Meest stabiele masterclock voor eurorack?

als een klok triggers gaat missen is buffering nodig in mijn ervaring, 5V of 10V triggering is ook van belang daar ==> heb je dit zelf al getest?

1) clock sequencer is niet noodzakelijk stabieler dan van eurorack

2) zou er een verschil zitten tussen apparaten met midi syncen (sync uitsturen via midi cable), met usb syncen of met trigs?

Ik moest het even opzoeken, maar ik had in het verleden wel een probleem met passieve mult in combinatie met mijn 4ms RCD.
Het zal inderdaad alleen niet veel voor komen. Ik heb er met mijn huidige setup iig geen last meer van (RCD is ook al lang weg).
Zeker zeldzaam, die kende ik nog niet. Denk dat de kans wel zeer klein is dat je zo'n module tegen komt.

Eigenlijk geld dat imho ook voor stabiele clocks, meestal ga je pas op zoek naar een oplossing als je merkt dat iets niet lekker loopt, maar heb zelf nog nooit een midi-cv of clock module gehad die niet stabiel was. Zou eerder kijken naar welke features je wilt dan je daarop vastbijten.

Wat betreft syncen, is er nog (kwalitatief) verschil in de richting van conversie? Ik zie meer midi-to-cv modules dan cv-to-midi. Misschien zoek ik daar teveel achter, maar het valt me op.

Wat betreft syncen, is er nog (kwalitatief) verschil in de richting van conversie? Ik zie meer midi-to-cv modules dan cv-to-midi. Misschien zoek ik daar teveel achter, maar het valt me op.
Zou ook niet uit moeten maken, dat verschil komt vooral omdat de meeste mensen toch eerder dingen vanuit midi aansturen dan midi synths met cv aansturen.

Wat betreft syncen, is er nog (kwalitatief) verschil in de richting van conversie? achter, maar het valt me op.
ja, dit kan een topic ansig worden hoor.
Resolutie, forced resets, accumulatieve jitter gelukkig bijna bedtijd..

gelukkig bijna bedtijd..

haha dat was het inderdaad..

Mijn vragen begonnen wat te verzanden - maar toch, het bepaalt enigszins aan welke kant waarschijnlijk die masterclock komt te zitten, in die setup. Een beetje. Misschien.

Oh well. De (leukere) vraag blijft natuurlijk - stand-alone, welke clock is de beste, the one clock to rule them all...?

Ik heb zelf nog een oude Machinedrum staan, die ik nog eens wil integreren in de setup - en dan wordt dat 100% de clock. Altijd betrouwbaar en strak geweest. En volgens mij is Elektron op dat vlak nooit achteruit gegaan? Laatst een avondje wezen jammen bij @rubbah althans - ik met een euro-koffertje, hij met z'n Digitakt en -tone. En dat ging er goed op.

haha nou ik vind dit ook wel leuk hoor, ik besef me nu dat mijn eaganmatrix module het in zich zou moeten hebben "theoretisch" om echt een hele strakke master clock te kunnen zijn. Zowel over de twee audio outs als via midi. Maar dan moet ik een patch ontwerpen. Dan hebben we het echt over sample accurate.

Maargoed, het hele punt is.. Tijdens een jam en helemaal live wil je gewoon syncen 1 a 2 uur. Dat er human feel is in bepaalde gear sequences is juist goed. Het zit hem meer in de resets. P.s volgensmij heeft @Demure een Nerdseq te koop. Dat lijkt mij echt heel erg goed al.

Laatst gewijzigd:
dag smartbits, wat was het probleem met de RCD?
Ik denk dat door voltage verlies bij de passieve mult dat het signaal net niet sterk genoeg meer was om de drempelwaarde voor de input te overstijgen.

ondertussen zijn mijn vragen - indirect - beantwoord en kan ik weer verder.
dank iedereen vd input!

Ik verbaas mij er een beetje over dat voor zover ik heb kunnen lezen niemand gerefereerd heeft aan Pamela's Pro Workout. Het is een erg goede clockmodule met n hoop extra functies die behoorlijk complexe oplossingen mogelijk maakt met betrekking tot clocking, enveloppen, LFO's en random voltages. Met expanders kun je zelfs met MIDI support aan de gang. Zeker de moeite waard om te bekijken als die de revue nog niet gepasseerd was (misschien er overheen gelezen?).
Ik stuur master clock vanaf mijn BeatStep pro naar Pam's (start/run) om transport control op de BSP te houden, maar clocking van alles in het rack zelf (delays etc) doe ik met pam's. De module was mijn master clock voor ik een MIDI plank eraan had hangen en ik kan mij geen enkele situatie voor de geest halen waar ik twijfelde aan de stabiliteit.

Back