Cubase 6 ik ben uit het veld geslagen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ok, leg dan maar eens uit waarom jij vind dat de door jou aangedragen argumenten overeindblijven als het gaat om massaal misbruik van illegaal gekopieerde software en muziek en films.

De argumenten die jij hebt voor jouw incidentele situaties gaan niet voor iedereen op, dus leg maar uit waarom het dan toch klopt. ;)
Even voor de duidelijkheid: kan je eens vaag schetsen wat mijn argumenten juist zijn?

Ik dacht dat ik een soort casestudies aan 't geven was, en niet voor een of andere vage massa aan 't spreken ...

smiley_popcorn.gif
!!!!!!

Wat ik WEL heb gedaan is op verschillende fora mijn positieve ervaringen met Imposcar2 gedeeld. Je weet het natuurlijk nooit zeker maar misschien zijn er wel 1 of 2 legale exemplaren hierdoor verkocht.
Misschien zijn er wel 2 of 3 illegaal begonnen ? Om vervolgens in de toekomst op een future music dvdtje te belanden als ze hits hebben gehad.

En jij blijft maar beweren dat het per definitie allemaal slecht is en downloaders naar concentratiekampen moeten.

ojee, blijf uit die drama driehoek ! :bekdicht:

Of ben jij de brave borst zelve Raphie?

In dit geval wel, ik download wel eens een filmpje of laatste ASBO Beatport top 100, dat mag in NL en is nog legaal. Daar betalen we ook kopieerheffing voor

Je hoeft niet hard te zoeken om warez te vinden: Torrents, Rapidshare, newsgroepen. Met Sjonnie en Ania apps als Spotnet en een payserver

:D sjeess are u fucking serious ?!? laten we maar hacked Waves en Steinberg gaan gebruiken, omdat anderen congo leegplukken? :halleluja

dit onderwerp vindt natuurlijk allemaal plaats in een bepaalde context.

Wij mogen dus wel goedkope software en hardware kopen van Chinezen die onderbetaald zijn, en basisgrondstoffen voor chips uit Congo halen? Waar mensen gewoon voor doodgaan. De hele wereld is corrupt. Maar ja, de balans is zich aan het herstellen. Dus het zal wel.

Dat is maar aan weinig mensen gegeven om dat volmondig te erkennen.

Paul

In dit geval wel, ik download wel eens een filmpje of laatste ASBO Beatport top 100, dat mag in NL en is nog legaal. Daar betalen we ook kopieerheffing voor

Je hoeft niet hard te zoeken om warez te vinden: Torrents, Rapidshare, newsgroepen. Met Sjonnie en Ania apps als Spotnet en een payserver

:okdan:

Ok, duidelijk, je hebt geen probleem met het ''stelen'' van een film, maar wel met het ''stelen'' van software.

Die film steel je ook niet, kopieerheffing is bij wet geregeld. Dat is voor illegale software NIET het geval ;)

fuck zeg een plug van 35$ / 21euro dat ben je al kwijt bij de McDonalds man...... da's pas echt zielig als je daar cracks voor gebruikt.

Het zoveelste voorbeeld van kinderlijk taalgebruik.
Ga vooral door met vingerwijzen en oordelen om vervolgens in een andere thread op te scheppen over hoe goed je je eigen zaakjes geregeld hebt.
Dit heb je blijkbaar nodig om jezelf staande te houden.
Ik vind het eenzijdige respectloze verbale diarree.
Jammer dat jouw kennis en kunde hierdoor zo wordt ondergesneeuwd.

Die film steel je ook niet, kopieerheffing is bij wet geregeld. Dat is voor illegale software NIET het geval ;)

Dan val je hier echt door de mand. Je hebt dus eigenlijk GEEN principieel bezwaar tegen het gebruik van gedownloade spullen zolang het maar aan de wet voldoet? Dus als morgen bij wijze van spreken software (ook) legaal wordt gemaakt dan vind je het wel ok?

Daarmee vervallen al je argumenten over die arme developers die inkomsten enzo mislopen in de prullenmand, want bij muziek en films is er WEL sprake van inkomstenderving (als ik namelijk een film dowload en niet huur/bios dan ga ik hem later niet nog voor de vorm legaal bekijken en met software kan dit wel het geval zijn).

We leven in een vrij land MLB, Ik heb sowieso niet de behoefte om me "staande te houden"
en nu is het delen in aanwinsten topic ook al opscheppen? snap uberhaupt niet waarom dit erbij moet worden gehaald?

daarbij is het hebben van een mening over piracy "respectloze verbale diarree" ?!?
blijkbaar steekt de wroeging toch bij een aantal, goede zaak denk ik dan maar :mega: doel bereikt!

We leven in een vrij land MLB, Ik heb sowieso niet de behoefte om me "staande te houden"
en nu is het delen in aanwinsten topic ook al opscheppen? snap uberhaupt niet waarom dit erbij moet worden gehaald?

daarbij is het hebben van een mening over piracy "respectloze verbale diarree" ?!?
blijkbaar steekt de wroeging toch bij een aantal, goede zaak denk ik dan maar :mega:

Dat weet je weer kunstig af te wenden.
Het gaat mij niet om de mening over piracy, het gaat mij om het feit dat je mensen te pas en te onpas lozers, en zielig noemt. Vervolgens ga je zelf moeilijk doen als je door mij iemand wordt genoemd die "zich staande moet houden".
Dit is wat ik verbale diarree noem.

Ik schrijf óók dat jouw kennis en kunde hierdoor wordt ondergesneeuwd.
Jouw mening over piracy valt wat mij betreft in deze categorie.

Maar dat wist je vast wel.
Waarschijnlijk kwam het je beter uit om deze zaken om te draaien.

Dus een tientje per DVD-ROM erbovenop en dan ook alle gekopieerde software daarmee'"legaal" verklaren is OK? Tientje is natuurlijk de verhouding prijs muziekCD:software. Of anders tenminste € 5. Per schijfje!

Trouwens wordt gekopieerde muziek niet legaal omdat je kopieerheffing betaalt.
Btw betaal je die heffing nu alleen maar op lege schijfjes, en niet op USB sticks, harddrives etc.

Daarom ben ik voor een verbod op downloaden (muziek/films/software/boeken etc.) en weg met de kopieerheffing.

gewoon gezeur, de hele wereld download.
dacht je nu echt dat al die miljarden chinesen, russen, latijnsamerikanen, aziaten etc opeens gaan ophouden met downloaden en kopiëren. hou toch op aub. al dat " roomser dan de paus" hypocriete geziemel.
laten we ons eens druk maken over iets wat er nu werkelijk toe doet, en niet al die popiejopie taal over downloaders. tis zo goedkoop, lijkt een beetje over het socialtalken over dikke mensen, rokende mensen etc. altijd prijs , veranderd niets aan de werkelijkheid. gewoon lekker nederlands gezeur , als je mij vraagt.
er zijn op dit hele forum misschien een handvol mensen maximaal, die nooit iets gekopieerds gebruikt bewust gehoord of gezien hebben. het is volkssport nr1. en dat ga je niet tegenhouden, leer er maar mee leven en vindt een andere weg om te verdienen aan je hobby/ werk (die weg is er best wel ) . dit is een gelopen race...
( verder prima als je besluit het zelf anders te willen doen hoor...)

en bovendien als ik die foto van die pirates van 2 blz terug bekijk , vraag ik me af: waarom zou iemand zoiets moois willen uitbannen , nou ?

( maar even een ontspannen muziekje erbij dan , voor hen die die willen : oortjes dichthouden :D )

Ik weet eerlijk gezegd niet wat de oplossing is. Maar ik bekijk het ook meer van behandel anderen zoals jezelf behandeld wilt worden.

MLB, ik ben je ff volledig kwijt, vind je het erg? :D

SP, omdat "iedereen" het doet is voor mij ook geen reden, verbeter de wereld, begin bij jezelf? geen goedkope youtube hippie linkjes, maar daad bij het woord en zo?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back