kabel kwaliteiten; DAP

SpaceAgent202

Sinds 2001
Goedendag mensjes ...

Ik kom een geweldig nette en goedkope studiosnake tegen van DAP.
Het valt mij op dat deze kabeltjes nogal dun zijn.

In hoeverre heeft dit een nadelige invloed op de geluidskwaliteit qua dynamiekverlies en ruis en dergelijke?

Volgens mij moet dat niet zo heel veel uitmaken. Gebruik sinds kort ook dunne kabels en die doen het beter dan m`n vorige.

Dikke kabels worden vaak gebruikt voor gitaren, mic`s en als je met je apperatuur gaat optreden omdat ze sterker zijn en dat kan wel handig zijn voor op podiĆ  en zo.

ik gebruik momenteel die studiosnakes (jack 8voudig) en ik ben er erg tevreden over. De kabels zijn idd aan de dunne kant, maar dat heeft volgens mij geen invloed op de kwaliteit (in dit geval). Het enige wat ik irritant vond, was dat je zeer waarschijnlijk de dikke kabel een stuk moet strippen, omdat je het anders niet haalt tussen de apparaten. Dit moet je uiteraard zeer voorzichtig doen :)

Origineel geplaatst door Bauhaus
...Het enige wat ik irritant vond, was dat je zeer waarschijnlijk de dikke kabel een stuk moet strippen, omdat je het anders niet haalt tussen de apparaten. Dit moet je uiteraard zeer voorzichtig doen :)

vond ik ook nogal stom. heb je een 19" rack met fx, zitten bij een unit de i/o links, bij de andere rechts. haalt de kabel niet. maar het plastic krimphoesje opensnijden was al genoeg.

Origineel geplaatst door oozi
vond ik ook nogal stom. heb je een 19" rack met fx, zitten bij een unit de i/o links, bij de andere rechts. haalt de kabel niet. maar het plastic krimphoesje opensnijden was al genoeg.

volgens mij zijn die snakes dan ontworpen om patchbay op een mixer aan te sluiten ? :confused:
anyway het is wel lekker overzichtelijk in je studio :)

Ik gebruik Proel en Yello kabels en laatst 2 lange Ibanez gekocht.
Ze zijn allemaal vrij dik en er staat noiseless op.

Origineel geplaatst door sander
Ik gebruik Proel en Yello kabels en laatst 2 lange Ibanez gekocht.
Ze zijn allemaal vrij dik en er staat noiseless op.

waar kun je deze kopen:) ?

(op DAP kabels staat geen noiseless)

vraagje 2. zijn er ook kant en klare goede kwaliteit insert kabels? (of 1 stereo jack naar 2 mono jack?)(of zelfs 8 stereo jack naar 16 mono jack)?

Naast station Leiden en in Alphen en ook in de meeste zaken denk ik zo.
(bijv in Den haag bij Rockpalace of die andere zaak. Feedback Rotterdam.)

Origineel geplaatst door Roel
...

vraagje 2. zijn er ook kant en klare goede kwaliteit insert kabels? (of 1 stereo jack naar 2 mono jack?)(of zelfs 8 stereo jack naar 16 mono jack)?

8>16 denk ik niet, 1 stereo> 2 mono jack iig wel. die heet ook gewoon 'insert-kabel' hier in ehv..

De dikte maakt idd niet zo heel veel uit, als ze ongebalanceerd zijn dan vormt 0,5mm extra plastic geen extra afscherming. Als ze gebalanceerd zijn dan maakt het dus ook niet uit, hooguit voor de stevigheid. Maar ik heb een tijdje terug ook een 8-jack snake (gebalanceerd) voor 25 euro bij Feedback gehaald, niks mis mee. Hij gaat van m'n breakoutbox van geluidskaart naar m'n mengpaneel; hij hangt gewoon, dus hij hoeft niet persee superstevig te zijn (is vooral handig voor op het podium).

hmm het nadeel datik heb ... is dat mijn geluidskaart wel gebalanceerd is,. maar mijn patchbay niet... dus ik maak ook met de gebalanceerde kabels ongebalanceerde aansluiteingen... maakt dat heel veel uit?

hmm ik moest toch een nieuwe patchbay erbij dus hebben we maar een gebalanceerde van neutrik besteld.:)

maar dap kabels...
als ik het goed begrijp is de kwaliteit van de audio door deze kabels (ook al heb ik ze ongebalanceerd aangesloten?) goed, alleen zijn ze niet zo sterk en moet je er dus niet mee gaan springtouwen. toch?

Origineel geplaatst door Roel
Stp-800_series.gif

Met zoiets heb je ook geen last van ruis trouwens...

Back