compressie pedals voor kicks

KeesVerkerk

Ouwe rot
Er zijn aardig wat verborgen juweeltjes onder pedalen als het gaat om effecten, heeft iemand ook weleens een compression pedal geprobeerd voor beats, en kicks? En zoja welke zijn aanraders en welke niet?

Er zijn aardig wat verborgen juweeltjes onder pedalen als het gaat om effecten, heeft iemand ook weleens een compression pedal geprobeerd voor beats, en kicks? En zoja welke zijn aanraders en welke niet?

Zelf nooit geprobeerd maar de Boss CS-3 (of het oudere model daarvan) is wel een classic.

Hier hoor ik ook wel goede verhalen over:
http://www.robertkeeley.com/product.php?id=8

Maargoed, als je al wat compressors heb vind ik de aanschaf van een pedaaltje wat overkill. Tenzij het voor live is oid.

Hoe gebruik je de cs3 dan? Op een channel insert?
Opzich zou het ook aardig zijn als je er 2 koopt, en op een bus zet.
Nog meer mensen ervaringen hiermee en tips?

Hoe gebruik je de cs3 dan? Op een channel insert?
Opzich zou het ook aardig zijn als je er 2 koopt, en op een bus zet.
Nog meer mensen ervaringen hiermee en tips?

Denk meer dat je een individuele mono out van je drumdoos pakt en dat door de cs3 haalt (voor de kick dan), maargoed, op een insert kan natuurlijk ook.

de CS/3 verneukt je geluid enorm
ik heb er een en ik heb´m geloof´k een keer geprobeerd en nu ligt ie stof te happen

CS3 suckes big time als je het mij vraagt, nog nooit zoiets ongelooflijk kudz gehad...

Edit: In dat geval zou ik eerder een alesis 3630 kopen op te pompfen

Voor drums e.d. gebruik ik regelmatig een EHX Black finger buizen compressor. Gaaf ding, kleurt behoorlijk. Er staat wel een demo'tje in de gitaar pedaaltjes thread. Je kunt 'm ook heel fijn oversturen. Vooral een lichte drive kan aan snares & hihats een mooi randje meegeven. Ik gebruik 'm met name voor de kleuring, niet zo zeer voor meer punch of zo. Daar is hij te smerig en traag voor.

Ik moet er wel meteen bijzeggen dat het niet een hele makkelijke compressor is. De parameters zijn ongebruikelijk. Je kunt bijvoorbeeld treshold, attack/decay niet vrij instellen, wat niet altijd even handig is bij drums. Als je echt op zoek bent naar een compressor die meer punch meegeeft aan je kick, zou ik even verder kijken. Gitaarpedaaltjes zijn daar denk ik minder geschikt voor.

@Smack thanx, leuke demo.
Hij kan best wel lekker snappen op de kick, al lijkt het wel alsof hij laag eruit knijpt.

CS3 suckes big time als je het mij vraagt, nog nooit zoiets ongelooflijk kudz gehad...

Edit: In dat geval zou ik eerder een alesis 3630 kopen op te pompfen

Ja het is niet iets voor als je trance of europopdance maakt ofzo maar als je vieze house techno hiphop alles in het lofi spectrum etc maakt ideaal

Het mooie van die pedaaltjes is vaak dat het een sustainer is, en met die sustain knop gaan die beats echt leven, hihats die korter worden etc. je knijpt het zweet er bijna uit zeker als het een beetje suffe drumcomputer is

Die Blackfinger lijkt me ook wel gaaf, nooit geprobeerd
Iemand die Soul Preacher of White Finger wel eens geprobeerd?

there is good lofi, and bad lofi, good lofi is moeilijker dan hifi, maar bad lofi is gaarder dan bad hifi.

Ja het is niet iets voor als je trance of europopdance maakt ofzo maar als je vieze house techno hiphop alles in het lofi spectrum etc maakt ideaal

Het mooie van die pedaaltjes is vaak dat het een sustainer is, en met die sustain knop gaan die beats echt leven, hihats die korter worden etc. je knijpt het zweet er bijna uit zeker als het een beetje suffe drumcomputer is

Die Blackfinger lijkt me ook wel gaaf, nooit geprobeerd
Iemand die Soul Preacher of White Finger wel eens geprobeerd?

Ik heb hier zowel de buizen Black Finger (dus niet de vintage) en een vintage Soul Preacher liggen. Ik kan wel even wat shit er doorheen duwen en hier posten. Zeg maar welke drumgeluiden je wil horen. Ik haal ze dan uit een HR16-B (heb ik nu voor waar ik nu mee bezig ben aangesloten, vandaar).

een excellente bak om er doorheen te halen

behringer clone van de cs3. Ik moest even lachen. Bijna misdadig om daar je beats doorheen te halen.

Zekers, 2 hele platen doorheen gehaald wat waren ze in de stress bij de mastering :D

Ik zat er een tijdje geleden aan te denken om 2 van die behringer CS clones in een 19" rack te stoppen voor een ultravette hi end stereo compressor

een excellente bak om er doorheen te halen

Zekers, 2 hele platen doorheen gehaald wat waren ze in de stress bij de mastering :D

Ik zat er een tijdje geleden aan te denken om 2 van die behringer CS clones in een 19" rack te stoppen voor een ultravette hi end stereo compressor

Wel met vintage Roland knoppen.. Moet wel een beetje leuk staan natuurlijk ;)

MXR dynacomp(het liefst met de CA3080 erin) die is snel dus goed om je drums een extra duw te geven en die met de CA3080 is ook veel transparanter, wat ik prefereer als ik ritmeboxen gebruik
alleen de blackfinger vind ik ook erg leuk vanwege dat smerige geluid die wil ik wel eens op me hammond autovaria 64 horen CHEEEEEEZZZZZ!

cs3 heb ik ook weleens gebruikt, 808 er doorheen. alles wordt geplet. goed voor die overdreven 'tien keer door de s900 getrokken' sound. klinkt heel anders dan een 3630

Back