Cubase 6 ik ben uit het veld geslagen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
En heb je nog wat inhoudelijks te zeggen of kom je alleen maar toegeven dat je het liefst met je fikken aan iemand anders zn spullen zit? :smeris: :doei:

OK je kunt er niet mee omgaan. Mijn excuses dan. Maar je gaat wel mijn ignore-lijst op.

Het is ook wel moeilijk om mensen aan hun verstand te brengen, dat ze met het illegaal downloaden de basisprijs opdrijven van de producten.. dus ja, de goeden lijden onder de kwaden, zo is 't en zo zal 't altijd zijn vrees ik.

Als ze het echt willen beveiligen lukt dat echt wel hoor anno 2011 ;) Je moet het zien als een jong geleerd, oud gedaan. Steinberg heeft niets liever dan dat al die jonge gastjes lekker cubase illegaal downloaden en er 1 mee worden zodat ze op latere leeftijd, waneer ze centjes verdienen enzo en evt hitjes maken, stiekem vast zitten aan cubase aangezien ze dat altijd konden downloaden toen ze jong waren en nu zo goed kennen als de achterkant van hun hand. Dit is gewoon marketing en doe er maar lekker aan mee :P Maar vooral hier lekker moeilijk blijven doen tegen mensen die "illegale" software hebben. Is goed voor de sfeer :D

Punt 1 is gewoon niet waar. Hoe geavanceerd de beveiliging, die kan altijd gekraakt worden. Bedrijven hebben nooit de slimste mensen in dienst. En bovendien is de programmeurs van 'een bedrijf' tegen de hackers van rest van de wereld.

Het 2e, ik heb het verhaal dat bedrijven het stiekem niet zo erg vinden dat hun software illigaal verspreid wordt uiteraard vaker gehoord. Dit is gewoon niet verifieerbaar (tenzij jij een goede bron hiervoor hebt?)
Het klinkt wel logisch, want er zijn nog veel mensen die het gewoon niet kunnen betalen. En daarnaast verdienen AL die bedrijven nu ook aan controllers etc.

Feit is wel dat er tov 10 jaar geleden wat meer DAW's op de markt zijn die elkaar niet veel ontlopen. Dus of het verhaal 'jong geleerd, oud gedaan' nog opgaat nowadays valt nog te bezien.

Punt3. Ik snap verhaal van TS niet helemaal (of van die verkoper iig), Cubase 6 is niet gekraakt en denk ook niet dat dat nog zal gebeuren.

Punt3. Ik snap verhaal van TS niet helemaal (of van die verkoper iig), Cubase 6 is niet gekraakt en denk ook niet dat dat nog zal gebeuren.

Klopt, en als Audacity goed genoeg is kun je met Ableton Live Intro ook prima uit de voeten en die kost momenteel bijvoorbeeld als download € 74,-.

Het probleem zit 'm zo vaak in mensen die denken dat ze de dikste versie van een pakket nodig hebben en er vervolgens maar 10% van gebruiken. De rest van de extra functionaliteit zit op dat moment vaak alleen maar in de weg.

De volledige versie kost je als download € 262,- en 2e hands kan daar nog wel 100 euro vanaf. Alternatieven genoeg en zoals Ronegen al aangaf, als je budget 5000 euro is loop je ook niet bij de BMW dealer binnen maar kijk je naar een betaalbare occasion.

Het is ook wel moeilijk om mensen aan hun verstand te brengen, dat ze met het illegaal downloaden de basisprijs opdrijven van de producten.. dus ja, de goeden lijden onder de kwaden, zo is 't en zo zal 't altijd zijn vrees ik.

iG2dE.jpg

Als je anno 2011, nog steeds denkt dat een product perfect te beveiligen is dan heb je echt onder een steen geleefd de laatste tig jaar. En als je uberhaupt een serieuze poging daartoe wilt ondernemen dan rijzen de kosten voor een dergelijke beveiliging de pan uit. De Cubase 5 authenticatie met de dongle koste 4000 manuren om te emuleren en daarmee te kraken. Wat denk je dat het bouwen ervan wel niet gekost heeft?

Nee dat is het niet, het is allebei met je poten aan iemand zijn spullen zitten zonder dat je daar toestemming voor hebt.

jammer dat degene die een opmerking van mij uit een ander topic er bij moest trekken nu stil in zn hoekie het topic volgt. :Z

Ik zie dat toch heel anders...

Die fiets van je zit in elkaar door een baldadige oelewapper, om die weer bruikbaar te maken, daar zitten kosten aan verbonden.. Vervelend dat je niet kan fietsen.
Lesson learned. Had je maar niet je fiets buiten moeten laten staan.

Toen ik cubase in een grijs verleden illegaal op mijn computer had staan, had ik toch geen 500 euries voor dat pakket neergelegd, simpelweg omdat ik het toen niet kon betalen.

Steinberg merkt er niets van dat ik een crack heb draaien, missen geen inkomsten omdat ik het sowieso toch niet gekocht zou hebben.

Nu ben ik oud en verstandig en weet ik niet beter dan met cubase te werken, dus koop ik de software omdat ik het nu wel ervoor wil betalen. Win voor steinberg en win voor mij.

enne, jij hebt zeker nog nooit iets illegaal gedownload..

Hagel vers hier en op het exersitie terrein. Om het samenstellen van mijn muziek wat te vergemakkelijken lijkt mij Cubase een must

Volstrekte onzin. Wie heeft je dat wijsgemaakt?

was toch in de winkel en vroeg of ze Cubase verkochten als antwoordt kreeg ik dit te horen:"Iedereen praat er over, iedereen heeft het maar niemand koopt het, ik raak dat aan de straatstenen niet kwijt, dat verkoop ik niet meer"
Nee, dat heeft natuurlijk niks te maken met onze oosterburen waar het voor 50 euro minder wordt aangeboden. Of wel?

Met andere woorden ilegaal downloaden met crack. Cubase 6 kost 609euro dat is niet niks
Ja, en als jij nu met Audacity genoeg hebt heb je dus helemaal niks aan die versie omdat er duizenden toeters en bellen opzitten die je van leven nooit niet gaat gebruiken. Als je dan toch zo graag Cubase wil hebben, pak dan de goedkopere versie. Ik ben geen fan meer van Steinberg, maar productdifferentiatie kennen ze wel.

de ilegaliteit stuit me tegen de borst
Wat mij tegen de borst stuit is het waanzinnige idee dat jij Cubase nodig hebt terwijl er nog zoveel andere keuze is. Sequencers kies je op basis van workflow - en als je nog niet aan een bestaand pakket vastgeroest zit heb je nog alle keuze. Verbreed je horizon, "de beste" is een waardeloos criterium voor dit soort dingen.

Pruts nog wel even verder met Audacity, het zit me niet lekker.
Alsjeblieft: http://reaper.fm/

Waarom in godesnaam met Audacity door blijven sakkeren?

Wat fietsen jatten betreft; de programmeurs die Cubase maken signeren niet elk exemplaar. Als er een CD wordt geperst staan ze er niet bij om er persoonlijk het serienummer op te schrijven. M.a.w., het gevoel van inbraak/diefstal raakt je als persoon stukken harder - niet alleen heeft iemand iets van je weggenomen dat je daarom niet meer kunt gebruiken, maar ze hebben ook je persoonlijke ruimte en gevoel van privacy geweld aangedaan (beide zaken die niet spelen bij auteursrechtenschending). Een heel andere ervaring dan een CD die gekopieerd wordt dus, want daar heb je (tenzij iemand 't voor je neus doet) geen weet van. Het is niet dat je het niet merkt. Het is niet dat het geen effect heeft. Het is niet dat het wettelijk maar toegestaan moet worden, maar om het maar gelijk te trekken aan dingen jatten - nee, dat doet de waarheid ook geweld aan.

Overigens is dat hetgene wat onze topicstarter wellicht wijzer gaat maken; laat z'n "vrienden" z'n muziek maar gewoon branden en uitdelen, dan word 'ie het snelste wijzer wat betreft auteursrecht.

Het probleem zit 'm zo vaak in mensen die denken dat ze de dikste versie van een pakket nodig hebben en er vervolgens maar 10% van gebruiken. De rest van de extra functionaliteit zit op dat moment vaak alleen maar in de weg.

Dit dus.

Als je anno 2011, nog steeds denkt dat een product perfect te beveiligen is dan heb je echt onder een steen geleefd de laatste tig jaar. En als je uberhaupt een serieuze poging daartoe wilt ondernemen dan rijzen de kosten voor een dergelijke beveiliging de pan uit. De Cubase 5 authenticatie met de dongle koste 4000 manuren om te emuleren en daarmee te kraken. Wat denk je dat het bouwen ervan wel niet gekost heeft?

De 4000 bit code van het "nieuwe" pinnen kosten ook in de duizenden uren. Toen ze aan de TU Delft vroegen of ze het konden kraken hadden twee jongens nog geen 10 uur nodig... Onder het motto: "Het nieuwe pinnen is veiliger."

2x de helft?

Tuurlijk moet je wat je gebruikt kopen, maar iedereen heeft wel iets illegaals op zijn HD staan....of bij een bekende een gedownde film kijken oid....

Nee, dat heeft natuurlijk niks te maken met onze oosterburen waar het voor 50 euro minder wordt aangeboden. Of wel?

Ik denk dat veel winkeliers nog steeds onderschatten hoe de online business hun markt heeft verziekt. Tegenwoordig gaat men de winkel in om advies te vragen en het product even in handen te kunnen houden. Vervolgens koopt men het online bij de goedkoopste aanbieder. Als ik in Duitsland iets 50 euro goedkoper kan krijgen dan hier koop ik t ook daar. simpel.

precies, maar wat wel is veranderd is dat producten vroeger 'af' waren. Als je nu de eerste release krijgt heb je nog tal van best belangrijke updates nodig. Wat je dus ziet dat als je een illegale versie werkt bijna altijd te maken hebt met al dan niet essentiele bugs.

Ik denk dat veel winkeliers nog steeds onderschatten hoe de online business hun markt heeft verziekt. Tegenwoordig gaat men de winkel in om advies te vragen en het product even in handen te kunnen houden. Vervolgens koopt men het online bij de goedkoopste aanbieder. Als ik in Duitsland iets 50 euro goedkoper kan krijgen dan hier koop ik t ook daar. simpel.

Nee, niet zo simpel (vind ik). Als die verkopers gewoon klantvriendelijk zijn en mij hallo zeggen en advies geven wat een beetje hout slaat (en geen behringer shit proberen aan te smeren) etc. Dan gun ik hun echt wel die 50 euro. Maar feit is dat ze van te voren al een oordeel klaar hebben. Het getuigt van arrogantie van t uberhoogste niveau dit waardoor ik bijna uit principe geen spullen meer koop in bepaalde zaken.

Of RSB gelijk heeft of niet laat ik liever in het midden maar ik denk dat het in de praktijk wel vaak zo werkt. Ben ooit begonnen met een gekraakte SX en zit nu keurig legaal aan 5.
Toen ik 16 was had ik simpelweg geen geld om het daaraan uit te geven. Ik kon het wel betalen (een lite versie) maar daar lagen mijn prioriteiten gewoon niet. Over een schuldgevoel/normen en waarden maar niet te spreken...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back