Firewire i/o voor live gebruik ?? kan geen keuze maken..

JohanMeerman

Nieuwkomer
Hallo,

ik ben nieuw in het digitale i/o verhaal maar wil waves multirack gaan gebruiken.
Nu ben ik op zoek naar een zo voordelig mogelijke oplossing om 16 i/o in een rack te stoppen om via firewire naar mijn MacbookPro te kunnen.

Een aantal zaken zijn blijkbaar belangrijk, lage latency, singaal/ruis verhouding en moet werken onder W7 en OSX 10.7.

De keuze die ik nu moet maken is tussen een gebruikte presonus set (24 i/o) of een nieuwe Focusrite Pro 40.
Kan iemand mij vertellen waar ik slim aan doe en waarom? De presonus is de goedkoopste oplossing met de meeste i/o.

Alvast bedankt voor jullie input.

Probeer uit te komen op 16 x i/o. Mic preamps is handig om er een paar te hebben voor het geval dat maar niet noodzakelijk denk ik.

Probeer uit te komen op 16 x i/o. Mic preamps is handig om er een paar te hebben voor het geval dat maar niet noodzakelijk denk ik.
Ook heb ik de voorkeur voor een 19 inch oplossing. Is makkelijker als ik als gast mixer op een festival of als freelancer moet mixen.

Je wil 19 inch....maar dan nog een mixer eraan (met 16 kabels)...misschien is allen en heath ZED R16 iets voor jou ? 18 in/out via één firewirekabel en geluidskaart en mixer in één. Goedkoopst bij bax, ben je er met een 1500 euro vanaf, je zet dat in een case en hop de baan ermee op...
Als het toch 19 inch moet zijn, kom ik in live setups wel eens Fireface 400 tegen , in mac kan je er dan van 2 interfaces 1 aggregate device maken.

Back