Prijzenexplosie WTF

Daarintegen kan ik je ook een verhaal vertellen van een maat van mij die voor 200e een ms10 gescoord heeft bij een iets oudere vrouw op zolder. (week of 4 geleden)

offtopic :
Volgens mij heeft hij hem zelfs gratis meegekregen hoor, en die oudere vrouw was zijn buurvrouw die idd de 45 is gepasseerd . Deed er niks meer mee, en nu heeft hij hem voor onbepaalde tijd in bruikleen.

sorry voor de offtopic

Ik vind de prijzen ook belachelijk, als iemand zijn spullen voor weinig kwijt wil houd ik me aanbevolen.

offtopic :
Volgens mij heeft hij hem zelfs gratis meegekregen hoor, en die oudere vrouw was zijn buurvrouw die idd de 45 is gepasseerd . Deed er niks meer mee, en nu heeft hij hem voor onbepaalde tijd in bruikleen.

sorry voor de offtopic

Wat doet het er toe dat zij de 45 is gepasseerd? Verder vind ik je hele offtopic zeer onnodig maar je zal er zelf vast wel weer een goed verhaal voor hebben. :') Een pmetje was voldoende geweest om mij erop te wijzen dat je tegenwoordig een ms10 nog steeds gratis kan krijgen.

Maar ja zal niet de eerste keer zijn dat jij de betweter uithangt op dit forum. Ken ik jou toevallig?

Laatst gewijzigd:
Geld, geld en altijd maar weer dat verdomde geld!!!!........
Geld gaat nog het einde van onze beschaving worden....

Ben je het niet eens met de prijs, dan koop je het niet ....
Doet iedereen dat dan zakken de prijzen vanzelf wel weer ...

Sommige maken er een kunst van om van één euro minimaal 50euro te maken .....

Nee zeggen of het voorbij laten gaan is imo vaak de beste optie.....

Jij begint over zeveren, terwijl dat gezever een deel zijn oorzaak vind door prijsopdrijvingen waar jij mede schuldig aan bent.

Allergisch zijn voor iets wat je mede zelf veroorzaakt vind ik nogal hypocriet. :P

Ik denk zeg er maar niks over, als ik ergens allergisch voor ben is het dat soort gezever..waarbij "echte muzikanten vinden dat zij recht hebben op alles voor weinig"....check effe de originele prijzen van vroeger...goede gear is altijd duur geweest.

Goede gear was vroeger idd duur, en nieuw, en je had garantie. En een doos. :W

Jij begint er over!!!! wat wil je dan voor een reactie?

Wat doet het er toe dat zij de 45 is gepasseerd? Verder vind ik je hele offtopic zeer onnodig maar je zal er zelf vast wel weer een goed verhaal voor hebben. :') Een pmetje was voldoende geweest om mij erop te wijzen dat je tegenwoordig een ms10 nog steeds gratis kan krijgen.

Maar ja zal niet de eerste keer zijn dat jij de betweter uithangt op dit forum. Ken ik jou toevallig?

Get a room!

JIj begint over zeveren, terwijl dat gezever een deel zijn oorzaak vind door prijsopdrijvingen waar jij mede schuldig aan bent.

Allergisch zijn voor iets wat je mede zelf veroorzaakt vind ik nogal hypocriet. :P

Goede gear was vroeger idd duur, en nieuw, en je had garantie. En een doos. :W

Je hebt gelijk!!! Vreemd dat ik dat zelf niet had gezien..

ik moet ineens aan die reclame denken, geld is maar een ruilmiddeltje. hebzucht is misschien een grens van de beschaving, maar geld toch niet?!

ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik snap topicstarter denk ik wel een beetje.

af en toe lijkt het op een beetje collectieve waanzin, van kopers en verkopers, dat zelfs tamelijk oninteressante spullen, of spullen die echt wekelijks te koop staan, steeds maar meer moeten kosten.

maar deze thread zou een jaar geleden veel relevanter zijn geweest.
er komt veel los en prijzen staan echt onder druk hoor, nu. maakt verder toch niet uit....

zelf vond ik de torenhoge prijzen op ebay ook wel belachelijk, maar als je ziet wat voor happen ebay (en paypal) uit je opbrengst nemen tegenwoordig, dat is pas goede handel: een wereldwijde veelgebruikte veilingsite beginnen en e-mailbetalen faciliteren.

Geld, geld en altijd maar weer dat verdomde geld!!!!........

Ben je het niet eens met de prijs, dan koop je het niet ....
Doet iedereen dat dan zakken de prijzen vanzelf wel weer ...

Sommige maken er een kunst van om van één euro minimaal 50euro te maken .....

Nee zeggen of het voorbij laten gaan is imo vaak de beste optie.....

jij kan makkelijk praten met je met mooie gear volgemetselde hok ;)

sorry voor de rant. Maar volgens mij kun je tegenwoordig beter investeren in gear dan in aandelen. En dat sucks gewoon voor de muzikanten die gear echt willen gebruiken.

Dit sucks juist niet!! Mij lijkt verdere uitleg overbodig, mocht iemand niet snappen wat ik bedoel dan leg ik het alsnog graag uit. :D

En goede hardware (en goede vintage hardware helemaal) gaat ook steeds duurder worden omdat er de laatste jaren steeds minder hardware uitkomt en heel veel van die software dingetjes met bv. een controllertje erbij wat dan helemaal gehyped wordt maar waar je na een jaar niks meer van hoort.

Er komt de laatste tijd alleen maar meer vette nieuwe gear uit.......ik durf zelfs te beweren meer doen vroeger het geval was.

Vroegah kwam er ook een hoop vette gear uit maar voordat iemand daar erg in had was het bedrijf alweer failliet en werd de kleine hoeveelheid vettigheid pas jaren later opgemerkt. Sinds de komst van internetfora is iedereen vlot op de hoogte van nieuwe spullekes. Zo hard gaat het nou ook weer niet met hardware tegenwoordig.
Of heb je het over een paar jaar terug vs nu?

Is er iets aan de hand met de prijs van MicroWave's? Heb voor mijn I bijna tien jaar geleden €350,- betaald en dat is nog met het 'verkeerde' filter ook (namelijk de multimode filters van de Wave). Dat was toen een lachertje al, en ik heb niet het idee dat ze duurder zijn geworden de laatste tijd. Ze werden ten tijde van de introductie van de Evolvers even wat goedkoper misschien?

En verder: er komt nu echt zoveel zieke shit uit, helemaal op het gebied van analoog. En de prijzen! Zo'n Tetr4 had vroeger de markt van analoge polysynths nog harder verziekt dan de DX7!!! Een 2 VCO poly met alle toeters en bellen!

Back