Crazy

MacGyverGear

midi-life crisis
Had een tijd terug iets gemaakt en kwam het nu bij het herinstalleren van mijn nieuwe PC zomaar tegen.

Had destijds niet de inspiratie wat te verzinnen voor de vocalen en 'n stukje tekst en melodie van Seal geleend.
Ik hoorde het vandaag weer terug en vond het na wat kleine aanpassingen wel de moeite om te posten.

Fx: Powercore, op wat vocal delay na (Sonar)
Drums: Yamaha SW1000xg
Synths: sh 101 en Virus (Powercore) en wat synthjes uit Scope 4.0 (creamware kaart)

Attachments

• Crazy.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 79
Thanks voor de reactie..:) Heb idd wat lopen k@#$#$n op die vocalen kan ik me nog herinneren... de Seal feel is niet helemaal gelukt :(
't Is niet even zuiver overal idd.. misschien nog 'ns over doen.

Ik vind de bassline erg leuk in het begin! De vocals staan ietwat te hard, misschien de "epic diva" echo kan helpen. Verder, uitstekende productie!

Ik vind de bassline erg leuk in het begin! De vocals staan ietwat te hard, misschien de "epic diva" echo kan helpen. Verder, uitstekende productie!

Thanks Pablo.. De "epic diva" echo?? dat moet je me toch es uitleggen :D

Er is mij onlangs door een ervaren studio technicus verteld dat vocalisten, die zelf hun mix doen, de neiging hebben de zang teveel achterin de mix te plaatsen.. ik heb daar dus kennelijk geen last van ;)

Thanks Pablo.. De "epic diva" echo?? dat moet je me toch es uitleggen :D

Er is mij onlangs door een ervaren studio technicus verteld dat vocalisten, die zelf hun mix doen, de neiging hebben de zang teveel achterin de mix te plaatsen.. ik heb daar dus kennelijk geen last van ;)

Er is ergens in logic een echo effect dat zo heet...

Over vocals te veel achterin plaatsen, dat is waar, ikzelf zou ik niet te veel naar voren maar ook niet te veel achter...

Ben iedere keer toch wel weer onder de indruk van je stem, lekkere 80's vibe

@Raphie: thanks :) :halleluja

@Pablo: Logic ken ik helaas niet, dus geen idee hoe de "epic diva echo" klinkt, maar een spacy delaytje op het zangclipje zou de mix niet weerstaan idd.
Heb nu, op de uithaal aan het eind wel een dikke delay zitten, die ga ik ff op het hele stuk probren :eureka:

@Raphie: thanks :) :halleluja

@Pablo: Logic ken ik helaas niet, dus geen idee hoe de "epic diva echo" klinkt, maar een spacy delaytje op het zangclipje zou de mix niet weerstaan idd.
Heb nu, op de uithaal aan het eind wel een dikke delay zitten, die ga ik ff op het hele stuk probren :eureka:

Hier een tip als je dat gaat doen: kopieër de stem op een nieuwe spoor en plaats de spacy delaytje lekker, vrij lagere volume dan de andere vocal die al klaar is. Anders krijg je dan te veel echo en vervolgens is de tekst niet meer verstaanbaar.

Er stond achteraf al een beetje delay op op het hele stukje zie ik nu.. Heb het sendlevel (delay) ff verhoogd.

Ik doe het meeste gewoon via "automation" de W knop geselecteerd, zo heet dit in Sonar tenminste. Je kunt dan elke verandering opnemen en achteraf ook weer bijstellen. Zo kun je op de essentiële momenten de delaysend aanpassen. Zoals hieronder
attachment.php

Btw.. heb de vocalen ff opnieuw gedaan net...

Attachments

• Crazy vocal opnieuw.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 239
  • Delay send.jpg
    Delay send.jpg
    32,5 KB · Bekeken: 72
@beatz: het klinkt vele malen beter zo!!!

Probeer het toch iets lagere volume te gebruiken, het klinkt nogal te hard in verhouding met de muziek.

Huh, mis ik hier iets? Seal zingt hier de vocalen?

Nope... it's me ;)
@beatz: het klinkt vele malen beter zo!!!

Probeer het toch iets lagere volume te gebruiken, het klinkt nogal te hard in verhouding met de muziek.

Thanks!! :) Luister het net weer ff .. maar vond de vocalen wel meevallen in volume tot de muziek.. Wat er wel gebeurt is dat de Multiband compressor die ik op mijn eindbus heb staan het volume omhoog gooit van de zang op het moment dat er geen andere instrumenten klinken... misschien nog een beetje "automation" op het volume van de vocalen op die momenten??

Thanks!! :) Luister het net weer ff .. maar vond de vocalen wel meevallen in volume tot de muziek.. Wat er wel gebeurt is dat de Multiband compressor die ik op mijn eindbus heb staan het volume omhoog gooit van de zang op het moment dat er geen andere instrumenten klinken... misschien nog een beetje "automation" op het volume van de vocalen op die momenten??

Hmmm, even denken...
Ik heb er al een paar experimenten met sonar gemaakt en had hetzelfde probleem. Met automation is het misschien een oplossing... ik merkte ook dat de EQ hogere frequenties iets te hard staan, daarom denk ik dat de stem iets te hard naarvoren komt.

In vergelijking met de andere (bos vol met mollen en kruizen) is deze niet helemaal in balans, de echo is in tegenstelling best goed gelukt.

Stiekum ben ik fan van je muziek geworden

@Pablo: Thanks!! Ik heb de vocalen van "het bos......" met een andere mic en pre-amp gedaan (SE titan + Yamaha i88x ). De pre-amp waar ik dit mee opgenomen heb komt uit de EMU 1820 en is van mindere kwaliteit.. misschien dat daarom het hoog al snel teveel ervaren wordt omdat het minder mooi is. Heb er net al wel ff wat uitgedraaid trouwens.

@Raphie: "Ducken" is voor mij een onbekende term :o: maar ik gok dat het met het hier en daar aanpassen van het volume te maken heeft?

@Snelkookbami: Thanks... Ben al redelijk druk met vocal dingetjes zo links en rechts maar als je een keer een vocalclipje van mijn stem in jouw muziek zou willen verwerken zou ik dat super vinden.:)

gewoon je mic signaal in de compressor stoppen dan ducked je stem automatisch de begeleiding
truk is niet om de stem qua volume harder te zetten maar de rest een beetje te knijpen

gewoon je mic signaal in de compressor stoppen dan ducked je stem automatisch de begeleiding
truk is niet om de stem qua volume harder te zetten maar de rest een beetje te knijpen
Oke :geslaagd: weer wat geleerd...

Ik laat het even bij mijn experiment voor wat het is.. Raphie gaat iig aan een nieuwe mix werken :okdan:
heb nog wat hoog uit de zang gehaald was idd iets te veel..
ff snel een youtube filmpje gemaakt.. altijd leuk een beeld bij wat je hoort ;)

Laatst gewijzigd:
Back