Behringer UMX490 OF Line 6 Toneport KB37

Kult

Ingeburgerd
Welke van deze 2 zou jij kiezen en waarom ?

de behringer kan ik nieuw kopen voor 109eur , en de kb37 voor 120eur 2dehands.
en aub niet met alternatieven afkomen, ik begrijp die reflex wel maar ik heb geen echte synth nodig, gewoon een keyboard :) meer niet.

Ik neig meer naar de Behringer qua uiterlijk en er zijn meer toetsen op te vinden. Maar de kb37 is een duurder product dus lijkt me voordeliger om te kopen, er zijn ook meer mogelijkheden mee (die ik overigens niet zou gebruiken aangezien ik geen gitaar meer speel)

Thx!

Misschien kun je deze vraag beter stellen in een ander (juist) deel van het forum, zoals: Synth Software -> Hardware of onder MIDI & de Studio -> MIDI. Daar zal je vraag denk ik meer opvallen, en daar hoort hij ook thuis. Dan zul je denk ik ook eerder gericht antwoord krijgen.

P.S.Ik kan je geen antwoord op je vraag geven, want ik ken beide niet.

Ik heb geen ervaring met beiden, maar op basis van de specificaties:

Ik zou gaan voor de Behringer, maar dat is puur omdat ik gewend ben aan 61 toetsen. Met 49 kan ik dan ook nog wel uit de voeten, maar 37 vind ik persoonlijk gewoon te weinig.

Als je nog een geluidskaart zoekt voor bij je computer, dan heeft de Toneport daar weer een voordeel natuurlijk.

Misschien kun je deze vraag beter stellen in een ander (juist) deel van het forum, zoals: Synth Software -> Hardware of onder MIDI & de Studio -> MIDI. Daar zal je vraag denk ik meer opvallen, en daar hoort hij ook thuis. Dan zul je denk ik ook eerder gericht antwoord krijgen.

P.S.Ik kan je geen antwoord op je vraag geven, want ik ken beide niet.

Je hebt gelijk, ben wat te snel geweest, my bad! spijtig genoeg kan ik zelf niet zomaar topicje verplaatsen, en het lijkt me dat hier niet erg veel gemodereerd wordt? Heb in enkele topics vriendelijk gevraagd voor een sluiting van het topic wegens niet meer relevant, maar gebeurd niet veel ...

Ik heb geen ervaring met beiden, maar op basis van de specificaties:

Ik zou gaan voor de Behringer, maar dat is puur omdat ik gewend ben aan 61 toetsen. Met 49 kan ik dan ook nog wel uit de voeten, maar 37 vind ik persoonlijk gewoon te weinig.

Als je nog een geluidskaart zoekt voor bij je computer, dan heeft de Toneport daar weer een voordeel natuurlijk.

Ja en bij de Behringer zit een interface gratis bij (uca222) dus die kan denk ik ook als externe geluidskaart dienen dan ?

Ik dacht ook nog dat 37 toetsen wel wat weinig was, ik heb wel al mensen gehad dat me een 25-toets keyboardje wilden verkopen en die beweerden dan dat dat meer dan genoeg is als je enkel wat deuntjes in wil spelen via reason ofzo... "zolang je geen piano wil (leren) spelen heb je meer niet nodig" Maar dat is bij mij niet uitgesloten :) dusja.

Nu zie ik wel net !

Bij thomann.de kost die kb37 nu nog steeds 345 eur ... die umx490 maar 111. Ergens voelt het dan enorm dom aan om een keyboard te kopen van meer dan 200 euro minder, terwijl ik een gebruikte versie van die kb37 kan kopen voor 120.

zucht :D

Ja en bij de Behringer zit een interface gratis bij (uca222) dus die kan denk ik ook als externe geluidskaart dienen dan ?

Dat kan zeker. Ik denk (met nadruk op denk) dat de geluidsinterface die in de Line 6 zit kwalitatief wel beter zal zijn. Of je dat in de praktijk ook gaat merken ligt heel erg aan hoe je het allemaal gaat gebruiken, maar dat geld natuurlijk ook voor het verschil in toetsen ;).

Dat kan zeker. Ik denk (met nadruk op denk) dat de geluidsinterface die in de Line 6 zit kwalitatief wel beter zal zijn. Of je dat in de praktijk ook gaat merken ligt heel erg aan hoe je het allemaal gaat gebruiken, maar dat geld natuurlijk ook voor het verschil in toetsen ;).

klopt helemaal.

Ik zal er waarschijnlijk niets aan merken :).
Heb ondertussen beslist dat de Line 6 voor 120 euro, een te mooi koopje is om te laten liggen. Als hij mij niet aanstaat, kan ik hem denk ik met gemak verkopen voor heel wat meer. Hij staat online nog steeds +300eur dus lijkt me de beste koop.

Bedankt voor de hulp en (hoewel nutteloos van te vermelden..) dit mag dicht !

grts

Dat verkopen voor meer zou ik niet echt verwachten - die TonePort is al oud en zoek hier op het forum maar eens naar voor wat 'ie wordt aangeboden, en hoe vaak.

Ze sluiten hier geen topics. Gemodereerd word er wel degelijk. Ga maar eens mensen beledigen :D

Back