Cubase 6 ik ben uit het veld geslagen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nou er worden genoeg spellen er uit gerost zodat de releasedag gehaald is, die nauwelijks speelbaar zijn tot de eerste patches en registry-hacks bekend zijn. Eigenlijk bijna alle spellen wel.

Vroeger kon het gewoon niet. Natuurlijk zaten er ook bugs in software, maar niemand verwachte dat ze achteraf nog iets konden fixen, dus werd de lat toch hoger gelegd.

Nou er worden genoeg spellen er uit gerost zodat de releasedag gehaald is, die nauwelijks speelbaar zijn tot de eerste patches en registry-hacks bekend zijn. Eigenlijk bijna alle spellen wel.

Vroeger kon het gewoon niet. Natuurlijk zaten er ook bugs in software, maar niemand verwachte dat ze achteraf nog iets konden fixen, dus werd de lat toch hoger gelegd.
Je moet het natuurlijk ook in verhouding zien: software bestond vroeger ook uit vééél minder lijntjes code he ;)

Dit o.a., de hele markt is ook 'geprofessionaliseerd' waar je vroeger kleine software bedrijfjes had met met name developers die gewoon konden doorwerken tot iets 'af' was, heb je nu marketingmensen die per se releasedatums willen halen. En er moet ook sneller geld worden verdiend om de kosten eruit te halen.

Het heeft ook zo zijn voordelen hoor, je weet in ieder geval zeker dat er doorgereleased wordt en vroeger was dat altijd nog even afwachten of heel erg zeuren.

Je moet het natuurlijk ook in verhouding zien: software bestond vroeger ook uit vééél minder lijntjes code he ;)

Zeker wel, veel C64 spellen werden door één persoon binnen een paar weekjes in elkaar gehackt. Dat is echt heel snel! Maar de meeste vroege 3D-shooters waren ook wel allemaal prima te spelen zonder patches, hooguit een no-CD crack ;)

Nu ik wat ouder ben en daardoor wat meer te besteden heb (zit er een verband?) koop ik tegenwoordig alles netjes. Het draait zeer stabiel, dit is het eerste argument maar nog belangrijker, ik kan terugvallen op support. Dit voorkomt bij mij een hoop frustratie als iets niet helemaal werkt zoals verwacht, alleen al vanwege dit feit ben ik bereid om het netjes te betalen. Ondersteuning op producten wordt vaak vergeten in de discussie waarom je een bepaald bedrag betaald.

Ik ben zelf werkzaam in de software branche en alles valt of staat met de support betreffende een product. Op dit punt heb ik zeker wel een aantal kritische punten waardoor ik regelmatig aan het twijfelen ben. In het verleden kocht ik een “hardware” apparaat en kon dit altijd registreren of terugvallen op support, met een aantal software boeren is dit wel anders. Er worden allerlei drempels opgeworpen zodat je de licentie niet kan doorverkopen, absurde registratie kosten of geen sterker nog geen reactie op je vragen.

Zo heb ik recent hier nog een draadje geopend of een dongle veilig is om aan te schaffen. Het schokkend om te zien hoe weinig duidelijkheid er door de leverancier gegeven kan worden hoe dit netjes uit te zoeken is. Zelfs met registratie code en license key is er geen duidelijkheid of het product legaal is, wel werkt het product zonder problemen. Maar ja ik ga juist voor het stukje support wat er bij geleverd zou moeten worden. 1 leverancier reageerde helemaal niet op mijn vragen.

Of een prijs terecht is houd ik mij buiten, ik rij een grote auto met alle opties. Is dit nodig? Tsja ik vind het leuk om op alle knopjes te drukken in de auto ⨪
Zo heb ik recent ableton suite aangeschaft, gebruik ik alles? Nee zeker niet op dit moment maar gebruik ongemerkt toch al veel functies die in de light versie niet zetten. Ook heb ik een aantal vragen al gesteld aan de service desk waarop ik netjes antwoord heb gekregen, achteraf gezien geen bug maar verkeerd gebruik met uitleg hoe dit wel te gebruiken. Dit is het precies het punt waarom ik bereid ben om wat meer neer te leggen voor een product.

Zo heb ik recent hier nog een draadje geopend of een dongle veilig is om aan te schaffen. Het schokkend om te zien hoe weinig duidelijkheid er door de leverancier gegeven kan worden hoe dit netjes uit te zoeken is. Zelfs met registratie code en license key is er geen duidelijkheid of het product legaal is, wel werkt het product zonder problemen. Maar ja ik ga juist voor het stukje support wat er bij geleverd zou moeten worden. 1 leverancier reageerde helemaal niet op mijn vragen.
Algemeen kan je stellen: hoe groter het softwarebedrijf, hoe slechter de support...

gelul, da's een smoes om jezelf beter te voelen, de meeste hier groeien nooit op, laat staan dat ze hits hebben :D gebruik je het > KOPEN, gebruik je het niet, hoeft het ook niet op je PC te staan. heeft NIKS met commercie van doen, warez is slecht, voor de industrie, het is bewezen, punt.

Ga anders lekker aan de Reaper en trek de freeware sectie van KVR leeg, maar stop om hier KONTVERHALEN op te gaan hangen.

Ik denk dat de meeste hier op dit forum zich meer storen aan illegale downloads dan Steinberg zelf. Het is net zoals bij Adobe, waarom denk je dat die gasten hun software nog steeds laten kraken. Als ze het echt willen beveiligen lukt dat echt wel hoor anno 2011 ;) Je moet het zien als een jong geleerd, oud gedaan. Steinberg heeft niets liever dan dat al die jonge gastjes lekker cubase illegaal downloaden en er 1 mee worden zodat ze op latere leeftijd, waneer ze centjes verdienen enzo en evt hitjes maken, stiekem vast zitten aan cubase aangezien ze dat altijd konden downloaden toen ze jong waren en nu zo goed kennen als de achterkant van hun hand. Dit is gewoon marketing en doe er maar lekker aan mee :P Maar vooral hier lekker moeilijk blijven doen tegen mensen die "illegale" software hebben. Is goed voor de sfeer :D

Als iedereen met gratis legale software aan de slag zou gaan zou dat ook slecht voor de industrie zijn.

Freeware of illegaal, industrie heeft van beide last.

Auw wat een response, eerst bedankt voor alle info tussen de discussie door:)

Heilig ben ik niet heb ook ilegaal spul op mijn pc staan maar dat wil niet zeggen dat ik er gelukkig mee ben. Heb ook kinderen (legaal) tieners die kopen nooit wat, geen software, muziek, films enzovoort, als ik ze daar op wijs is het net als of ik tegen stoelen en banken sta te praten, want voor hun is het gemeen goed en iedereen doet het, wat een erg lam excuus is.
De legaal of ilegaal discussie is er een zonder eind.

Ik ga Cubase gewoon kopen, welke versie, daar moet ik nog over nadenken.

@Seiko:ik denk Cubase nodig te hebben in de toekomst omdat ik een kleine studio wil opzetten in Afrika. Het is dan wel fijn indien ik dan ook met de software over weg kan. Je begreep mijn "Hagel vers hier en op het exersitie terrein" niet, nieuw hier op het forum en in vergelijking tot de meeste hier ook in deze muziek branch.

ik werk al jaren met software op verschillende platformen, en ik heb echt nog nooit of te nimmer iets voorgehad dat ik via de manual en/of online niet kon oplossen, maw nog nooit support nodig gehad.
Ik werk zelf in een support functie en 99% van de vragen van eindgebruikers zouden ze eigenlijk zelf kunnen oplossen door de voorhanden zijnde informatie goed te lezen.
Ook voor mn hardware heb ik nog nooit of te nimmer de 'support' afdeling van de fabrikant nodig gehad.
Ik denk dat ik een gelukzak ben.

Ik wil maar zeggen : ik koop mn software niet met als reden dat ik dan support zou kunnen krijgen. Heb gewoon zoiets van 'ik verdien geld door te gaan werken, dus ik ga geen software gebruiken zonder daarvoor zelf mn duit in het zakje te doen'.
Ik begrijp dat voor veel 'producers in spé' 300 euro uitgeven aan software 'duur' is en volgens hen 'een grote investering', maar ik kom zelf uit de tijd dat ik -vooraleer ik eens kon kijken of muziek iets voor mij was - ongeveer 60.000 belgische frank (1500 euro) had uitgegeven : een atari, een synth, een s950 sampler en een mengpaneel.
Dat je NU jezelf producer wil noemen maar daar wel geen paar honderd euro voor wil invsteren, vind ik triestig.

dit kan je toch niet menen ?

Ik denk het ook wel, adobe snapt best wel dat als iemand 3 jaar met de gekraakte versie werkt, , hij als professional niet zo snel een ander product zal gaan gebruiken.
Het is een verkapte vorm van marketing.
Als iemand er niks commercieels mee doet, wat maakt het dan uit dat hij er thuis mee klooit? Het is niet alsof je iets merkt van het kopieren van da software.
En als ze er wel professioneel mee gaan werken, dan kopen ze dus echt wel de software waarmee ze gewend zijn te werken.

Ik heb tegenwoordig geen gekraakte software meer, maar ik kan je wel vertellen dat ik een boel producten heb gekocht die ik vroeger gekraakt had.
Ze hebben er dus alleen maar voordeel van.

Hagel vers hier en op het exersitie terrein. Om het samenstellen van mijn muziek wat te vergemakkelijken lijkt mij Cubase een must, was toch in de winkel en vroeg of ze Cubase verkochten als antwoordt kreeg ik dit te horen:"Iedereen praat er over, iedereen heeft het maar niemand koopt het, ik raak dat aan de straatstenen niet kwijt, dat verkoop ik niet meer"
Met andere woorden ilegaal downloaden met crack. Cubase 6 kost 609euro dat is niet niks, de ilegaliteit stuit me tegen de borst maar met zo'n prijskaartje is de verleiding wel toe genomen.............
Pruts nog wel even verder met Audacity, het zit me niet lekker.

Als volgens jou Cubase dan al een must is.......Er zijn 3 versies van:
http://www.steinberg.net/en/products/cubase/cubase6_versions.html

Cubase is in een heleboel muziekwinkels te koop, en anders online.

Nee hoor ,als ze een beter product leveren waar mensen een premium voor over hebben niet,
Moet je eens kijken hoeveel gasten met een hacked WAVES Platinum draaien, terwijl ze te beroerd zijn om hem voor 500 euro te kopen, WAVES heeft z'n prijzen met 70% laten zakken in de afgelopen maanden, zo lang de crack werkt zijn er maar weinig hier op het forum die hun portemonee trekken, leggen hun prioriteiten liever bij een nieuwe iPhone 4 of iPad ipv software. Triest maar waar.

gelul, da's een smoes om jezelf beter te voelen, de meeste hier groeien nooit op, laat staan dat ze hits hebben :D gebruik je het > KOPEN, gebruik je het niet, hoeft het ook niet op je PC te staan. heeft NIKS met commercie van doen, warez is slecht, voor de industrie, het is bewezen, punt.

Ga anders lekker aan de Reaper en trek de freeware sectie van KVR leeg, maar stop om hier KONTVERHALEN op te gaan hangen.

Jonge, ik heb niet eens een kompjoeter bij me muziek, dus kenne je advies niet opvolgen
Kweet niet eens waar KVR voor staat. En als ik jou emotie zo lees betaal jij griefelijk voor je bitjes.

Lekker blijven doen, zeg ook niet dat dat niet mag. In tegenstelling tot wat jij zeg.. ;)
Maar om nou meteen een pakje cleenex erbij weg te werken vind ik nogal wat.

. Je begreep mijn "Hagel vers hier en op het exersitie terrein" niet, nieuw hier op het forum en in vergelijking tot de meeste hier ook in deze muziek branch.

doe dan je voordeel aan de vele tips hier en onthou vooral dat -als een beginneling bent- het absoluut niet noodzakelijk is om Cubase te bezitten.
Voor een beginneling vind ik Cubase eigenlijk veel te complex in mekaar zitten.
Of heb je al ervaring in een hardware studio (midi / FX, mixers, ...)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back