[laptop] Centrino

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Cornerman

Ouwe rot
Hello Forummembers,

In een nog redelijk recent verleden heb ik een aantal onderwerpen gestart rondom mijn (bijna eeuwig durende) zoektocht naar de juiste laptop voor het maken van muziek. Nu heb ik even geen tijd meer gehad om erg actief muziek te maken, nu dat echter weer wel zo is en ik weer ga nadenken over een nieuwe computer kom ik de nieuwe
centrino processor tegen.

Mijn vraag. Heeft iemand enig idee wat het verschil is met een P4 of P3 processor en kan ik gewoon cubase sl, reason,
en NI Kontakt erop gaan draaien ?

Alvast bedankt voor jullie info.

Ik weet niet wat je reeds weet van die processor, maar hier komtie:
hij is min of meer gelijkwaardig qua snelheid met een overeenkomstige pIII denk ik.
De centrino is een pak trager dan de laatste nieuwe full-blown laptop met een P4 proc of amd stuph.
Waarom dan die nieuwe proc? wel, de architectuur is geoptimaliseerd en efficienter geworden waardoor
minder stroom nodig is en de batterijen langer dan zes uur mee gaan als alles volle bak gebruikt wordt.
Daarnaast produceert het ding minder hitte wat goed is voor alles. meer specifiek is het een laptop die vrij
lang zou moeten draaien dus. Qua snelheid loopt het niet echt over voor een nieuwe laptop. Het is dan ook
gericht op zakenmensen die toch nie zo veel meer willen draaien dan excel, word en die zooi.
Dat is wat ik er van weet.

ik heb ooit eens gelezen dat de sony vayo de beste multimedia laptop zou zijn, en dus ook om muziek op te maken.
of dit werkelijk zo is... geen idee. Een vayo is in ieder geval duur voor wat er in zit mijns inziens

succes met de zoektocht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back