inspiratie!!!!!

Impossible

tis gewoon onmogelijk!!!!
moet me even afreageren? :D sorry!..
het lukt me gewoon nie om een fatsoenlijke basedrum/kick te maken :stupid men inspiratie loopt daardoor een beetje op zen eind..
ik heb het dan over een soort hardhouse kick..

Ik heb hier een roland 303 staan en cooledit pro en gebruik reason 2.5 om verder het nummer te bewerken maar ik krijg het nie voormekaar.. loop dus al een tijdje te hannussen en blijf er steeds op hangen..

iemand tips?

aaaarghh :D

(ps heb al es wat gezocht op het forum maar kom er nie uit)

Laatst gewijzigd:
je hebt dus wel inspiratie, maar kan geen goede kick maken?
nou dan zoek je desnoods op internet of je vraagt of iemand hier een mooie kick voor je heeft..

huh een kickdrum? Das toch wel het makkelijkste om te maken. Gewoon m'n 808 of 707 aanzetten en voila :)
En anders gewoon met een synt maken of bijvoorbeeld dat goeie ouwe Stomper programmaatje wat een paar jaar geleden erg poplair was. Daar kon je enorme bassdrums knallers mee maken.
Maar waaron niet een sample?

Heb je wel overdrive of distortion gebruikt op je kick? Als je een mc-303 gebruikt dan kan je dat daarmee wel bereiken denk ik. Het maken van drumgeluiden vind ik trouwens wel het makkelijkst met drumsynths. Als Reason zoiets niet heeft dan kan je samples gebruiken. De Dance mega drums sample cd's zijn wel geschikt voor wat jij wilt. Ik zelf gebruik de drumatic VSTi de laatste tijd http://www.e-phonic.com. Is echt een lekkere synth die geschikt is voor wat jij wilt. Zit ook een distortion functie op. De waldorf attack doet ongeveer het zelfde, maar is iets uitgebreider. http://www.waldorf-music.com/attack/ Als je geld over hebt dan zou ik is naar de Machinedrum kijken. http://www.machinedrum.com/
Je kan een kick gewoon maken van een sine wave trouwens, maar misschien helpt het als je is het gedeelte over kicks in de waldorf attack pdf leest:ftp://ftp.waldorf-gmbh.de/attack/docs/attackdrumsounds.pdf

het lukt me gewoon nie om een fatsoenlijke basedrum/kick te maken men inspiratie loopt daardoor een beetje op zen eind..
iemand tips?

ja,
maak dan muziek zonder basdrums !
:eureka:

Hardcore zonder kick? :confused:

Als je met Reason 2.5 werkt die distortion achter een kick sample hangen en die unisone unit met minimale zweving en een paar compressors in serie die niet al te scherp zijn afgesteld. (krijg je een soort soft knee achtige iets)

Probeer maar eens. :)

Origineel geplaatst door fuse
Hardcore zonder kick? :confused:

Het kán... maar is niet eenvoudig. Ben er ook al een tijdje mee bezig. Binnenkort knal ik denk ik wel zo´n trackie op plaat. Maar goed: back to topic :P

ik heb hetzelfde probleem..ik ga vaak met software een hardcore-kick in elkaar zetten en standalone klinkt 't dan lekker maar in de mix issie veel te schel, te weinig laag of juist weer te veel laag en te weinig hoog en dan kun je er niet zo veel meer aan doen

de enige manier waarop ik echt lekkere kicks voor elkaar weet te krijgen is om een standaard 909-kickje in me sampler te laden, op me mixer over 4 mono-kanalen doorlussen, gain goed opendraaien en lekker kloten met de filters op m'n sampler...alleen dan heb ik nog maar 2 mono-kanalen over en de boel gaat ruisen als een gek...ik kan ze dan wel weer samplen enzo, maar op de een of andere manier klinkt 't dan lang niet zo "natuurlijk" meer

Het kán... maar is niet eenvoudig. Ben er ook al een tijdje mee bezig. Binnenkort knal ik denk ik wel zo´n trackie op plaat.

Die naam he, in combinatie met die woonplaats van je, èn het feit dat je op deze manier lult, het KAN niet anders of ik heb hier te maken met een klasgenoot :)

Laatst gewijzigd:
Dit is een freeware programma waarmee je echt echt echt dikkkkkke kicks kan maken door middel van synthese en oneindig stapelen als ik het goed heb, ideaal voor gabber, maar ook voor mooie ronde kicks voor techno en trance enzo. Echt het proberen waard, het oogt simpel maar eenmaal erin verdiept zijn er mogelijkheden genoeg.

Je kan er trouwens ook bestaande samples doorheen halen, verder creeer je er ook hele aparte fx geluiden mee.
Download "Stomper" NU!

http://www.lysator.liu.se/~zap/stomper/index2.html

Laatst gewijzigd:
Gewoon een Xbase of Airbase aanschaffen en klaar is klara.. 8o)

Origineel geplaatst door Nightstorm
ik heb hetzelfde probleem..ik ga vaak met software een hardcore-kick in elkaar zetten en standalone klinkt 't dan lekker maar in de mix issie veel te schel, te weinig laag of juist weer te veel laag en te weinig hoog en dan kun je er niet zo veel meer aan doen

de enige manier waarop ik echt lekkere kicks voor elkaar weet te krijgen is om een standaard 909-kickje in me sampler te laden, op me mixer over 4 mono-kanalen doorlussen, gain goed opendraaien en lekker kloten met de filters op m'n sampler...alleen dan heb ik nog maar 2 mono-kanalen over en de boel gaat ruisen als een gek...ik kan ze dan wel weer samplen enzo, maar op de een of andere manier klinkt 't dan lang niet zo "natuurlijk" meer

Heb ik nooi last van, probeer ook eens in software een BD te maken met de Quadrafuzz of zo. Je kan misschien als je je BD maakt gewoon een aantal geluiden mee laten lopen en dan met de BD gaan kutten weet je meteen of ie er goed tussen staat.En om je kanalen tekort op te lossen; sample die BD die je hebt gemaakt en gooi die dan over een nieuw spoor kun je de rest ook meteen weer gebruiken.:D

Origineel geplaatst door Bahamut
je hebt dus wel inspiratie, maar kan geen goede kick maken?
nou dan zoek je desnoods op internet of je vraagt of iemand hier een mooie kick voor je heeft..

ik heb er maar een matige inspiratie doorgekregen
maar het gebruiken van een gebruikte kick is nou juist precies wat ik niet wil! :)

Origineel geplaatst door sander
huh een kickdrum? Das toch wel het makkelijkste om te maken. Gewoon m'n 808 of 707 aanzetten en voila :)
En anders gewoon met een synt maken of bijvoorbeeld dat goeie ouwe Stomper programmaatje wat een paar jaar geleden erg poplair was. Daar kon je enorme bassdrums knallers mee maken.
Maar waaron niet een sample?

Dat proggie ken ik wel ja.. ga daar nog es mee stoeien thx

Origineel geplaatst door Impossible

maar het gebruiken van een gebruikte kick is nou juist precies wat ik niet wil! :)

kom nou...:erm:

thanks for the info allemaal..

ik ga er mee aan de slag!

ik laat nog wel even weten hoe het gaat :D

Origineel geplaatst door JazzMann
kom nou...:erm:

hoezo? ik hou nie zo van het jatten van andere geluiden... ook maak ik alles in een denk ik eigen style..

het kan wel eens voorkomen dat ik iets gebruik maar dat zal niet veel voorkomen.. probeer het zo origineel mogelijk te houden..

Origineel geplaatst door Impossible
hoezo? ik hou nie zo van het jatten van andere geluiden... ook maak ik alles in een denk ik eigen style..

het kan wel eens voorkomen dat ik iets gebruik maar dat zal niet veel voorkomen.. probeer het zo origineel mogelijk te houden..

Nu snap ik het niet meer.. :biertje:
Is 't soms een probleem met dat specifieke kick geluid in je mix? Ik experimenteer ook wel met exotische kicks, en soms verdwijnen ze geruisloos in de mix. terwijl ze 'stand alone' erg mooi klinken..

En meer on topic: Voor goede inspiratie (en nog gezond ook) neme men 3 liter grapefruit sap achter elkaar..

Back