Analoque Solutions Vostok

DigiLoog

Ouwe rot
Ik wil voor het eerst (heb ooit wel een Korg MS-20 gehad, maar die is niet echt modulair te noemen) een Modulair systeem gaan kopen.
Nu is mijn vraag of de Vostok van Analoque Solutions wat is, heb begrepen dat in de eerste versie nogal wat gebreken zoals problemen met de enveloppen en de oscillator pitch zitten?
Is dit bij de nieuwe versies al verholpen?

Google is your friend. :P wiki: Een modulair systeem is een constructiesysteem waarbij veel onderdelen uitwisselbaar zijn met diverse modellen.Ook wel bouwdoossysteem genoemd

Van de site van Analogue Solutions:

Note; all reviews done (before 2009) are very out of date. Each batch of Vostoks are tweaked slightly, and improvements made where we think necessary or where customers give feedback. Since the reviews (which were done many years ago!) VCOs have been extensively redesigned and are very stable.
The original case was plastic, but since about 2005 is now Steel. Other improvements in the latches, handles, hindges.
The internal PSU has had many updates over the years.
Since late 2009 the EGs have been completely redesigned. Though offer the same specification, performance is much better.
There are many very small changes, in many cases a small change in a resistor value, or a minor mechanical tweak to improve reliability or to make construction easier.
Although the general feature list / specification generally remains the same, Vostok is slowly evolving and improving.

Volgens hen zijn die problemen dus verholpen.

Duidelijk.
Vind de zwarte met de rode knoppen en het gewone handvat (dus niet met de veer) die ook op SOS wordt getoond de mooiste, is deze van de eerste batch?

MFB Kraftzwerg

MFB Kraftzwerg

Wil (na mijn Korg MS-20) nu eens echt modulair gaan en vraag me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met de MFB Kraftzwerg/Analoque Solutions Vostok/Cwejman en wat de voor/nadelen van deze synths zijn.
Uiteraard heb je nog andere modulars, maar mijn voorkeur (prijstechnisch) gaat toch naar één van deze drie uit? .

Als je graag een Semi-modulair wilt ala MS20 dan zou ik uit het lijstje hierboven kiezen voor de......

CWEJMAN

Voordeel: diepste sound.
Nadeel: ???

En gebruik nou eens de goede termen man, net voor je zitten googlen als een kleuter en dan nog niet begrijpen. :stupid
Dus als je ECHT Modulair wilt gaan dan gaan de bovengenoemde synths het niet worden .....

Als een kleuter en dan nog niet begrijpen.
Ik weet het sorry, maar van (semi) modulair heb ik nog geen kaas gegeten :halleluja
Moet toch ergens beginnen, heb al wel veel gehad maar nog nooit (semi) modulaire systemen.
En zelfs een MS-20 is nog niet eens semi modulair.

Van Semi-modulair heb je wel kaas gegeten want je meld net dat je een MS20 hebt gehad.....

Echt kerel... het spijt mij maar ik irriteer mij nu zo dat ik mezelf afsluit voor deze draad.

succes met je modulair.

beginnen met een Cwejman S1.
Kun je later altijd uitbreiden met Eurorack modules.

Vostok lijkt leuk, maar zet 'm maar eens naast een Cwejman.
Cwejman bouwkwaliteit, veelzijdigheid, flexibiliteit zijn allemaal een klasse beter.
Behoudt ook beter zijn waarde als je er ooit weer vanaf wil.

Als je het Vostok geluid wil koop je gewoon de A.Sol. SY-02 module naast je Cwejman.

evt. alternatief voor Cwejman S1: 2* de Cwejman VM-1 module in eurorack + nog wat aanvullende modules.

Back