m'n eerste uurtjes met de K&H's

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Vanavond ff tijd gehad om voor het eerst met m'n K&H's te gaan mixen, wennen kost altijd ff tijd, dus maar een van m'n ouwe lullen trance freubels gereset en opnieuw ingereden, moet nog wel ff wennen

Is dit de raw mix ? dus zo is i klaar ?

Mag ik hem trouwens onder handen nemen en weer hier uppen ?

Vind het namelijk wel een mooie oefening :)

Nee, dit is een van de tracks die "nooit" klaar is :D (ken je dat zo'n track die voortschreidt en al 200 tracks had kunnen zijn? :D)

onderhanden nemen en uppen mag wel. als die klaar is (wil hem namelijk wel komende weken afmaken) en ik een remixpack klaar heb.

Het gaat hierboven even om de klankbalans en mix in het algemeen.

Zelfde conclusie als Ronegen, met de koptelefoon.......verder komt eea op rechts beter door ?

Op de koptelefoon vind ik de klanken iets te scherp.

goede feedback, qua loudness zit 1 synth iets rechts gepanned dus dat kan kloppen
hoog scherp, vinden meer dat? heb zeer weinig lopen EQ'en en als die in het geheel een beetje bright is, misschien de EQ van de monitoren tandjes hoger zetten in het hoog.

De kick is i.d.d ff lekker prominent, zit er lekker hard in. dus dat kan kloppen. toch altijd weer ff wennen, nieuwe monitoren :D

Mooi, dat hoorde ik eigenlijk ook en is ook wat REW aangaf, maarja meten is ook niet altijd weten :D
dus kick beetje te, maar verder tonaal redlijk in balans?

Je kunt toch ook op je B&W's horen of het goed is afgemixt? is dat niet handiger? je hebt niet voor niks 3 sets met monitoren staan toch?

Net beluisterd om mijn K&H's en ben het eens over de kick, gaat storen na een tijdje. Hoog vind ik niet scherp.

jawel, maar feedback van anderen is altijd handig, het klinkt goed op de B&W's maar dat klonken vorige versies ook

Je gebruikt REW om je mix te beoordelen? Heel bijzonder...

Als ik soms een soort 'grafisch beeld' wil krijgen van m'n mixbalans, zou ik eerder naar Voxengo Span grijpen.
Kost ook nog es een keer niks, en lijkt me meteen wat makkelijker te integreren in je workflow.

Overigens zou ik lekker van de eq instellingen van de o300's afblijven. Laat de setup eerst eens een tijdje op je inwerken.
Dit soort beslissingen zou ik niet nemen op basis van een mixje hier of daar, eerder op basis van de objectieve adviezen die hierover worden gegeven door K&H (dus afhankelijk van plaatsing speakers en aanwezigheid reflectiepunten).

Hier op Yamaha's:

- De kick klinkt hier ook puntig, luistert niet lekker wordt snel vermoeiend.
- De HH vind ik wat dof en erg droog (natuurlijk ook smaak)
- De synths liggen wel lekker in de mix, maar misschien iets te scherp in de attack op sommige momenten.

Wellicht helpt het je

Je gebruikt REW om je mix te beoordelen? Heel bijzonder...

Als ik soms een soort 'grafisch beeld' wil krijgen van m'n mixbalans, zou ik eerder naar Voxengo Span grijpen.
Kost ook nog es een keer niks, en lijkt me meteen wat makkelijker te integreren in je workflow.

Overigens zou ik lekker van de eq instellingen van de o300's afblijven. Laat de setup eerst eens een tijdje op je inwerken.
Dit soort beslissingen zou ik niet nemen op basis van een mixje hier of daar, eerder op basis van de objectieve adviezen die hierover worden gegeven door K&H (dus afhankelijk van plaatsing speakers en aanwezigheid reflectiepunten).
IK gebruik natuurlijk REW niet voor een Mix, maar voor roomrespons

Span zit standaard in m'n Control room mixer, en ben idd eerst voor lopig aan het luisteren op neutrale stand, we zij het eens

Lekkere track.. Klinkt hier lekker, al denk ik dat ik hier niet het juiste referentie materiaal heb
om te beoordelen (Alesis M one MKII en een setje uit de kringloop)..
Op mijn hoofdtelefoon (senheiser HD 380 pro) pompt de kick uitermate aangenaam.

Op mn laptop (met JBL speakâhs dr in) luistert het lekker weg maar idd.. kick is een beetje een stop op het rollen van de track vanwege eerder in dit topic omschreven symptomen ;). Geluiden komen allemaal tot hun recht en de pads/strings op de achtergrond verwaaien niet ofzo.

Sorry voor het wazige taalgebruik rol net mn bed uit ;)

-C-

no problemo :D ThnX voor de feedback!

kick kwam ik gisteravond met frisse oren ook zelf achter, vandaag ga ik met de track verder. dus komt wel weer een update

Back