for your self. In a perfect world the numbers would all say 22050 based on the test parameters.

22052
22052
22061
22052
22053
22052
22061
22052
22052
22061
22052
22052
22061
22052
22053
22052

The Tempest is near sample accurate except for a 9 sample cyclic deviation which seems to happen once in every bar. Some may suggest this is an attempt to inject a secret groove in to the machine. I think not because only superman could hear such a minuscule nuance in the timing. But I would be interested to know why its there. 9 samples is of course nothing at all for anyone to be concerned about so rejoice in your super tight Tempest and make that thing groove

bron:
http://www.gearslutz.com/board/7326405-post1735.html

Pfff die duitser kan beter een keer luisteren naar de geluidskwaliteit van zijn eigen stem opname !

Verder lijkt t mij een dikke bak hoor!
Een 909 en 808 zijn toch wat beperkt, een machinedrum heeft een wat koude klank, ik zeg een hole in the market.

Ja....filmpje is niet echt lovend.

Ik begrijp v.d. gebruikers dat ie toch wel heel bizar is.
Ook schijnt het totale volume nog omhoog gaan bij een update.
Op het net heeft men het vaak over supersnappy envelopes...........misschien heeft deze meneer niet ge-update?

Ik wil hem nu ook wel eens in the flesh horen.

is toch eigenlijk belachelijk dat je hem eerst moet updaten(isnie analoog he?) voordat er een fatsoenlijk drumgeluid uitkomt
zeker voor dat geld
vind ik de mfb 522 toch wel een stuk interesanter

Zeker een punt......zo een bak moet gewoon 100% oke zijn als die uitkomt, nu haak ik persoonlijk af, ben het zat dat dit gebeurd. Schijtbedrijven.

Back