Prijzenexplosie WTF

Tja dsi spul is mooi maar wat ik niet snap is zodra je het nieuw hebt gekocht is het al geen roggel meer waard. Valt die troep echt zo tegen dan of moet eerst 10 jaar wachten voordat het weer met het toverwoordje vintage verkocht kan worden? Microwave zag ik laatst voor 500 euro op mp, das best wel duur, ook al is het de goeie. Monopoly zelfde verhaal 1200 euris ketjing, het gaat ze nog lukken ook zodra de gek het ervoor geeft. De vraag is hoe lang houd dit stand?

Tja nieuwe gear kopen raad ik niet direct af maar er zijn zoveel van die bakkies waarvan je van te voren weet dat ze rap weer doorverkocht worden. Kijk hoeveel MBases, xoxboxen en LP's en Voyagers er te koop staan, ga je die dan nieuw kopen? Ik niet, ik wacht wel even. Mijn maakt het echt niet uit dat het niet NIB is, als het maar goed werkt, compleet is en er geluid uit komt.

Je zou anders eens kunnen kijken naar een categorie waar helemaal geen hond meer naar omkijkt: VA synthesizers. De Nord Lead 1 is inmiddels als weer populair aan het worden, maar verder zie ik af en toe Virussen en Nords de deur uit gaan voor prijzen waar ik vroeger alleen maar van durfde te dromen.

Denk dat de prijsdaling nog even aanhoudt en er dan weer steeds meer interesse komt. Het zijn namelijk nog steeds lekkere hands-on bakken, in tegenstelling tot VSTi's. En ze klinken langzamerhand al weer retro.

Goed rondkijken, dan vind je nog wel eens koopjes. En anders...een mooi instrument mag toch wel wat kosten ook. Je hebt er immers geen 10 nodig om muziek te maken...toch? De tweedehandsmarkt is er eentje van vraag en aanbod dus alle prijsdiscussies zijn eigenlijk zinloos.

Monopoly zelfde verhaal 1200 euris ketjing, het gaat ze nog lukken ook zodra de gek het ervoor geeft. De vraag is hoe lang houd dit stand?

1200 euro vragen voor een schaars instrument.. da's een beetje misbruik maken van de "monopoly" positie die je op dat moment als bezitter hebt...

Er is zo'n leuke oneliner.. "Succes is een illusie die door je publiek in stand wordt gehouden". Die zou je zo in het verlengde van de vintagehype kunnen leggen. Prijsstijging is een illusie die door verkopers in stand wordt gehouden.. of waren het nou de verkopers.. :D

Laatst gewijzigd:
Ik zeg: niet klagen maar zoeken. Ik zie vandaag op de courante sites weeral wat mooie koopjes als je voor een lager budget mooie instrumenten wil. En zo vind je regelmatig dingen.

-goede apparaten met een cosmetische schade
-goede apparaten met een defect maar toch nog heel bruikbaar
-minder populaire apparaten waarmee je ook heel goed muziek kan maken

Als het je puur om muziek maken gaat, zijn er wegen om de "hoge" prijzen heen. Als het je specifiek om de gewilde apparaten in mooie staat gaat, zal je ofwel veel geduld en geluk moeten hebben om ze goedkoop te vinden, ofwel gewoon de bluts met de buil moeten nemen en de gangbare prijs betalen. En de gangbare verkoopprijs heeft altijd gelijk, want vraag en aanbod.

het is natuurlijk wel een feit dat er veel handelaren zijn in synths die er een paar keer op spelen maar gewoon kopen en verkopen om winst te maken...

dus wat dat betreft klopt het wel dat er veel gear niet bij muzikanten staan maar bij handelaren...

en alles waar Roland op staat en knoppen heeft is bijna automatisch gewild/duur...
er word grif 800 neergelegd voor een Juno 60 terwijl een Korg Z1 voor minder dan 500 weggaat...
de analoog/digitale synth discussie daargelaten is dat natuurlijk om over na te denken....
geef mij dan maar een Z1 die tig keer veelzijdiger is...

maargoed ikzelf zou nooit 1400 uitgeven voor een 303/808/909 of MS20..
en toen softsynths populair werden dacht iedereen dat hardware goedkoper zou worden maar dat gebeurd dus helemaal niet....de vraag is wanneer wel????

het is natuurlijk wel een feit dat er veel handelaren zijn in synths die er een paar keer op spelen maar gewoon kopen en verkopen om winst te maken...

Niet dat ik het per se voor handelaren wil opnemen. Maar handelaren kopen m.n. gewoon iets goedkoper in. Ook proberen ze het zo snel mogelijk te verkopen en voor echt veel meer dan de huidige marktprijs kunnen ze daar dan niet voor krijgen.

Tenzij er echt handelaren zijn die iets voor de langetermein kopen maar ik geloof niet dat dat bestaat.

Het enige effect wat handelaren dus wel hebben is dat er niet meer iets als 'koopjes' bestaat (wat wel onderdeel is van mijn frustratie). Zie je iets wat je denkt dat een koopje is, op het laatste moment wordt het dan toch voor een redelijke prijs verkocht.

sorry maar echte koopjes zie ik toch echt nergens meer...;{

Oorspronkelijk geplaatst door dj_bomber Bekijk bericht
ook al is het de goeie. Monopoly zelfde verhaal 1200 euris ketjing, het gaat ze nog lukken ook zodra de gek het ervoor geeft. De vraag is hoe lang houd dit stand?
Het gaat inderdaad nergens meer over 1200 euro voor zo'n ding

http://www.ebay.nl/itm/200675035966?...#ht_3020wt_932

Veels te goedkoop.

Ghe ghe ghe dream on die kerel op ebay probeert het ook ffe, dat slaat echt alles. Ik denk dat je dit soort dingen het beste gewoon maar kunt negeren. En tja die mooie koopjes, dat zijn vaak toch gelukstreffers waar je heel lang naar moet zoeken en zijn heeel snel weer van het net af.. :?:stupid

ik moet ineens aan die reclame denken, geld is maar een ruilmiddeltje. hebzucht is misschien een grens van de beschaving, maar geld toch niet?!
sorry voor mn zweverig gezwets maar geld voedt toch de totale hebzucht....
als er tekort aan geld cq economisce groei onstaat ...
zal oorlog volstaan om de economie een nieuwe impuls te geven..
imo is hebzucht naar geld toch de drijfveer :engel:

jij kan makkelijk praten met je met mooie gear volgemetselde hok ;)
héhé.... maar daar heb ik ook het één en ander voor opzij gezet of laten staan en ik heb me voorgenomen om niets meer te verkopen. Ik heb liever dat het staat te verstoffen dan dat ik gekke financiele fratsen moet uithalen om het voor elkaar te krijgen als ik het wil gebruiken.

Achteraf gezien heb ik ook mazzel gehad door bepaalde dingen op het juiste moment te kopen of een gokje eraan te wagen.

Vintage gear is leuk en imo in veel gevallen ook erg overgewaardeerd.....
tis oud, in de loop van de jaren onderhoudsgevoeliger geworden en imo veel meer beperkt dan modulair...

Ja het is mogelijk, zelfs met mijn beperkt budgetje om eens in de 3 tot 4 maanden een nieuwe modulaire module te kopen. Maar ik vind het sinds kort veel leuker om er zelf mee aan de slag te gaan. Dit is vaak nog kostenbesparend ook. Daardoor heb ik me meer op DIY toegelegd. Ik heb echt geen ambitie om elektronicagoeroe te worden of om zelf modules te ontwerpen, dat laat ik wel aan echte slimme mensen over. Met degelijke builddocs, wat (online) ondersteuning en/of in mijn geval begeleiding van Falafelbiels heb ik al een paar projectjes met succes afgerond!!! :okdan:

Back ontopic:
Als je het niet eens bent met de vraagprijs dan kijk je toch verder en ga je op zoek naar een alternatief.....
Als steeds meer potentiele kopers dit doen, zal de marktwerking er automatisch op reageren :)

Ok maar ik zie nog geen interessante gear gevonden in deze discussie...of zit ik n het verkeerde forum deel..

Ok maar ik zie nog geen interessante gear gevonden in deze discussie...of zit ik n het verkeerde forum deel..
hé wat jammer nou dat ik nu ff geen aangeboden Moog55 systeem weet te vinden.....
en dit terwijl je met Synthesizers.com nagenoeg dezelfde modules met vrijwel identieke functies voor een fractie van de prijs voor de vintage Moog55 kan kopen :P

Back