SupernovaII & Cubase Elements 6 vraagje..

Ok makes sense!

Als je daar ervaring mee hebt..

Had ik in eerste instantie ook zo bedacht - midi kabels liggen er nog..

Dan moet ik die USB Synthen wss weer softwarematig verwijderen?!

Heel hartelijk dank iig!!

Dat downloaden van OS met syssex moet ik gaan proberen..

Nee hoor je hoeft ze opzich niet te verwijderen, maar in cubase bij je midilane de corresponderende midi out en in nemen van motu. En daarbij in de synchronisatie midi clock via de motu laten versturen. Zou ik zo doen althans.

He Jik!

Toch nog iets..

Een van de USB VA's is de Blofeld..

En die heeft geen midi-out maar wel over de USB..

Hoor je er nog graag even over voordat ik de boel aansluit..!

Mss dan toch eerst combi Motu/USB proberen?!!! En dan de USB Synthen ook aanvinken in Midiclock?!

Laatst gewijzigd:
Als ik nu een melodietje maak met blokjes en die versleep hoor ik geen klank - wel met afspelen van de track..

Iemand een idee hoe je dat activeert?!

Bedankt alvast, Sander.

Eh dat volg ik even niet. Hoe bedoel je dat? Misschien is het ook handig eens een tutorial van cubase via youtube te bekijken voor de basics.

Over de blofeld. Ja dan word het wat lastig als je knoppen wil opnemen. Dan inderdaad de combi usb en motu. Zal opzich ook niet heel veel uitmaken maar is voor de ordening wel beter en makkelijker werken. Inderdaad usb van je blofeld aanvinken in je synchronisatie. En voor je midikanaal dan ook de desbetreffende midi van de blofeld kiezen

Hai Wim!

Combi MOTU/USB werkt..en synth&modules volgen tempo Cubase! Ben er erg blij mee..!!

Wat ik bedoel is dat als je een melodietje maakt met de blokjes in Cubase (ze aanklikt en/of versleept met je muis) dan hoor ik geen geluid waar dit eerder wel zo was..is dat een gevolg van die Snap uit zetten??!!

Ja - dus dubbel klik op een midikanaal dan zie je de melodie van dat kanaal/instrument in rode blokjes/lijntjes..

Als je die handmatig verandert hoor je geen geluid waardoor je geen idee hebt van de melodie tov voorheen wanneer je "hoorde" wat je versleepte..

Ehm ja ik ken dit probleem wel maar dan moet ik zelf ook even het een en ander opstarten. Is dit alleen bij een van de instrumenten of is dit bij alle?

Heb je toevallig "aucoustic feedback" uitgedrukt? Is waarschijnlijk een knopje links bovenin. Tweede van links als het goed is...

Nog een onbenullig vraagje:

Hoe verander je de textomschrijving op een melodieblokje?! / hoe kom je in de gelegenheid een andere naam in te geven/te typen ?!
-->Dit als je bv. het melodieblokje "gejat" hebt van een ander instrument maar het wel wil hernoemen..

Met dank alvast..!

Mss begrijp ik je niet goed..

Ik wil dus niet de lane-omschrijving veranderen alleen het txtje op het blokje.. :)

Hoor wel van je, groeten, Sander.

Ik weet niet of je een stukje een losse naam kan geven. Ik dacht van niet maar misschien dat iemand anders dat weet.
Wat ik dus doe is kleine stukjes die apart moeten staan met aparte naam in een aparte lane/track zetten.

Back