Patch kabels eurorack

Ik vroeg mij af, houden jullie een bepaald systeem of verband tussen kleur en functie aan tijdens het patchen, of gebruiken jullie de kleuren willekeurig?

Bij een groot systeem kan dat wel handig/overzichtelijk zijn.

trigger en gates
Control voltage
Audio

Ik bestel mijn kabels trouwens bij modularsquare.com gebruik een combi van tipt top stackables en eowave kabels. Verzendkosten zijn altijd wel wat zuur bij dit soort aankopen..

Stereo jacks is dus ook een mogelijkheid? Gaat niks fout aan met het erin steken? Lijkt mij niet in ieder geval, maar vraag het even voor de zekerheid :)

Het zou moeten kunnen maar ik raad het niet aan.
Officieel wordt het signaal op ring dan nergens voor gebruikt, maar ik heb wel eens vreemde dingen meegemaakt.
Eurorack staat nou niet bepaald bekend om standaardisatie of bijzonder goed elektrisch design.

Ik had laatst bij Bax 10 Rean pluggen besteld en bij thuiskomst bleken dat stereo pluggen te zijn. Ik heb de signaal draden bij elkaar gepakt en die aan de tip vastgemaakt. Werkt prima hoor. Geen probleem. Overigens bleek mn soldeerbout overleden en heb ik t eens met lijm geprobeerd. Dat gaat prima :D

Da's nou ook wat! Ik kom er net achter dat stereo pluggen dus niet te gebruiken zijn met multiples. Ha! Ik wilde de Rene aansturen met een stereokabel via een multiple en het ding ging tekeer als een dolle. Daarna eens getest bij een adsr en ook daar helemaal op hol. Terwijl, als ik de lfo direct aansluit er niets aan de hand is.
Nou weer wat geleerd...

Ik zou gewoon de ring met de sleeve verbinden. Sommige connectors zouden de ring nog wel eens voor een sleeve kunnen aan zien.

Met wat oefening/gepruts in combinatie met een bestelling bij reichelt.de heb ik uiteindelijk altijd de juiste kabel ter beschikking. Verschillende pluggen, snoeren en gekleurde krimpkousen zorgen dat je alles kan maken en coderen zoals je wilt. Bijvoorbeeld clock-out op module (3,5mm) van tip naar de ring (6,35mm) op rack effectback. Ook splits/multiples in 1 kabel op lengte etc...

Back